Weboldal készítés előtt állsz? Laikusként jó döntésnek tűnhet az ajánlatkéréseket követően a weboldal készítés árak összevetése alapján szakembert választani. Hosszútávon azonban anyagilag bukhatsz a döntéseden, ha a cikkben említettekre nem figyelsz.
Hallgasd meg a cikket:
A weboldal az online jelenlétüket erősíteni kívánó vállalkozások lelke.
Segítségével:
- megismertethetjük magunkat a célközönségünkkel,
- mi magunk is adatokat gyűjthetünk róluk,
- bemutathatjuk a termékeinket és szolgáltatásainkat,
- megkülönböztethetjük magunkat a konkurenciától,
- eladásokat, ezáltal bevételt és profitot generálhatunk.
Ám ahhoz, hogy az oldal megfelelően konvertáljon, rendkívül jól kell funkcionálnia technikailag és tartalmilag is. Több feltételnek is maradéktalanul meg kell felelnie. Ezeket mutatjuk most be, mert úgy véljük, hogy nagymértékben növelik meg egy honlap hitelességét, ezáltal pedig erőteljes hatást tudnak gyakorolni a weblapon keresztül történő értékesítésre.
A hiteles weboldalak legfontosabb elemei
Ahhoz, hogy egy weboldal hitelessé váljon a felhasználók szemében, 6 különböző feltételnek is meg kell felelnie.
Ezek között mind technikai, mind pedig tartalmi feltételek is vannak.
Egy jól konvertáló weboldal:
- gyors,
- mobilra optimalizált,
- remekül használható és kezelhető,
- információgazdag és tartalmas,
- valós értéket nyújt a felhasználóknak,
- megfelelően technikai SEO-zott.
Ma már tehát nem elég az, ha egy vállalkozásnak internetes jelenléte is van – jól is kell teljesítenie a konkurenciához képest.
1.) Weboldal sebesség
A weboldal sebesség az egyik legfontosabb technikai faktor.
Az internet rendkívül ingergazdag, ezáltal a felhasználók jóval türelmetlenebbek, mint a valóságban. Ha egy oldal túl lassú, csupán egyetlen kattintásba kerül átjutni egy másik honlapra.
Éppen ezért sajnos minden egyes másodperc több százalékos konverzió-romlást eredményez — a webshopoknak tehát különösen fontos, hogy az online áruház gyorsan töltsön be.
2.) Mobile-first szemléletmód
A weboldalak szempontjából a legfontosabb algoritmus, a Google nemrég bejelentette, hogy mobil-alapú indexálásra vált.
Ez azt jelenti, hogy minden weboldalt úgy kezel, mintha elsődlegesen mobilra készült volna.
Éppen ezért ma már csak és kizárólag reszponzív weboldalt érdemes készíteni, hiszen máskülönben sosem fogunk tudni organikus forgalmat terelni rá.
3.) Felhasználói élmény
A honlapkészítés lépései között a felhasználói élmény tervezés rendkívül fontos, hiszen az egyes funkcióknak ugyanolyan jól és megbízhatóan kell működnie minden kijelző méreten és eszközön.
Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy:
- a felhasználónak néhány másodperc alatt meg kell értenie, miről is szól az adott oldal,
- intuitívan, mindenfajta előképzettség nélkül rá kell jönnie, hogy is működnek a funkciók,
- azt is tudnia kell, hogy mi lesz a következő lépés, merre kell tovább haladnia.
Az UX/UI design fogalma sokakban csak a landing page-ek kapcsán merül föl, pedig minden egyes honlapra felkerülő tartalom esetén meghatározó tényező, hiszen a felhasználók különböző felhasználói utakat járhatnak be a honlapon, ezért a struktúrának célszerű előre meghatározott módon vezetnie az oldalra érkezőket. Például egy cikk esetében arra kell figyelni, hogy:
- jól tagolt, átlátható legyen, sok-sok térközzel rendelkezzen,
- logikusan épüljön fel, strukturáltan – az elején bevezetéssel, a végén összegzéssel,
- a szöveg vizuális elemeket is tartalmazzon,
- a cikk kattintható (és valóban működő) hivatkozásokkal legyen ellátva,
- az olvasó világos iránymutatást kapjon a következő lépésről (CTA).
