A szavak karddá válnak, ha jól bánnak velük

A profi marketingben a megfelelő szavak használatának fontosságát nem lehet alábecsülni, hiszen általuk nem csak elérheted, hanem be is vonhatod az ügyfélköröd az általad kezdeményezett párbeszédbe, tehát tulajdonképpen az értékteremtés folyamatába.  
A szavak karddá válnak, ha jól bánnak velük

Ismerd meg a dinamikus növekedést biztosító tudatos és funkcionális marketingkommunikáció titkait! Javaslataink a pozitív felhasználói élmény szolgálatába állítva biztosítják számodra, hogy céges saját honlap készítése esetén stabil lábakon tudj állni.

Hallgasd meg a cikket:

A közvetíteni kívánt üzenetet több csatornán is eljuttathathatod a célközönségedhez. A szavak a marketingben érted dolgoznak blogbejegyzésekben, Facebook vagy Google hirdetésekben, posztokban, direkt e-mailekben, hírlevelekben, webpush üzenetekben, hirdetőtáblákon és szóróanyagokon is. Erejük azonban az online tér nézőpontjából szemlélve méginkább felértékelődik, mert e területen különösen számít, hogy mit mondunk és hogyan, hiszen az emberi agy úgy működik, hogy aktivitással, kattintással reagálunk azokra a tartalmakra, amelyek cselekvésre hívnak minket, pozitív képeket varázsolnak elénk vagy intenzív érzelmeket váltanak ki belőlünk. Boncolgassuk kicsit ezt a témát és a cikk végére érve garantáltan bővülnek az ismereteid azzal kapcsolatban, hogyan érdemes technikailag korszerű, funkcióját tekintve pedig olyan célravezető online kommunikációba kezdeni, mely garantáltan segít kitűnni a piaci versenyben úgy, hogy közben önazonos maradsz és technikailag is megtámogatod a marketinged egy hosszútávon működőképes stratégia szerint.

Hinni valamiben még nem megoldás, de a megoldás kezdete.

Amikor rászánjuk magunkat, hogy megjelenjünk az interneten, akkor igényként léphet fel egy saját honlap elkészíttetése. Amikor weblapot csináltatunk, első lépésben össze kell foglalnunk a fejünkben cikázó gondolatok sokaságát azt illetően, hogy mit is szeretnénk pontosan. Elvárásaink és ötleteink listáját egy komplett csomagként át tudjuk adni egy weblapfejlesztő szakembernek, ami alapján ő is megérti, mit is szeretnénk a nagyközönség előtt képviselni az online térben. Sokan már ennél a pontnál megakadnak, mert amikor árajánlatkérésre kerül sor, az árkalkuláció feltétele, hogy az egyedi igények, elképzelések, illetve célok pontos meghatározásra kerüljenek. Laikusként előfordulhat, hogy tanácstalan vagy mire is lenne szükséged, ami leginkább célravezető lenne. Megnyugtatlak. Jó szakember segít Neked a folyamatnak ezen állomásán.

Miért is olyan fontos a célok körvonalazása?

Mert a kivitelezői oldalon ezek ismeretében lehet konkretizálni azokat a garantáltan kockázatmentes feladatokat, melyek elvégzése szükséges egy igényes, funkcióját hatékonyan betölteni képes, megrendelőre szabott honlap elkészítéséhez. Tehát a honlapkészítési árak felől való érdeklődés fázisában elsősorban azért is fontos hogy tudd, pontosan mit szeretnél a készülő honlapoddal elérni, mert az eredményeket a célok teljesülésében fogod tudni mérni. Példa: ha te egy magánfogorvos vagy és korábban nem volt saját weboldalad, akkor a bejelentkezések vagy az időpontfoglalások számában fogod tudni mérni a honlapod teljesítményét. Mint látod, ezért fontos a célok meghatározása, mert ezek ismeretében lehet meghatározni egy rád szabott árat és lehet kidolgozni az adott projekt esetén azt az online stratégiát, mely által sikeresen tudod majd a potenciális érdeklődők figyelmét felkelteni. 

Külcsín vagy belbecs? Mire fókuszáljunk kezdetek kezdetén? 

