
Eljött az ideje, hogy a gondolataidat munkásságodról, vagy épp a vállalkozásod szolgáltatásait egy weboldal formájában tárd a nyilvánosság elé.
Nincs könnyű dolgod, mivel számtalan szakember, illetve ügynökség van jelen a piacon. A Te térfeleden állva nem lehet egyszerű a döntés, hogy a sok lehetőség közül, melyik utat válaszd, melyik lesz hosszútávon megtérülő anyagi befektetés. Döntési helyzetben tisztában kell lenned azzal, hogy pontosan mire van szükséged, vagy épp mennyire szeretnéd kivenni a részed a közös együttműködésből. Az alábbiakban egy kis segítség, hogy mi alapján válassz.
ÁR-ÉRTÉK ARÁNY
Határozd meg a prioritásaidat. Neked kell eldönteni, hogy mi számít igazán. Mérlegelj a számodra legfontosabb szempontok szerint. Vesd össze a kapott árajánlatokat az alapján, hogy ár-érték arányban ki mit tud nyújtani, milyen terhet tud levenni a válladról, szakmailag tud-e neked olyan javaslatokat tenni, melyekkel azonosulni tudsz.
Tapasztalataim szerint sokszor néhány tízezer forint különbség dönt két ajánlat között. Nyilván minimalizálni akarod a kiadásaidat, viszont mérlegelj, hogy milyen minőséget, illetve szolgáltatást kapsz az adott áron.
CSAPATMUNKA
Elsőre ez csak egy kifejezés. A valóságban azonban ennél többről van szó. Úgy gondolom fontos, hogy bizonyos részfeladatok elvégzése ne egyetlen szakemberre háruljon, mert egyetlen embernek nem lehet mindenre rálátása. Ahogy a közmondás is tartja, egy fenékkel nem lehet két lovat megülni. A grafikus, a fejlesztő, a fotós szimbiózisán kívül kellesz a csapatba te is, aki a vállalkozásodat belülről látod. A jó csapatmunkának feltétele a tagok közti kölcsönös bizalom. Nem elég együtt dolgozni, mindezt hatékonyan, eredményesen kell véghezvinni. Ezáltal járul mindenki hozzá az elkészült honlap révén a céljaidhoz.
BIZTONSÁG
Ne bízd akárkire a feladat kivitelezését, válassz olyan partnert, aki naprakész szakmai segítséget nyújt, hogy a befektetett összeg valóban megtérüljön. Beszélj személyesen a számodra szimpatikus ügynökség képviselőjével, illetve vedd szemügyre a referenciákat, melyek minden esetben magukért beszélnek. Szánj időt a portfólió megtekintésére! Olyan céget keress partnernek, aki időközben nem tűnik el és a honlap átadását követően sem engedi el a kezed. A szomszéd programozó srác esetében fordulhat elő, hogy bár igen olcsón, már-már mesébe illő árakkal dolgozik. Ez persze kecsegtető lehet, de mindenképp számolj a buktatókkal. Tud-e garanciát vállalni az átadott munkára vagy épp a későbbi technikai fejlesztések lehetőségére...már ha egyáltalán pár hónap múlva még eléred őt. Győződj meg róla, hogy megfelelő szakmai kompetenciákkal rendelkezik-e? Tudja-e tartani a kitűzött határidőt? Stb.
BIZALOM
A tudatos mérlegelés mellett merj hallgatni az intuíciódra, az ajánlatkérési folyamat során szerzett impulzusokra. Akkor jó a választásod, ha a személyes stílusod közel áll az ügynökségéhez, illetve az értékrendszere összhangban van a te meglátásaiddal.
Én, mint grafikus, a hitelesség érdekében igyekszem a honlapomat, Facebook oldalamat rendszeresen feltölteni a legfrissebb referenciafotóimmal. Ezeken a csatornákon megosztok veled olyan információkat az éppen futó projektek kapcsán, melyek segítségedre lehetnek abban, hogy jobban beleláss a részletekbe, hogy átfogó képet kapj arról, mit is kapsz a pénzedért. A folyamatos jelenlét révén úgy gondolom, jobban megismerheted a szolgáltatás mögött azt az értékrendet, ami ha a tieddel közel azonos, akkor kedvet kaphatsz a közös munkához. Hozzám hasonlóan a többi szakmabeli is frissíti a referenciáit és nyújt átfogó képet a tevékenységéről. Dönts amellett, akivel több ponton is egyezik a meglátásotok!
Mindenki, aki keres, talál. És aki kopog, annak megnyílik az ajtó. Lukács 11:10