A márkaépítés lépései során a honlap készítés feladata hárulhat rád vagy ki is adhatod azt szakértőnek. Bárhogyan is döntesz, 8 pontból álló útmutatónk a webhelyed létrehozásához garantáltan a hasznodra válhat.
A megfelelő online jelenlét kialakítása az igazán színvonalas márkák számára mára elengedhetetlenné vált. Mind a megnyerő, egységes vizuális megjelenés, mind pedig a felhasználó központú marketingkommunikáció a megbízhatóság, a hitelesség és az érték közvetítői lehetnek.
Milyen marketingcsatornákat használnak a vállalkozások általában?
Jellemzően a közösségi média felületeket, a saját webhelyet és az e-mail marketinget alkalmazzák szívesen e célból. A social media platformok hatékonysága változó, időnként teljesen új közösségi hálózatok bukkannak fel, majd csengenek le, ugyanis az algoritmusok és a felhasználói igények folyamatosan változnak. A saját webhely azonban egy olyan felület, ami állandó megjelenést biztosít az online térben. Bár egy weboldal is ki van téve az algoritmusok változásainak, mégis azt mondom, hogy megfelelő szövegezéssel és jól átgondolt stratégiával az egyik legstabilabb lábad lehet a marketinged építése során.
Vegyük sorra, melyek a legjobb webhelyek jellemzői...szerintünk!
- Technikailag korszerű és a Google elvárásainak is megfelel,
- a látogatók számára vonzó mind megjelenésében, mind a közzétett információk tekintetében,
- önazonos Veled, a Te hangodon szól.
A fentiek nélkül olyan honlapról beszélünk, ami csak a meghatározását tekintve az ami, a fentiekkel együtt azonban már egy hatékony, személyre szabott marketing eszközről van szó. Csapatunk több mint 10 éves tapasztalata során számos vállalkozás offline marketingjének, illetve online jelenlétének fejlesztésén van túl. Tapasztalataink alapján foglaltuk össze, hogy mire van szükség egy vonzó és eredményes üzleti webhely megszületéséhez.
Íme 8 kulcsfontosságú tényező a felhasználóknak releváns információkat közvetítő webhely felépítéséhez!
- Domain név regisztráció, webtárhely, üzleti email cím.
- Honlapod céljának és funkciójának definiálása, versenytársak felmérése, pozícionálás.
- Sitemap jelentősége, oldalstruktúra kialakítása.
- Webdesign trendek feltérképezése, egyéni stílus meghatározása.
- Optimális megjelenés minden eszközön.
- Tudatos SEO stratégia
- Folyamatos jelenlét, kommunikáció a különféle csatornákon
- Linképítési stratégia
És akkor most pedig bontsuk ki az említett témákat!
1. Domain név és tárhely
A weboldal létrehozásához először is domain névre van szükséged. A domain név alapján azonosítják majd a webhelyed. A legtöbb weboldalkészítőnél regisztrálhatsz domain nevet is. A domain néven kívül szükséged van webtárhelyre is, amin a honlapod tárolásra kerül.
2. Mások szükségleteit a sajátunk elé helyezni
Fontos, hogy megértsd célközönséged miértjeit. Érdemes tudnod, milyen problémák megoldására keresnek válaszokat, milyen információkat keresnek és az általuk bejárt felhasználói utakon milyen konkrét keresésekre lenne ideális a tartalmadnak felelni. Így tudsz számukra megoldást kínálni.
Végezz kutatást a versenytársak között, mert azon kívül, hogy inspirációt adhatnak, számos olyan dologra világíthat rá a webhelyük, amire Te elsőre nem is gondoltál a saját márkád építése során. Nézd át a konkurens oldalakat és vizsgáld meg milyen tartalmat kínálnak. Különös tekintettel légy a GYIK kérdésekre, mert ezek betekintést kínálnak abba, amire a közönséged kíváncsi. Ezekből ötletet is meríthetsz a saját tartalmaid létrehozásához.