Tény hogy a profi online jelenlét megköveteli az igényes vizuális megjelenést, valamint az átlátható, könnyen kezelhető felhasználói felületet, viszont a láthatóság szempontjából a szöveges tartalom minősége legalább olyan fontos, mint egy jól megtervezett, UI, UX irányelveknek megfelelő webdesign. Kutatások szerint is bizonyított, hogy a márkaépítés során megfelelően megválasztott szavak és azok megfelelő felhasználása hitelességet képvisel, okot ad, vagy garanciát kínál az embereknek arra, hogy megelőlegezzék bizalmukat az ajánlatoddal szemben. Épp ezért véleményem szerint a webdesign, a weboldalstruktúra és a szavak, mint horgonyok harmonikus szimbiózisa a legcélrevezetőbb hosszútávon. Az ember alapvetően társas lény, ezért automatikusan nyílik azon mágikus erejű szavak hatására, melyek kiemelik őt a megoldatlan problémák állóvizéből és egy könnyed, a lényével összhangban lévő megoldást manifesztálnak a szavak és a vizuális nyelv hatására. Amennyiben látogatód számára releváns az ajánlatod és azt jól is mutatod be, tulajdonképpen egy fontos dologra kell még figyelned. Ez pedig nem más, mint hogy egy gondosan megtervezett, zökkenőmentes felhasználói úton vezesd végig, ily módon bekapcsolva őt egy kellemes áramlásba, melyet végeredményben pozitív felhasználói élményként könyvelhet majd el. A szavak tehát hidat képeznek közted és leendő ügyfeled között, jelentőségük azonban nem ér véget ennyivel.

Hogyan lehetnek hatással a szavak a láthatóságra?

Az interneten böngészve a látogatók a weboldalon elhelyezett információk, meta adatok, cikkek révén találnak rá a weboldalra, azáltal hogy a keresőbe begépelt szavak alapján a Google feltérképező robotjai megkezdik a munkájukat és optimális esetben az oldalt megjelenítik a találatok között. Logikusnak tűnhet a kijelentés, miszerint minél több a tartalom a honlapodon, annál könnyebben találnak majd az oldaladra. Ez viszont így nem teljesen helytálló. Pontosítsuk kicsit! Hiába van fönn a weblapodon több ezer karakternyi, a célközönséged számára hasznos információ, ha maga a tartalom nem Google barát. A megfelelő kulcsszavak és keresési kifejezések alkalmazása a tartalmaidban garancia arra, hogy a termék, szolgáltatás az algoritmus számára minél könnyebben értelmezhető adat legyen, a láthatósága folyamatosan javuljon a Google találati listájában, a látogató pedig a keresési szándékára választ kínáló tartalomnak ítélje azt az információt, amit a weblapodon talál. A marketing fókuszú, SEO hibáktól mentes tartalom "gyártás" kulcsa az, hogy a célközönséged számára a Google szerint megítélve is releváns szavakat és kifejezéseket használj, ráadásul azokat a megfelelő helyen. 

Megfelelő szakmai háttértámogatás

Bár a jövőben mesterséges intelligencia veheti át a szövegírási feladatokat, egyelőre e teendő még ránk hárul. Legtöbbünk számára a honlapszöveg írás vagy a blogolás egyszerre szerelem és egyszerre küzdelem. Biztos ismerős számodra is a helyzet, amikor egy közzétenni kívánt gondolat hajt, inspirál, hogy megosztható formába öntsd, de a szenvedélyt, a lendületet az idő hiánya vagy a fáradtság töri meg. Ilyenkor sem érdemes feladni, hiszen lehetőséged van cikkek íratására is a saját gondolataidra fűzve azokat. Amennyiben laikusként Te magad nem tudod milyen kulcsszókészlettel érdemes dolgoznod, hogy eredményeket produkálj, szakértőkként segítünk benne. Mi ezt a munkafolyamatot technikai SEO alapozásnak nevezzük házon belül. Kulcsszókutatásra építjük a személyre szabott honlapkészítés során nemcsak a megjelenített szöveges tartalom, de maga a honlap struktúra kidolgozását is. Ez biztosítja azt, hogy a későbbiekben létrehozott további tartalmak, blogcikkek a weboldal organikus helyezését képesek legyenek erősíteni. Úgy gondoljuk véletlenek nincsenek. Utak vannak, amiket bejárunk. Az online marketingben pedig törekszünk segíteni Neked abban, hogy az érdeklődőid a veled való kapcsolódást a legtermészetesebb folyamatként éljék meg.

A közös munka során mire számíthatsz a gyakorlatban?

