Bizonyára Te is tudod, hogy az AI egyre fontosabb szerepet játszik a tartalmak minőségének és relevanciájának meghatározásában. De vajon mennyire változtatja meg az online kommunikációs stratégiát, a weblap készítés gyakorlatát?
A modern, versenyképes weboldalak kialakítása eddig is nélkülözhetetlen volt a vállalkozások, márkák számára, azonban az információs technológia fejlődése teljesen új dimenziókat nyit a marketingben, új kihívásokat hoz magával, hiszen a mesterséges intelligencia (AI) egyre inkább része életünknek és hihetetlenül izgalmas lehetőségeket kínál.
Tartalomgenerálás
- Az MI írhat blogbejegyzés vázlatokat, termékleírásokat, meta leírásokat és tartalmat kitöltő szövegeket. Ez időt és energiát takarít meg Neked, de fontosnak tartom megemlíteni, hogy a teljes mértékben AI által generált tartalmak létrehozása nem javasolt, hiszen saját nézőpontok nélkül nem fogsz tudni kiemelkedni a tömegből.
- Az MI szöveges instrukciók alapján generált képeket, videókat tud neked készíteni, amelyek a stock fotókhoz hasonlóan vizuálisan vonzóbbá teszik a weboldalad és megragadják a látogatók figyelmét.
Chatbotok és virtuális asszisztensek
- Az MI alapú chatbotok és virtuális asszisztensek 0-20-ben ügyfélszolgálatot biztosítanak a weboldal látogatóinak. Válaszolhatnak a gyakran ismételt kérdésekre, segítséget nyújthatnak a vásárlási folyamatban és végigvezethetik egy konverzió felé vezető felhasználói úton.
- Személyre szabott ajánlásokat tehetnek a vásárlási előzmények és a weboldalon bejárt felhasználói utak alapján.
- Visszajelzést kérhetnek a termékeidről és szolgáltatásaidról, melyek alapján felmérheted mutat-e a márkád javuló tendenciát a termékfejlesztés útján. Ez márpedig hosszútávon garanciát jelenthet a versenyképesség megőrzésére.
Biztosan próbáltad már az AI-alapú csevegő asszisztenseket, melyek képesek valós idejű válaszokat és a keresési szándék kontextusának legjobban megfelelő információelérést kínálni a felhasználóknak tulajdonképpen chat formájában. Lehetővé teszik, hogy gyorsan és egyszerűen hozzáférjünk a számunkra kérdéses információkhoz azáltal, hogy akár képesek böngészni az internetet is és információkat gyűjteni weboldalakról, nyílt forráskódú adatbázisokról, tudományos, szakmai publikációkból, könyvekből, cikkekből, közösségi médiából stb.
Talán itt érdemes hozzáfűznöm még annyit, hogy a generált válaszaikban azokat az információkat használják fel, amelyek a számukra kiolvasható információbázisban legjobban megfelelnek a felhasználó által feltett kérdéseknek. Ez hiánypótlónak bizonyul napjaink felgyorsult világában és idomul a felhasználói szokásainkhoz is. Az AI bottal történő csevegés gyakorlatilag nem sokban tér el egy barátunkkal, családtagunkkal, ismerősünkkel történő üzenetváltástól, beszélgetéstől és egyre kevesebb hibaaránnyal képes egyre természetesebb nyelven kommunikálni.
Az AI asszisztensek kommunikációs képességeinek fejlődése egyre közelebb hozza az ember-gép interakciót az ember-ember közötti kommunikáció minőségéhez. Ez a fejlődés pedig hatással van a keresőoptimalizálásra is, mivel a keresőmotorok egyre kifinomultabb módon igyekeznek a felhasználók keresési szándékának legmegfelelőbb tartalmakat azonosítani és azokat a keresési eredmények elejére rangsorolni. Ehhez a keresőrobotok számításba veszik a felhasználó keresési szokásait, az online tevékenységét és a különféle weboldalakon elérhető tartalmat.
Az érdemi eszmecsere technikai feltételei
Különböző tényezők határozhatóak meg a feltérképezett weboldal tartalmának relevanciájának értékelésekor:
- Kulcsszó készlet: A weboldalon található kulcsszavak egyezése a keresési kifejezésben szereplő kulcsszavakkal, és azok elhelyezkedése a weboldalon (pl. címben, meta leírásban, tartalmi szövegben), kulcsszavak sűrűsége.