Remek példa erre ez a tarot kártyákról szóló általános útmutató, vagy akár a jelenleg is olvasott cikk is.
Ám ugyanezek a feltételek érvényesek a landing oldalakra, a kategória oldalakra, a szolgáltatás- vagy termékoldalakra is. Az alapelv minden esetben az, hogy ne kelljen azon gondolkodnia a felhasználónak, hogy miként működik az adott oldal, hiszen annál több erőforrása marad a tartalom feldolgozására.
A pozitív felhasználói és brand élmény tehát rendkívül fontos – nem hiába helyezünk rá ekkora hangsúlyt az ImpulseDesign csapatában is.
4.) Tartalom
A Google barát szövegezés segít az oldalra terelni felhasználót, a tartalom pedig az oldalon tartja, amennyiben számára érdekes és hasznos.
Rengeteg tartalom formátum létezik, többek között például:
- Blogposzt
- Videó
- Podcast
- Infografika
- Esettanulmány
- Képek
A formátum tehát kevésbé fontos – a lényeg az, hogy megfelelően kommunikálja a vállalkozás értékeit, miközben a felhasználónak is értéket ad.
Kétféle tartalmat érdemes megkülönböztetni: hasznos, vagy szórakoztató – legjobb esetben pedig akár mindkettő egyben.
A content akkor működik jól, ha világosan, egyszerűen és félreérthetetlenül kommunikálja az adott vállalkozás üzenetét, előnyeit és fő értékajánlatát.
5.) Értékajánlat
Az értékajánlat az, amivel a vállalkozás az előző 4 lépésben megszerzett felhasználókat monetizálja.
A legfontosabb az, hogy a felhasználó megértse a termék/szolgáltatás jellemzőit, sajátosságait.
Ám ez önmagában még nem lesz elég – meg is kell különböztetnie a terméket/szolgáltatást a konkurenciától, tehát egyedivé, eredetivé és különlegessé kell tennie mindazt, amit a vállalkozás kínál.
6.) Meta címkék
Laikusként talán nem sokat mond számodra az, hogy mi a Title (Cím) és a Meta Description (meta leírás). Kijelenthetjük, hogy weboldal készítés során a meta címkék megfelelő megírása sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mint elsőre egy laikus gondolná, mivel növelni képes a weboldal láthatóságát a keresőmotorok szeme előtt.
Véleményünk szerint mindenképp kulcsfeladatnak bizonyul a weboldal keresőoptimalizálási folyamatában, mert a Google ezekkel tudja azonosítani az oldal tartalmát és célját, mivel ezek egyfajta HTML címkék, amelyek információkat szolgáltatnak a keresőrobotoknak a webhely tartalmáról olyan tekintetben, hogy az adott oldal hogyan is kapcsolódik a felhasználó keresési szándékához.
A Google mindenképpen létrehoz leírást, akkor is, ha esetedben nincs megírva vagy a leírás maga nem tartalmazza a kereséskor beírt kifejezést vagy szót. Ebben az esetben az oldal tartalmát, az oldalra mutató linkek szövegét, illetve az alapvető keresési célt veszi figyelembe a rangsorolási tényezők között. Az organikus (tehát nem fizetett) keresési találati listában a Google- és felhasználó barát meta címkék növelni képesek az átkattintási arányt.
Ha a weboldal jól működik technikailag és UX/UI szempontból, gyors, reszponzív, emellett pedig jó minőségű, információgazdag tartalmakkal rendelkezik, akkor a monetizáció és az értékajánlat kommunikálásával már nem kell sok időt töltenünk – a termék vagy szolgáltatás “el fogja adni magát”.
Konklúzió
A honlap az online jelenlét talán legfontosabb alapköve.
Ha jól működik, azzal hitelességet építünk, ami hosszú távon eladásokat, bevételt fog generálni.
A weboldal építés során ezért nagyon fontos, hogy jól átgondolt tervezés előzze meg a megvalósítást, a kész munka pedig látványban, tartalomban és technikai funkcionalitásban is kiemelkedő legyen.
Megbízható csapatot keresel, és szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?
Bízd meg az ImpulseDesign Stúdiót!
Segítünk a logód, cégarculatod, reklámanyagod, webdesignod, honlapod, weboldalad, webáruházad és egyedi grafikád megtervezésében és megvalósításában!