Az elvárásaid és a hozott anyag összevetését követően meghatározzuk, hogy milyen lehetséges kulcsszavakra, kifejezésekre keresve találhatják meg az érdeklődők a webhelyedet. Erre a dokumentált listára koncentrálva átdolgozzuk vagy igény esetén akár a nulláról felépítjük a honlapra szánt üzleti célú szövegeidet egy alaposan átgondolt oldaltérkép szerint, ezzel stabillá téve a tudatos és szakmailag is indokolt online kommunikáció alappilléreit, melyekre a jövőben támaszkodhatsz akkor is, ha akár több kommunikációs csatornát is szeretnél bekapcsolni a marketing folyamatokba. Véleményünk szerint a weblapon megjelenő információk létrehozása a SEO (keresőoptimalizálás) és az önazonos tartalommarketing szimbiózisát igényli, hogy a látogatottság növekedése eredményekben mérhető legyen és a honlapod elkezdjen neked dolgozni. Erre nekünk jól bevált módszerünk van. 

Tudjuk mi a dinamikus növekedés és a jó konverziók titka.

A fentebbiekből is látható, hogy a jól átgondolt, minőségi tartalom nem csak a Google-barát webhely létrehozásának nélkülözhetetlen lépése. Amellett, hogy megfelelő tájékoztatást nyújt a látogatóknak, a honlapkészítés további fázisaiban is színre lép, hiszen befolyásolja a lehetséges későbbi tartalombővítések, fejlesztések irányát, valamint a honlap kinézetét is, mivel akár hiszed, akár nem, a webdesign egészére hatással lehetnek képileg is a kiemelt mondatok. A szavak ereje a felhasználóbarát honlap megjelenését erősen befolyásoló CTA (Call To Action) gombok, valamint az áramvonalas felhasználói út optimalizálása során is megmutatkozik. A weboldal teljesítménye a kattintásra, cselekvésre ösztönző műveletek végrehajtásában mérhető.

Hogyan képesek a szavak az érzelmekhez kapcsolódva befolyásoló erővel bírni?

A gyenge szavak arról ismerszenek meg, hogy felszínes kapcsolódást váltanak ki, nem vonják be az olvasót, és nem segítenek a közvetíteni kívánt üzenet szolgálatában a belső képek létrejöttében. Márpedig a következetesen megalkotott mondatok ezzel szemben pszichológiai vagy érzelmi választ kiváltva tudják a figyelmet magukra irányítani, ezzel hatást gyakorolva, integrálni egy eszméhez, hozzájárulni egy konverziót biztosító lépés megtételéhez a vizualizálás, azaz az általad szavak útján festett kép révén. Szinte hipnotikusan hat, amikor arra kéred a látogatódat, hogy képzelje el mivel lenne másabb az élete a felkínált termék megvásárlása vagy szolgáltatás igénybevétele után. Ez az a pont ahol a marketing üzenet az érzelmi szálhoz kapcsolódik. A vágyakozás édes kínja segíti a célközönséged hezitálás nélküli döntését. 

Andrew Newberg és Mark Robert Waldman azt állítják a How Words Change Your Brain című könyvükben, hogy már egyetlen jó szó is reakciót válthat ki belőlünk, attól függően, hogy az agy mely régióit stimulálja. Eszerint elmondhatjuk, hogy a felhasználót magával ragadni képes szó egy címsorban akár az egész cikk megítélését is befolyásolhatja anélkül, hogy az elolvasásra került volna. A szavak ily módon kulcsként működhetnek akkor is, ha szeretnéd, hogy az általad írt cikket nagyobb arányban osszák meg a közösségi médiában. 

Amennyiben kedvet kaptál ahhoz, hogy egy technikailag is erős, önazonos online kommunikációba kezdj és úgy érzed ez a blogcikk hozzád szól, bízd magad a mi szakmai tudásunkra! Vedd föl velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk megtenni az első lépést vagy megugrani a következő szintet!

A bejegyzés szerzője:

Pintye Andrea

online marketing tanácsadó és stratéga

További honlap, webdesign, ui, ux cikkeink

Szeretnél profi online jelenlétet, de nem tudod mitől jó egy honlap? Van honlapod, de nem vagy benne biztos, hogy a struktúrája vagy a megjelenése optimális a felhasználóid igényeit tekintve? Íme pár tipp!

Garantált minőség

Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt lehetsz, hogy árban és minőségben a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.

Dolgozzunk együtt!

"Ne feledd: csak egyszer kelthetsz első benyomást!"