Tervben van saját weboldal készítése, de laikusként, nem vagy benne biztos, hogy mire is van feltétlenül szükséged ahhoz, hogy a honlapod a jövőben valóban kiszolgálja a hosszútávú céljaidat. Tanácstalan vagy, hogy milyen weblapstruktúra lenne ideális?
Ha már ott megakadtál, hogy mégis mit kérdezz, akkor ez a bejegyzés remélhetőleg közelebb visz ahhoz, olyan weboldalad legyen, ami mind funkcionalitásában, mind ár-érték arányban tökéletesen megfelel neked is, ráadásul napjaink technikai elvárásainak is.
Szóval szeretnél profi munkát, de nyilván azt minél jobb áron. Az eredmény azonban nem csak a megbízotton múlik. A weblap tervezés egy közös munka veled, bizonyos lépések sorozatának betartásával. Mielőtt azonban a honlap készítés lépéseiről lehetne beszélni, előbb meg kell találnod a számodra szimpatikus szakembert. És itt adja magát a kérdés: Hogyan?
Körbe nézel, körbe kérdezel az ismerőseid körében és keresgélsz a neten is. Ha nem ajánlás útján találsz valakit, akkor árajánlatokat kérsz be. Itt megjegyzem, ha egyszerűen csak annyit kérdezel, mennyibe kerül egy weblap készítése, akkor benne van a pakliban, hogy túl magas listaárakat kapsz, vagy azt érzed nem igazán akarnak/tudnak kapcsolódni a feladattal, pedig a te honlapod számodra a vállalkozásod jövőjét jelenti. Ugyanitt megjegyezném azt is, hogy egy ötletre önmagában nem lehet árat belőni. Gondolkodjunk egy kicsit a a weblap készítő szakemberek agyával. Nézzük meg először is, mi kell ahhoz nekik, hogy az általános árkalkuláción túl sokkal pontosabb árat tudjanak adni és esetleg javaslatokkal is ellássanak.
Kezdjük azzal, hogy egy ötlet önmagában kevés. Érdemes összefoglalnod a saját gondolataidat egészen részletekbe menően. Ehhez az alábbi kérdéssor a segítségedre lehet. Jegyezd fel válaszaidat egy doksiba mentve.
Íme a kérdések:
- Mi lesz a honlapod konkrét célja, funkciója? Mit szeretnél a segítségével elérni?
- Van már saját domain neved, illetve tárhelyed?
- Van konkrét elképzelésed a honlapod struktúráját illetően? Meg tudsz határozni olyan menüpontokat, melyekre szerinted szükség lehet?
- Vannak olyan weboldalak melyek tetszenek/nem tetszenek? Felmérted előzetesen a versenytársaidat?
- Hány nyelven kell elkészülnie az oldalnak?
- Van logód, illetve arculatod, amihez alkalmazkodni kell megjelenés tekintetében?
- Illusztrációs célból vannak-e saját fotóid/képeid? Szeretnél-e galériát?
- Tudsz-e átadni honlapodra szánt tartalmat, amit a honlap elkészítése során UI/UX szempontoknak megfelelően át lehet dolgozni?
- Kit szeretnél az oldaladdal megszólítani?
- Vannak közösségi profiljaid?
- Tervezel az oldaladra rendszeresen frissülő tartalmakat (pl. hír, aktualitás, blogcikk)?
- Vannak konkrétan kidolgozott szolgáltatás ajánlataid?
- Melyek azok a szavak, témák, kulcsszavak, melyek a szolgáltatásodat/szolgáltatásaidat lefedik?
A fenti kérésekre adott válaszaid alapján megfogalmazott gondolataidat az árajánlatkérésedbe érdemes beleírni, hogy a grafikai stúdiók, marketing ügynökségek, illetve weblap fejlesztő szakemberek nagyobb rálátást kapjanak arra, hogy mit is szeretnél pontosan. Így gyorsabban letisztulnak a feladat részletei és pontosabb árkalkulációt tudnak neked adni a felesleges körök mellőzésével.
Ha a fenti javaslat szerint látsz neki a céges weboldal készítés céljából megkeresett vállalkozók ajánlatainak a szűréséhez, a beérkező levelek között nagyobb eséllyel találod meg a számodra legkedvezőbb konstrukciót. Ezenkívül a kérdések és válaszok sorozata akár már egy diskurzust is elindíthat köztetek. Egy közös gondolatmenetet. Ügyfélként pedig számodra ez hozza majd meg a megoldást, hiszen azzal fogsz szívesen együtt dolgozni, akin azt érzed, hogy megbízhatsz benne és lépésenként képes lesz eljuttatni a célodig.
Honlap készítés esetén egyszeri költséggel számolj a megbeszéltek szerint a honlap átadását illetően. Egyéb kiadásaid lehetnek azonban a későbbi tartalomfeltöltés végett, ezért mindenképpen kérdezz rá, hogy a tartalmat magadnak tudod-e szerkeszteni admin felületen keresztül vagy a módosításokat külön kérned kell. Szintén fontos kérdés lehet, hogy hosszútávon számíthatsz-e személyreszabott marketing javaslatokra, amennyiben szükséged lenne rá.
Remélem a bejegyzés segítségedre volt a honlapkészítés árak bekérését megelőzően. Ha további kérdéseid lennének, keress bizalommal vagy nézz szét a gyakori kérdések aloldalon, mert az ottani sorok is a segítségedre lehetnek, ha fontolgatod, hogy felveszed velünk a kapcsolatot!