A szavak karddá válnak, ha jól bánnak velük

Minél több a tartalom a honlapon, annál könnyebben találnak az oldalra.

Az interneten böngészve a látogatók a weboldalon elhelyezett releváns szövegek, leírások, bejegyzések révén találnak rá a weboldalra.

A szavak karddá válnak, ha jól bánnak velük

Az interneten böngészve a látogatók a weboldalon elhelyezett releváns szövegek, leírások, bejegyzések révén találnak rá a weboldalra, azáltal hogy a keresőbe begépelt szavak alapján a Google feltérképező robotjai megkezdik a munkájukat és optimális esetben az oldalt megjelenítik a találatok között. Minél több a tartalom a honlapon, annál könnyebben találnak az oldalra. Tény hogy a profi jelenlét megköveteli az igényes megjelenést, valamint az átlátható, könnyen kezelhető felhasználói felületet, viszont a „láthatóság” szempontjából a szöveges tartalom szintén kiemelt jelentőséggel bír.

Először is amikor eldöntjük hogy új honlapot csináltatunk, össze kell foglalnunk a fejünkben cikázó gondolatok sokaságát, hogy azt egy komplett kis csomagként át tudjuk adni egy szakembernek, ami alapján ő is megérti mit is szeretnénk a nagyközönség elé tárni az interneten. Sokan sajnos már ennél a pontnál megakadnak, hiszen amikor árajánlatkérésre kerül sor, az árkalkuláció feltétele legtöbbször az egyedi igények, elképzelések, illetve célok pontos meghatározása.

Hogy miért is olyan fontos ez?

Mindezek ismeretében lehet belőni egy olyan árat, mely tükrözi egy igényes, funkcióját hatékonyan betöltő, megrendelőre szabott honlap elkészítésének munkadíját. Tehát már a honlapkészítési árak felől való érdeklődés fázisában is fontos hogy legyen legalább egy átlátható, más számára is könnyen értelmezhető informatív szöveges „vázlatunk”. Erre a hozott anyagra építve el lehet kezdeni kidolgozni az adott projekt esetében azt az online stratégiát, mely által előbb-utóbb sikerül a potenciális látogatók figyelmét felkelteni.

A körvonalazódott célok és a hozott anyag összevetését követően lehet meghatározni, hogy milyen lehetséges kulcsszavakkal kereshetnek az érdeklődők a webhelyre. Ezekre a szavakra koncentrálva kidolgozhatjuk a tudatos kommunikáció alappilléreit. A keresőoptimalizálás (SEO) is a releváns, gondosan megtervezett, kulcsszavakkal tűzdelt minőségi honlap szöveg révén válik igazán hatékonnyá. A weblapon megjelenő információk előállítása véleményem szerint a SEO és a tartalommarketing szimbiózisát igényli, hogy a látogatottság növekedése eredményekben mérhető legyen.

A jól átgondolt tartalom nem csak a Google-barát webhely létrehozásának nélkülözhetetlen lépése. Amellett, hogy megfelelő tájékoztatást nyújt a látogatóknak, a honlapkészítés további fázisaiban is színre lép, hiszen befolyásolja a honlap kinézetét, felépítését. A webdesign egészére hatással lehet képileg akár csak néhány kiemelt mondat is.

Amint a honlapod elkezd neked dolgozni, az általa közvetített üzenet, akár több csatornán is eljuthat a célközönséghez. Leggyakrabban a hírlevél, a Facebook és egyéb közösségi tartalommegosztó oldal kezelése, blogbejegyzések írása, friss hírek szerkesztése biztosítja a tartalom promotálását. A honlap helyezését a keresőben a közösségi média aktivitás jelentősen befolyásolja, javítja a helyezést a találati listán. Ám a közösségi oldalakon való jelenlét írói vénát követel meg és folyamatosan végzendő aktivitást jelent, melyre legtöbbször a többi feladat mellett kell időt szakítani. Ezért mielőtt belevágnál, itt olvashat bővebben arról kinek érdemes Facebook oldalt létrehozni.

Pintye Andrea - Dolgozzunk együtt!

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?