Hogyan kezdj neki a honlapod megtervezésének?

Ha ki akarod dolgozni a honlapod tartalmát, akkor másold be ezt a cikket egy Word doksiba, és válaszold meg a benne feltett kérdéseket!

Rendkívül gyakori eset, hogy az új, megszületni készülő honlap anyagát innen-onnan, akár e-mail részletekből összeollózva kapom meg, így tulajdonképpen nincs egységes, átfogó kép a feladatról.

Hogyan kezdj neki a honlapod megtervezésének?

Ettől is rosszabb esetben még egy árva jegyzet sincs az elképzelésről. SEGÍTEK!

Korábban már említettem, hogy ha úgy döntesz dolgozzunk együtt, számolhatsz majd jó pár kérdéssel.

CÉLOK MEGHATÁROZÁSA:

Mit szeretnél az oldaladdal elérni? Mi a konkrét cél? Mi a funkciója, mit vársz tőle?

Mennyire fontos, hogy a Google kereső jól hozza? Mennyire alapozol a neten befutó megkeresésekre?

Tervezel-e a jövőben fizetett reklámkampányokat (AdWords, Facebook hirdetés, kuponos oldalak, stb.)?

Van-e konkurencia? Ha igen, sorold fel őket, és írd le azt is, miben különbözöl tőlük?

Ha esetleg van régi oldalad, írd össze, miben kellene hatékonyabbá tenni az újat!

WEBOLDALAK, AMELYEK TETSZENEK:

Linkelj nekem olyan oldalakat, amik stílusban vagy tartalomban közel állnak az elképzelésedhez.

TERVEZETT MENÜPONTOK:

Főoldal, Kapcsolat menüpontokon kívül határozd meg a többit is!

MENÜPONTOK TARTALMA, SZÖVEGE:

Ide írd le minden egyes menüpont szövegét, vagy, ha nem akarsz bíbelődni a szöveg kidolgozásával, határozd meg pontosan, hogy hova minek kell kerülnie! Ha van olyan menüpont, amin belül eljutunk valahová, azt is írd ide, mert lehet, hogy ennek a tartalmát is meg kell külön tervezni majd grafikailag. Nem baj, ha nem állnak össze épkézláb mondatok, azt majd tudjuk, és kell kell is formálni szakmai szempontok szerint is. Viszont az elképzelés, az irány legyen meg.

Ha sok mindennel foglalkozol, kategorizáld a szolgáltatásokat. Nem jó, ha beömlesztünk mindent egymás alá…ennek több oka is van.

VÁLTÓBANNER JAVASLATOK:

Egy korábbi írásomban említettem, hogy divatosak manapság az egész képernyőt kitöltő image képek. Ezeket minimális, figyelemfelkeltő szövegezéssel érdemes ellátni. Mivel ez a rész vonzza a tekintetet, kifogástalan minőségűnek kell lennie az illusztrációként felhasznált képnek. Ez a terület jelentősen meghatározza az oldal stílusát, emellett több szempontból is hasznos. Tudatosan irányíthatod a navigációt a mögötte lévő tartalomra. Ha van olyan információ, aminek az oldalon nem találtál helyet, akkor itt esetleg van lehetőséged prezentálni.

KULCSSZÓÖTLETEK:

Gondold át, hogy a Google keresőben milyen szavak, kifejezések beütésével találhatnak rá a honlapodra!

KOMPETENCIÁK MEGHATÁROZÁSA:

Itt sorold fel azokat a dolgokat, amik kiemelnek téged a tömegből, amivel nagyobb értéket képviselsz másnál! Itt érdemes feltüntetni pl. hogy hány év szakmai tapasztalattal rendelkezel, hányan dolgoznak nálad, hány projekten vagy túl, hány szakmai díjat nyertél, stb. Tehát meggyőzőek lehetnek a számok.

ADMIN FELÜLET:

Akarod-e a honlap tartalmát napi/heti szinten változtatni? Akarsz-e híreket, aktuális információkat feltölteni? Ezeket te akarod-e szerkeszteni?

KÉPI ANYAG:

Rendelkezel olyan fotókkal amiket felhasználhatunk? Ezeket gyűjtsd össze egy mappába, hogy majd egy csomagban át tudd küldeni őket.

EGYEDI ELKÉPZELÉSEK:

Ide jöhet minden egyéb infó, amit még nem írtál le.

VÉGE! VÉGRE! :D

Ennek a cikknek a folytatásaként össze fogom szedni azokat a gondolatokat, amik segítenek majd a hirdetési kampányok szelektálását is. Egyelőre viszont koncentráljunk csak az új oldaladra. :)

Pintye Andrea - Dolgozzunk együtt!

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?