- Téma, tartalom minőség: A keresett kérdéskörnek megfelelő tartalmi relevancia szempontjából lényeges, hogy a weboldal tartalma átfogóan és informatívan világítja meg, bontja ki az adott témát. A honlapon található információk pontossága és megbízhatósága a technológia fejlődésével egyre súlyozottabb, hiszen a hitelességnek egyre nagyobb szerepe van a döntéshozatalban. Egyre könnyebb információt szerezni, de ez egyben azt is jelenti, hogy egyre kritikusabbak vagyunk az információk megítélésében. Fontos megjegyezni, hogy nem csak mi, hanem a keresőrobotok is. Mindig is azt tanácsoltuk ügyfeleinknek, hogy lehetőség szerint a márkát valóban tükröző állításokat fogalmazzanak meg a marketing tevékenység során, mert a márkahűségnek ez ágyaz meg.
- Aktualitás: A tartalom rendszeres frissítése, az új tartalmak publikálása hozzájárul a keresőmotorok által preferált helyezések eléréséhez. Az újdonság faktor pedig kiemelkedő szerepet játszik a marketingben. Újként meghatározott vagy épp átpozícionált termékeket, szolgáltatást könnyebb eladni, mint a régit és eleve vásárlásösztönző erővel bír.
- Oldal betöltési idő: A weboldal sebessége, azaz a gyors betöltődés mindamellett, hogy pozitívan befolyásolja a felhasználói élményt, a keresőmotorok értékelését szintén javítja. Itt megemlítendő a képek fájlmérete kapcsán a webre optimalizálás jelentősége is.
- Lokalitás: A helyi célközönség organikus elérésében a SEO stratégia részeként nem szabad megfeledkezni a szolgáltatási helyet meghatározó kulcsszavakról, valamint az ezekre épülő Google Cégem profil kialakításáról sem.
- Reszponzív (mobilbarát) webdesign: Egyre inkább mobil eszközökön böngészünk az interneten, ezért nélkülözhetetlen, hogy a honlapnak minden kijelzőn optimális legyen a megjelenítése. Az első benyomás, a stílusos webdizájn is alapvető preferencia a látogatók megnyerésének céljából. A könnyed navigálhatóság, áttekinthető oldal struktúra, felhasználóbarát felépítés mind segítenek megtartani a látogatók figyelmét és cselekvésre hívni, kapcsolatfelvételre vagy épp rendelés leadására késztetni őket. Tudni kell azt is, hogy a honlap grafika tervezés ma már nem azt jelenti, amit egy évtizeddel korábban.
- Felhasználói elkötelezettség, lojalitás: A funkcionalitás nemcsak a felhasználói élményt javítja, hanem felhasználói elkötelezettséget teremt. Az algoritmusok figyelik, hogy a látogatókat mennyire köti le a tartalom, mennyi ideig maradnak a weboldalon, és hogyan lépnek interakcióba vele (pl. megosztják-e a közösségi médián). Mindezek súlyozó faktorai a tartalom értékének megítélésekor.
Fejeljük meg ezt a cikket a megjelenést érintő elvárásokkal is!
Az alábbiakban összegyűjtöttem a vizuális látványvilág létrehozásának alkotóelemeit.
Színhasználat, színpszichológia
A weboldaladon uralkodó színvilág, illetve a megfelelő színek kiválasztása és azok összehangolt kombinálása jelentősen megtámogatja a weboldal esztétikai élményét. A színekkel hangulatot teremthetsz. Optimális felhasználói élmény esetén a márka színei összefonódnak a brand identitással és emlékeket idéznek fel az oldalad látogatóiban.
Tipográfia
A megfelelő betűtípusok kiválasztása meghatározza a weboldal hangulatát és stílusát. A különféle betűméretek, formázások, címsorok, sor- és betűközök pedig tagolják a tartalmat, megkönnyítik az olvashatóságot. Biztosan Te is észrevetted már, hogy a különböző szöveg méretek kontrasztja, a vizuális hierarchia vezeti a tekintetet, segít kiemelni a fontos információkat. A címsorok kapcsán megemlítendő, hogy talán a hírértékkel bíró cikkeket lehet példaként említeni, hogyan segítenek a látogatóknak a szöveg gyors átfutásában és a kulcs információk azonosításában.
Képek és grafikák
A minőségi illusztrációk, fotók, ikonok mind növelik a vizuális vonzerőt. A saját fotók erősítik a hitelességet, a jól elhelyezett képek pedig segítik a tartalom megértését, hangulatot teremtenek, felhangosítják a szövegesen is megfogalmazott üzenetet.
Struktúra, CTA (Call to Action)
A vizuális elemekkel és a tudatosan felépített elrendezéssel irányítható a látogatók figyelme a következő lépés felé. A hatékony CTA gombok segítenek a látogatóknak megérteni, milyen lépéseket tehetnek, és ösztönözhetők a weboldalon történő cselekvésre hívásra. A megfelelő elhelyezés és szemléltető grafikák segítik a CTA-k hatékonyságát, elősegítik a konverziókat és az elérni kívánt célok teljesülését.
