Minőségi felhasználói élmény minden eszközön

A reszponzivitás hatása a marketingtevékenység eredményeire
Minőségi felhasználói élmény minden eszközön

Bár mind a nyomtatott, mind a webes felületek számtalan lehetőséget biztosítanak, mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai. Az UX design napjainkban egy felkapott téma, járjuk hát körbe a reszponzivitás nézőpontjából.

A honlap készítés tekintetében a web egyik legfőbb jellemzője a rugalmasság. Változhat a képernyő, a böngésző mérete, lehet álló vagy fekvő a formátum, állítható a betűméret. Ezt a fajta rugalmasságot képes javára fordítani a szakszóval reszponzív megjelenés. A reszponzivitás egy a weboldal készítés során alkalmazott technikai megoldás. Többféle felhasználói forgatókönyvnek megfelelően is tökéletesen működik, hiszen a monitoron kívül megjelenítésül szolgálhat manapság számtalan eszköz, mint pl. telefon, tablet vagy akár a televízió. Tulajdonképpen ahány eszköz, legalább annyiféle képernyőfelbontás. Egy weboldalnak pedig mindenhol kifogástalanul kellene megjelennie. Hogy mit is értünk pontosabban ez alatt?

Röviden összefoglalva azt, hogy a weboldalunk tartalma a felhasználó által használt kijelző méretéhez igazodik, ezáltal megkönnyítve az olvashatóságot, áttekinthetőséget, valamint a navigációt. Korszerű, reszponzív kialakítású honlap esetén szükségtelenné válik a tartalom nagyítása vagy kicsinyítése. Ennek a sokszor felesleges és bosszantó műveletnek a kiiktatásával mobilos böngészéskor jelentősen nő a felhasználói élmény, kényelmesebbé válik az olvasás és a navigáció.

Minőségi felhasználói élmény minden eszközön

A kijelzőkön való optimális megjelenés azonban nem csak a fentiek miatt fontos. Ha te üzleti weboldal készítés mellett döntöttél vagy netalán már honlaptulajdonos vagy, mindkét esetben érintenek a Facebook és Google Ads hirdetések is. Ha a szolgáltatásaid vagy épp termékeid hírét szeretnéd minél több emberhez eljuttatni, akkor a futtatott hirdetéseid többsége a weblapodra tereli a forgalmat. A Facebook és az Instagram alkalmazást többnyire telefonon használják, ezért az innen történő átterelést tekintve nélkülözhetetlen elvárás a mobilbarát honlap. De ezzel a téma még nem ért véged, hiszen a weboldalad kezelhetősége és áttekinthetősége a hirdetéseid hatékonyságát is nagyban befolyásolja. Ha nem hiszed, akkor valószínűleg te lennél legjobban meglepődve, hogy egy felhasználói utat vizsgáló UI/UX audit erre mennyire könyörtelenül rá tud világítani. Audit során ugyanis felszínre kerülhetnek a felhasználók elakadási pontjai, melyek a marketing tevékenységedet kedvezőtlenül befolyásolják.

Mostmár talán kicsit nagyobb a rálátásod arra, hogyan is tud hatékonyabb lenni a gyakorlatban egy reszponzív honlap. Egy valamit azonban még nem árt tudnod. A flexibilis, reszponzív megjelenést leghatékonyabban a letisztult webdesign, valamint letisztult tartalmi struktúra támogatja, mely fókuszáltan vezeti a látogatódat.

UX/UI designerként nem túlzás azt kijelentenem, hogy a régi weboldalak egy idő után sajnos elavulnak, nem állják meg a helyüket a mai felgyorsult világban! A rögzített szélességű weboldalak nem teszik lehetővé a web rugalmasságában rejlő lehetőségek kiaknázását, ezért célszerű őket újragondolni a korábbi tapasztalatok, valamint az új marketingstratégia tükrében.

Ha e bejegyzésből csak egy gondolatot viszel tovább magaddal az a következő legyen: Ne a honlapod legyen a marketinged gyenge pontja! A weblapodra érkező látogató a másodperc töredéke alatt dönti el, hogy megy vagy marad. Ha a honlapod felépítését és funkcionalitását illetően bizonytalan vagy, várom érdeklődésedet.

Pintye Andrea

Pintye Andrea

online marketing tanácsadó és stratéga

Garantált minőség

Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt leheszt, hogy árban a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?