
Szeretnéd minél jobban megnyerni a honlapodra érkező látogatókat? A technikailag hatékonynak bizonyuló weblapkészítés garantálja, hogy honlapod a funkcióját tökéletesen tudja teljesíteni.
Ha most épp honlapkészítés előtt állsz, nyilván szeretnéd tudni mennyibe kerül a weboldal készítés. Tudnod kell, hogy nem futószalagon gyártott, hanem egyedi, a céljaidra optimalizált weblap fejlesztése alapos előkészületeket igényel, hogy a honlapod valóban a munkaeszközöd lehessen. Ahhoz, hogy egyáltalán olyan árajánlatot lehessen neked küldeni, ami testre szabott, meg kell tudd határozni, hogy pontosan mire van szükséged. Ehhez segítségül rendelkezésedre bocsájtunk ebben a cikkben olyan alapvető kérdéseket, melyeket a honlapkészítés árak bekérése előtt célszerű magadnak is megválaszolni.
Íme a fentebb említett kérdés lista:
CÉLOK MEGHATÁROZÁSA:
Mit szeretnél az oldaladdal elérni? Mi a konkrét célod? Mi lesz a honlapod funkciója, mit vársz tőle? Miben tudod majd véleményed szerint mérni a honlapod teljesítményét?
Mennyire alapozol a neten befutó megkeresésekre?
Tervezel-e a jövőben fizetett reklámkampányokat (AdWords, Facebook hirdetés, kuponos oldalak, stb.)?
Ha esetleg van régi oldalad, foglald össze, miben kellene hatékonyabbá tenni az újat!
STÍLUS MEGHATÁROZÁSA:
Gyűjts össze olyan oldalakat, melyek stílusban vagy tartalomban közel állnak az elképzelésedhez. Amennyiben van általad ismert konkurenciád, felsorolhatod melyik miben kommunikál szerinted jól, illetve miben különbözik a szolgáltatásod az övéktől?
TERVEZETT MENÜPONTOK:
A Főoldal, illetve Kapcsolat menüpontokon kívül határozd meg a többit is, melyekről úgy gondolod, hogy hasznosak lennének a számodra!
MENÜPONTOK TARTALMA:
Határozd meg, hogy menüpontonként mennyi tartalommal lehet meglátásod szerint kalkulálni! Amennyiben nem akarsz bíbelődni a szöveg kidolgozásával, határozd meg pontosan, hogy hova milyen információknak kell kerülnie! Ha van olyan menüpont, amin belül speciális funkciókra van szükség, azt is határozd meg! Ha sokmindennel foglalkozol, többféle szolgáltatást is kínálsz, de igyekezz listázni a konkrét szolgáltatásokat.
KÉPI ANYAG:
Rendelkezel olyan jó minőségű fotókkal, amelyek felhasználhatók a közös munka során?
KIEMELT INFORMÁCIÓK:
Divatosak manapság az egész képernyőt kitöltő image képek a kezdőoldali fejlécben. Ezt a szekciót rövid, figyelemfelkeltő szövegezéssel érdemes ellátni. Itt tudatosan irányíthatod a navigációt a mögötte lévő tartalomra. Ha van olyan információ, amit az oldalon kiemelt információként szeretnél kezelni, akkor itt biztosan van lehetőséged prezentálni. Ez a szekció alkalmas arra is, hogy a legfontosabb konverziót támogató gomboknak helyet adjon.
VÁLTOZÓ TARTALOM:
Van szükséged blogra? Szeretnél bizonyos időközönként friss cikkeket feltölteni? Szeretnél frissülő aktuális, szezonális információkat megjeleníteni?
KULCSSZÓÖTLETEK:
Gondold át, hogy milyen szavak, kifejezések Google keresőbe törétnő beütésével találhatnak rá a honlapodra, mely szavak fedik le az általad kínált szolgáltatásokat!
KOMPETENCIÁK MEGHATÁROZÁSA:
Itt sorold fel azokat a dolgokat, melyek kiemelnek téged a tömegből, melyek által nagyobb értéket képviselsz másnál! Itt érdemes feltüntetni pl. hogy hány év szakmai tapasztalattal rendelkezel, hányan vagytok kollegák, hány projekten vagy túl, van-e szakmai díj, stb. Tehát meggyőzőek lehetnek a számok, illetve bármi, ami a hitelességedet erősíti.
ADMIN FELÜLET:
Akarod-e a honlap tartalmát napi/heti szinten változtatni? Akarsz-e híreket, aktuális információkat feltölteni? Ezeket te szeretnéd-e szerkeszteni?
És a listának ezennel vége. :)
A felhasználó- és Google barát struktúra kialakítása esetünkben konverzió orientált UI, UX tervezéssel kezdődik. Amennyiben úgy döntesz, hogy szívesen ránk bíznád a weboldal készítés feladatát, abban az esetben a közös munka első lépései között szükséges a fenti kérdések megválaszolása. Ez ugyanis gyorsítja a kivitelezési folyamatot.
Van már elképzelésed a leendő honlapoddal kapcsolatban? Várjuk megkeresésed!