Profi kivitelezés esetén a weboldal esztétikai megjelenése összhangban van a márka stílusával vagy arculatával, ha a márka rendelkezik már ilyennel. A vizuális egység a konzisztens design elemek és arculati jegyek alkalmazásával segíti a látogatókat abban, hogy beazonosítsák a brandet.
Elkötelezettség a márkaformálás és az innováció iránt
Fenntarthatóság
A legjobb márkák nem izzadnak vért a "marketingjükkel", mivel a mindennapjaikba beépítették a célközönséggel való folyamatos kommunikációt, szoros kapcsolatot alakítottak ki azokon a dinamikus platformokon, melyek leginkább alkalmasak az általuk képviselt értékek közvetítésére. Így a marketingjük szerves része a mindennapi életüknek. Építenek a követőik, vásárlóik, ügyfeleik javaslataira, visszajelzéseket kérnek, a megfogalmazott igényeikre reagáló termék- és szolgáltatásfejlesztést nem vetik el, hanem kulcsfontosságú feltételként kezelik a célok és a népszerűség elérése érdekében.
Ez egy interaktív párbeszédben, amiben lényegében a megszólított közönség nem csupán passzív megfigyelő, hanem részt vesz a márka formálásában. Ez a fajta stratégia, agilis üzleti modell képes érdemi elismeréseket kiváltani, következésképpen pedig megteremti a márkahűséget, hiszen az ügyfelek, látogatók nemcsak termékeket, szolgáltatást vásárolnak, hanem élményt kapnak. Ez a fajta kétirányú kommunikáció lehetővé teszi a gyors reagálást a piaci változásokra és az újonnan megszülető igényekre is, mivel a felépített közösség partnerként bevonható a közös gondolkodásba, döntéshozatali folyamatokba.
Időszerűség
Folyamatosan naprakészen tartják a kommunikációjukat a trendeknek megfelelően, ügyelve arra, hogy a maguk területén reagáljanak az aktuális "áramlatokra". A dobozon kívüli gondolkodás lehetőséget teremt a szokványostól eltérő, egyedi és emlékezetes marketingstratégia megalkotására. Az ötletes kampányok, amelyek kilépnek a megszokott keretekből, hatékonyan keltik fel a figyelmet és maradandó benyomást keltenek. Kitűnnek a tömegből és érzelmekkel töltik meg az reklámot.
Organikus forgalomgenerálás
A fizetett, azaz hirdetésekre épülő forgalomterelés gyakorlata számos márka esetén alkalmazott stratégia. Akár részben vagy egészben. A hirdetésektől független látogatók bevonzása, azaz az organikus forgalomgenerálás azonban szintén hatékonyan alkalmazható stratégia a márka versenyképességének megőrzése és reklámköltségek minimalizálása érdekében. Az AI térnyerésével a hirdetéses kampányok előnye megítélésem szerint akár háttérbe is szorulhat, mivel az AI alkalmazása a tartalomgyártásban lehetőséget kínál az igényekre fókuszáló tartalmak előállítására és a keresőmotorokban való jobb rangsorolás elérésére, ami hosszútávon fenntarthatóbbnak is bizonyulhat.
Építsünk együtt értéket közvetítő online megjelenést!
E cikk célja az volt, hogy rávilágítsak az adatvezérelt, professzionális weboldal tervezés jelentőségére és rálátásod legyen arra, hogy amikor a honlapodra kerülő tartalom létrehozásán gondolkozol, milyen tényezőket érdemes szem előtt tartani.
Úgy vélem, hogy a honlap készítés számos módon megvalósítható, azonban mi elkötelezettek vagyunk az értéket építő márkák szakmai támogatásában és szolgáltatásaink színvonalát is e cél fényében fejlesztjük. Kiemelt fontosságot tulajdonítunk a tudatos és elemzésekkel alátámasztott tartalommarketingnek, ezért mi erre építjük fel a pozícionálást, a teljes szövegezést és a struktúrát.
Az emberi nyelv és az MI közötti kapcsolat egyre növekvő jelentőségű az információ feldolgozás és áramoltatás terén. Ebben a tudatban úgy vélem, hogy az általunk készített weboldalak nem csupán online jelenlétet biztosítanak, hanem inspirációként szolgálnak az értéket teremteni kívánó márkák kiötlőinek.
Vedd fel velünk a kapcsolatot, ha szeretnéd a marketinged a következő szintre emelni! Rendelkezésre állunk a folyamatos háttértámogatásban és karbantartásban, hogy webhelyeink naprakészek maradjanak.