3. Következetes tartalomhierarchia
Technikai SEO szempontból nem elhanyagolható a webhelytérkép megléte. A Google ezt a fájlt olvassa, ez alapján térképezi fel a honlapod. Tartalmazza a weblapot alkotó összes oldalt, és megmutatja ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz. Segíti a webhely szerkezetének megértését és megkönnyíti a webhelyen történő navigálást is.
Véleményünk szerint van pár olyan alapvető strukturális elem, ami szükségszerű abban, hogy az oldalad pozitív felhasználói élményt kínáljon a látogatóknak:
- Továbbnavigálást segítő, pozitív első benyomást támogató FŐOLDAL, hogy azonnal megértsék ki vagy és mit csinálsz.
- BEMUTATKOZÁS, hogy a szolgáltatásokat legyen kihez kötni. Társas lények vagyunk, szükségünk van a másokhoz való kapcsolódásra. Ezt az evolúciós múltunk is alátámasztja.
- SZOLGÁLTATÁSOK/TERMÉKEK listája és leírása, hogy minél egyértelműbb legyen mit vállalsz vagy kínálsz és kit szólítasz meg.
- GALÉRIA, portfólió, referencia lista, amely bemutatja a kínált termékek kollekcióját vagy a szolgáltatások színvonalát.
- SAJÁT BLOG indításával a szakmai írások révén hozzáértésedről adhatsz tanúbizonyságot. Emellett ha rendszeresen frissíted új tartalommal az oldalad, azáltal lökést adhatsz a SEO-nak is, valamint lesz ürügyed arra, hogy kapcsolatba lépj a közönségeddel a tartalom ajánlása végett.
- Az AKTUALITÁSOK (pl. szezonális ajánlatok, friss hírek) szekció biztosítja a figyelemfókuszt egy éppen futó promóció során vagy egy közérdekű információ kihelyezése okán.
- A GYAKORI KÉRDÉSEK LISTÁJA alkalmas arra, hogy időt takarítson meg leendő ügyfeleid számára, hiszen egy kérdés-válasz lista tömör, lényegretörő információkat kínál azokra a kérdésekre, amelyek felmerülhetnek a látogatóban a böngészés során.
- Tekints az oldaladra online névjegykártyaként. Az általános felhasználói szokásoknak megfelelően a kontakt adatokat, közösségi felületek linkjeit a KAPCSOLAT/ELÉRHETŐSÉGEK menüpontban szokták keresni. Itt hivatkozhatsz minden lehetséges módra, melyek révén kapcsolatba léphetnek veled.
- A pozitív értékelések nyomatékosító erővel bír a döntési folyamatban, ezért javasoljuk, hogy szánj időt az ÜGYFÉLVÉLEMÉNYEK bekérésére és kihelyezésére.
A fentiek ismeretében adnánk még egy tanácsot! Célszerű a legfontosabb információknak a hajtás fölé kerülnie. Arra a területre, ami a weboldalon még görgetés nélkül látható. pedig A tartalmat pedig lehetőséged van szakaszokra bontani címsorok alkalmazásával, ezáltal a lényeget kiemelni a könnyebb befogadhatóság érdekében.
4. A weboldala arca
A személyre szabott webdesign készítés egy rendkívül fontos komponens, ha a megjelenésnek idomulnia kell egy arculati sémához. Amennyiben saját arculatod még nincs, érdemes időt szánni a különféle stílusok feltérképezésére, melyek passzolnak hozzád és az adott szektorban izgalmasnak, trendinek bizonyulnak. Nem másolnod kell, hanem jó benyomást kelteni és fókuszba helyezni a közvetíteni kívánt érzést. Ennek eszközeként szolgálnak az alábbiak:
Színharmónia
A testhezálló színek használata ugyanis nem csak a webhely esztétikumát erősítik. A színpaletta tükrözi a márka alapidentitását. A színpszichológiát sem árt figyelembe venni, mivel a színek képesek hatni érzelmileg és magát a viselkedést is befolyásolhatják. A színek megválasztásakor gondolj arra, hogy milyen hangulatot szeretnél kelteni.
