Weboldal készítés előtt állsz, de szeretnél rálátni a profi marketing folyamatok részleteire is?
Nincs könnyű dolgod, mivel számtalan szakember, illetve ügynökség van jelen a piacon. A Te térfeleden állva nem lehet egyszerű a döntés, hogy a sok lehetőség közül, melyik utat válaszd, melyik lesz hosszútávon megtérülő anyagi befektetés. Döntési helyzetben tisztában kell lenned azzal, hogy pontosan mire van szükséged, vagy épp mennyire szeretnéd kivenni a részed a közös együttműködésből. Az alábbiakban egy kis segítség, hogy mi alapján válassz.
ÁR-ÉRTÉK ARÁNY
Határozd meg a prioritásaidat. Neked kell eldönteni, hogy mi számít igazán. Mérlegelj a számodra legfontosabb szempontok szerint. Vesd össze a kapott árajánlatokat az alapján, hogy ár-érték arányban ki mit tud nyújtani, milyen terhet tud levenni a válladról, szakmailag tud-e neked olyan javaslatokat tenni, melyekkel azonosulni tudsz és úgy érzed előrébb visznek az online marketing útján.
Tapasztalataim szerint sokszor néhány tízezer forint különbség dönt két ajánlat között. Nyilván minimalizálni akarod a kiadásaidat, viszont mérlegelj, hogy milyen minőséget, illetve szolgáltatást kapsz az adott áron.
CSAPATMUNKA
Elsőre ez csak egy kifejezés. A valóságban azonban ennél többről van szó. Ha hosszútávon fenntartható, jól működő marketingben gondolkozol, fontos, hogy bizonyos részfeladatok elvégzése a csapatodban ne egyetlen szakemberre háruljon, mert neki egyedül, mint illetékesnek, nem lehet mindenre rálátása. Ahogy a közmondás is tartja, egy fenékkel nem lehet két lovat megülni. A hatékony marketing kommunikáció számos szakterületet foglalhat magába. Pár példa a teljesség igénye nélkül:
- grafikus, webdesigner, UI, UX designer,
- honlapkészítéssel megbízott webfejlesztő vagy marketing ügynökség,
- fotós,
- social media manager, tartalommarketinges akár a hirdetéskezelést is intézve (esetenként különböző személyek is kezelhetik a különböző platformokat a felületenként különböző kommunikációs stratégiák okán)
- cikkíró, PR kapcsolatokkal megbízott kolléga,
- mindent marketing tevékenységet egységében átlátó projektmanager, aki a kijelölt irányokat meghatározza vagy a számára egy marketing tanácsadó által kijelölt irányok szerint a részterületek feladatait koordinálja,
- a fent felsorolt, együttműködni képes csapattagokon kívül kellesz a csapatba Te, mindennek a lelke, aki a vállalkozásodat az általad meghatározott értékek szerint képviseled.
Mint látod, egy marketing célokra ráállított csapat akár egész nagy létszámúra is nőhet. Az eredményes együttműködés feltétele a tagok közti kölcsönös bizalom. Nem elég együtt dolgozni, hatékonyan, egymással szimbiózisban kell működtetni a fejlődés gépezetét, amiben minden tagnak megvan a maga helye és mindenki a tudásával tudja támogatni a saját szakterületét.
BIZTONSÁG
Ne bízd akárkire a feladat kivitelezését, válassz olyan partnert, aki naprakész szakmai segítséget nyújt, hogy a befektetett összeg valóban megtérüljön. Beszélj személyesen a számodra szimpatikus ügynökség képviselőjével, illetve vedd szemügyre a referenciákat, melyek minden esetben magukért beszélnek. Szánj időt a portfólió megtekintésére és a közös beszélgetésre! Olyan partnert keress, aki szerződésben meghatározott feltételek szerint vállalja, hogy időközben nem tűnik el és a konrét feladat elvégzését követően sem engedi el a kezed. Ez főként honlapkészítésre megbízott szakember esetén lehet fontos. A szomszéd programozó srác esetében fordulhat elő, hogy bár igen olcsón, már-már mesébe illő árakkal dolgozik, ami persze kecsegtető lehet, személye mellett döntve mindenképp számolj a lehetséges buktatókkal. Tud-e garanciát vállalni az átadott munka minőségére vagy épp a későbbi technikai fejlesztések lehetőségére. Győződj meg róla, hogy megfelelő szakmai kompetenciákkal rendelkezik-e! Bizonyosodj meg róla, milyen feltételekkel tudja tartani a kitűzött határidőt! Ha önmagában az alacsony ár lesz a döntő a honlapod elkészíttetése esetén, vigyázz, mert beigazolódhat a mondás, miszerint olcsó húsnak híg a leve.
BIZALOM
A tudatos mérlegelés mellett merj hallgatni az intuíciódra, az ajánlatkérési folyamat során szerzett impulzusokra. Akkor jó a választásod, ha a személyes stílusod közel áll az ügynökségéhez, illetve az értékrendszeretek összhangban van egymáséval.
Mi, a hitelességünk érdekében igyekszünk a honlapunkat, Facebook oldalt és az Instagram csatornát rendszeresen frissíteni, hogy jobban megismerj minket. Felületeinken megosztunk veled információkat az éppen futó vagy kifutott projektek kapcsán, közzé tesszük tapasztalatainkat, instant tanácsainkat, melyek segítségedre lehetnek abban, hogy jobban beleláss a részletekbe és átfogó képet kapj arról, mit is kapsz a pénzedért, ha velünk dolgozol. A folyamatos jelenlét révén úgy gondolom, jobban megismerheted a szolgáltatásaink mögött azt az értékrendet, amit amennyiben a tieddel azonosnak ítélsz meg, talán kedvet kapsz a közös munkához. Hozzánk hasonlóan a többi szakmabeli is frissíti a referenciáit és nyújt átfogó képet a tevékenységéről. Dönts amellett, akivel több ponton is egyezik a meglátásotok!
"Aki kopog, annak megnyílik az ajtó". Lukács 11:10