Egy kép, mint ezer szó

A jó tartalommarketing egyik fő tényezője megtalálni a megfelelő képeket

A színvonalas fotó bármely írott szövegnél hatékonyabban támogatja az internet élményszerűségét, hiányában pedig küzdelem a hosszú távú marketingmunka. A minőségi fotókért vívott harc éllovasaként gondoltam, írok pár szót ebben a témában.

Egy kép, mint ezer szó

Egy offline anyaghoz képest az online felületek megszüntetik a fizikai terjedelmi korlátokat. Egyre erősödik a multimédia szerepe. Minél változatosabban kezed a tartalmaidat (szöveg, fotó, videó, audió, infografika), annál jobban tudod növelni az információmegosztás élményét.

A legkönnyebben talán a vizuális elemek alkalmazását tudod beilleszteni a mindennapjaidba. Ezek elválaszthatatlan részét képezik a jó marketingnek, meghatározzák a megjelenés egészét. Ennek ellenére mégis gyakori hiányosság honlapkészítés vagy közösségi média marketing esetén, hogy az ügyfél referenciaképekkel, termékfotókkal nem rendelkezik vagy amit a rendelkezésünkre bocsájt, annak minősége az általa támasztott elvárásoknak nem felel meg.

Manapság divatosak az akár egész képernyőt kitöltő image képek a weblapok fejlécében. Ezenkívül a különböző aloldalak szövegét is célszerű a szövegkörnyezetnek megfelelő illusztrációkkal megtörni. Ezeknek a felbontása megfelelő kell legyen, hogy a kívánt hatást érjék el.

Amennyiben nem rendelkezel saját, nagy felbontású image fotókkal, lehetőség van profi képek vásárlására saját felhasználásra. Én a grafikák készítésekor, webdesign kialakításakor gyakorta használom a Shutterstock vagy a Freepik jogdíjmentes képadatbázisát. Ezek az illusztrációk bár többletköltséget jelentenek, mégis előszeretettel választjuk lehetőségként, mert számos pozitívum szól a használatuk mellett.

Összefoglalom körvonalakban miért éri meg profi fotókat, illusztrációkat használnod:
  • bekezdések közé beszúrva segíti a szöveg olvashatóságát,
  • a szöveges tartalmat befogadhatóbbá teszi, hiszen vizuálisan erősíti meg azt,
  • erősíti a webdesign összhatását, de akár magát az arculatot is,
  • támogatják a bizalmi faktor növelését,
  • a stock képeket a marketingedben több fronton is fel tudod használni (pl. használhatod őket Facebook, Pinterest vagy blogbejegyzésekben, de akár nyomtatott reklámanyagaidon is).

Ha szűkös a marketing büdzséd, akkor tudsz böngészni ingyenes képadatbázisban is. Mutatok pár példát:

Amennyiben saját fotósorozat készítését fontolgatod, profi fotós megbízását javaslom, mert profi szakember a képek színbeállításait, indokolt esetben egyéb korrekcióit is elvégzi. Ha azonban a feladatot házon belül szeretnéd megoldani, a fotózás megkezdése előtt javasolnék pár tippet.

Egy kép, mint ezer szó

Íme:

  • a képeket fényképezőgéppel készítsd, ne mobiltelefonnal. Tény, hogy manapság számtalan okostelefon képes meglehetősen jó felbontású fényképeket készíteni, ez az eszköz mégis inkább az élmények, pillanatok megörökítését szolgálja, reklám célú illusztrációk készítésére nem biztosít megfelelő minőséget.
  • A fotózás megkezdése előtt a gépen a felbontást növeld maximumra. Jól megvilágított vagy természetes fénynél, a témáról vagy tárgyról készíts több képet is, akár más beállításokkal, más szögből, hogy később lehessen miből válogatni.
  • Tárgyfotózásnál érdemes egyszínű, homogén hátteret választani.
  • Szolgáltatást kínáló honlap esetén a minőségi referenciafotók nélkülözése végzetes hiba lehet, hiszen nincs, ami a látogatót meggyőzze. A felhasználó az interneten böngészve többnyire a szemére hagyatkozva dönti el, melyik szolgáltatást vagy terméket választja, ezért rendkívül fontos, hogy a képek tükrözzék azt a minőséget, melyet az adott cég képvisel.

Mint láthatod vizuális tartalmaidat illetően számos lehetőséged van. Aknázd ki őket!

Ha segítségre van szükséged a komplex megjelenésedet illetően vagy csak szeretnéd tudni hogyan látnak a felhasználók, vedd fel velem a kapcsolatot!

Pintye Andrea - Dolgozzunk együtt!

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?