Megfelelő fontkészlet
Csakúgy, mint a színek, éppúgy a tipográfia is kulcsszerepet játszhat az érzelmi húrok megpendítésében. Amikor válogatsz a számodra szimpatikus betűtípusok között, három típussal találkozhatsz.
- Serif (talpas) fontok, a betűk végén egy kis vonallal.
- Sans serif (talpatlan) fontok, melyek jobban működnek a blokkosításban, mivel kis vonalak (talpak) nincsenek a karakterek végén.
- Kalligrafikus (folyó kézírás jellegű) fontok, melyeknek kimondottan karakteres hangulata van, a betűk egymáshoz történő kapcsolódása végett.
Bármelyik típusú fontkészlet mellett voksolsz, győződj meg arról, hogy az adott betűtípus jól olvasható és tartalmazza az összes magyar ékezetes karaktert. Ezt ellenőrízheted az ÁRVÍZTŰRŐ szó begépelésével.
5. Reszponzivitás (RWD, azaz Responsive Web Design)
Míg korábban javarészt PC-n interneteztünk, mára a böngészés mobiltelefonról, tabletről vagy épp TV-ről is történhet. Ennek értelmében a Google rangsorolását már befolyásolja az is, hogy a weboldal minden kijelzőn optimálisan jelenik-e meg. A reszponzivitás révén a webhely automatikusan átrendeződik a különféle eszközök böngésző ablakának méretéhez alkalmazkodva. Tehát rugalmas maga a grafika is.
6. Google keresőoptimalizálás (SEO, azaz Search Engine Optimization), mint a láthatóság garanciája.
Az egyik leggyakrabban felmerülő kérdés, ami weboldal készítés kapcsán merül fel:
"Hogyan érhetem el, hogy webhelyem jó pozíciókban jelenjen meg a Google találati listájában?" Rövid válaszunk erre: Legyen megfelelő és elegendő tartalom a webhelyeden! Bővebben egy korábbi cikkünkben boncolgatjuk a témát.
Keresőoptimalizálás során több mélységben lehet optimalizálni a webhelyet, hogy a rangsorolás egyre jobb és jobb legyen. Létfontosságú, hogy a webhely alapvető SEO beállításai megfelelőek legyenek. Ehhez meg kell találni a megfelelő kulcsszavakat, keresési kifejezéseket. Mi ezt a feladatot tartjuk az egyik legfontosabbnak, épp ezért mi szükségét érezzük, hogy alapos útmutatást adjunk a tartalombővítési stratégiához.
7. Folyamatos tartalommarketing
Amennyiben minél jobb organikus elérésre hajtasz, lépéseket kell tenned, hogy javíts a találati listán elfoglalt pozíciódon. A tudatos tartalommarketing stratégia mentén érdemes a blogírással kezdened, majd a tartalmaid terjesztéséhez pedig feltérképezni az aktuális kommunikációs trendeket! A márkaismertség növeléséhez segítségül hívhatod a különböző közösségi hálózatokat, mint pl.
- YouTube
- TikTok
8. Webhelyedre mutató hivatkozások szerzése
A rád mutató minőségi linkhálózat kiépítése egy hosszútávú folyamat. ……..minél több a Google által jónak ítélt webhely hivatkozik rád – akár általad létrehozott vendégcikkek útján, akár más a tartalmadra releváns forrásból –, annál jobb helyeken jelennek meg blogbejegyzéseid és a honlapod egyéb oldalai a keresésekre választ kínáló találati listán.
Bízunk benne, hogy a cikkben foglaltak hasznodra váltak és inspirálnak a saját weboldal létrehozásához!
Amennyiben úgy érzed, hogy a fentiek gondot okoznak, javasoljuk, hogy a weblap készítés feladatát bízd szakemberre! A honlapkészítés kivitelezési folyamatának eredménye a választott webhelykészítőtől erősen függ. Ha szeretnéd elkerülni a pénzégetést és a felesleges köröket, vedd fel velünk a kapcsolatot és konzultáljunk.