Mitől lesz jó egy honlap?

Grafikusként több szempontot is figyelembe véve tekintek egy honlapra, most mégis megpróbálom csak felhasználói oldalról megközelíteni a témát.

A minőség a részletekben rejlik, épp ezért a munkafolyamat minden állomása nagy alaposságot igényel mind az ügyfél, mind a grafikus vagy a programozó oldaláról.

Mitől lesz jó egy honlap?

Nem elég ugyanis, ha valaki odatalál az oldalunkra, meg is kell felelnünk a felhasználók elvárásainak, a felgyorsult világ követelményeinek.

Egy weblap grafikája ugyan lehet igényes, képileg megnyerő, és tény hogy egy jó design felkelti a látogatók figyelmét az első benyomás pozitív erejével felvértezve, ám a funkcióját hatékonyan betöltő honlap elkészítése nem csak ennyiből áll.

Funkcionális webdesign tartalomhoz igazítva

Az általam készített design kialakításakor lényeges hogy legyen egy olyan gondosan (SEO szempontokat is figyelembe véve) megtervezett, informatív, értékes tartalom, mely alapján felépíthetek egy olyan grafikát, ami a későbbi részfeladatoknak nyújt stabil alapot.

Ergonómia

A következetes, logikusan felépített honlap struktúra segít, hogy egyértelmű legyen a navigáció. Az a tapasztalatom, hogy a legtöbb ügyfél szeretne egy minden szempontból tökéletesen működő honlapot, viszont amint a konkrét célok meghatározása kerül szóba, azonnal falba ütközünk. Sokan a Projekt adatlap kitöltésekor már elakadnak, mert olyan kérdésekkel találják magukat szembe, melyeket eddig nem tettek fel maguknak, pedig ez a néhány kérdés határozza meg a hosszútávú, eredményes munka alapját.

Mitől lesz jó egy honlap?

A webergonómia alapját képezheti annak a talán még nem teljesen kiforrott marketing stratégiának is, mely a későbbiekben talán tartalombővítést igényel majd. Gondos üzleti és grafikai tervezés, valamint a jövőbeli célok meghatározása esetén, a weboldalt fejlesztés során nem kell drasztikus átalakításoknak alávetni. Ily módon a munkadíj is jelentősen csökken. A honlap ergonómiáját javíthatjuk hőtérképes honlapelemzéssel, melynek segítségével láthatóvá válik, hogy a honlapon hova kattintanak a látogatók. Ezáltal a gyengén teljesítő, holt térként deklarált területeket újra lehet gondolni. A folyamatos fejlesztés révén érhető el, hogy a látogató az oldal felkeresésétől és a célja eléréséig (információszerzés, vásárlás, stb.) az interakció során ne ütközzön akadályba.

Hiteles, minőségi képek

Fontos szempont hogy az oldalon felhasznált fotók legyenek meggyőzőek, hitelesek, hűen tükrözzék a terméket, a céget, hiszen csak marketing szempontból nézve ez azért is lényeges, hogy úgy váljanak a látogatók ügyfelekké vagy vásárlókká, hogy különösebben ne kelljen őket direkt módon győzködni. Szolgáltatások prezentálásakor a minőségi referenciafotókra is érdemes koncentrálni. Erről bővebben itt. Az illusztrációk kifogástalan minőségűek, és nem utolsó sorban jogtiszták kell legyenek. Manapság divatosak az egész képernyőt kitöltő image képek, ez feltétlenül igényli a lehető legnagyobb mértékű webre optimalizálást a betöltési idő csökkentése érdekében.

Hiteles, átfogó információk

Webshopok esetében a jó képek mellett az informatív termékadatlapok, leírások is nélkülözhetetlenek. Az információszerzési szakaszban ezek is közrejátszanak a döntési folyamat megerősítésében. Ez a szakasz addig tart, amíg a fogyasztó elegendőnek nem érzi ismereteit az adott termékkel kapcsolatban. Minél nagyobb értékű a termék, annál tovább tart az infógyűjtés a termék árát, minőségét, szállítási és garanciális feltételeket stb. illetően. Amennyiben az átvett termék a közzétett infók alapján, megfelelt az elvárásoknak, az elégedett látogató a későbbiekben rutinvásárlóvá válhat.

Praktikus tényezők

A webáruházak tervezésével kapcsolatban rengeteget lehetne írni, de most csak felsorolás szintjén említem meg a cikk témáját tekintve a legfontosabbakat. A vásárlást nagyban megkönnyíti egy jól átgondolt paraméterek alapján létrehozott szűrési rendszer. Felhasználó szempontból hasznos tud lenni a rendezési, illetve az összetett keresési lehetőség. Legyen lehetőség regisztráció nélkül, vendégként is vásárolni. Sokan nem szívesen töltenek időt a regisztrációval egy ismeretlen oldal felkeresésekor. A regisztráció a visszatérő vásárlók esetén bizonyul hasznosnak.

Tökéletes megjelenítés minden eszközön

Ma már számtalan eszközről netezhetünk, ezért a reszponzivitás nélkülözhetetlen. Itt részletesebben kifejtem ez mit is jelent.

Pintye Andrea - Dolgozzunk együtt!

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?