Új, üzleti célú weblap készítése esetén ki ne vágyna arra, ha az oldala a Google találati listáján előkelő helyen jelenne meg?! Ez szép cél, azonban az előre rangsorolás számos tényező eredménye. Tudd meg, melyek ezek!
A Google rangsorolási szempontok listája folyamatosan változik, ráadásul ez olyan terület, mely következetes munkát igényel hosszútávon. A keresőoptimalizálás, röviden SEO egyik alapköve, hogy úgy készüljenek el a honlapodra kerülő tartalmak, hogy azokat a Google a felhasználó számára relevánsnak ítélje meg, illetve, hogy maga a tartalom egyáltalán a Google számára látható legyen. Webfejlesztő szakemberek, mint mi is, természetesen tudunk neked ebben segíteni a technikai SEO oldalról, azonban bármennyire is biztosítunk Téged a profi alapozásról, a vállalkozásod által kínált termékeidet, szolgáltatásaidat te ismered a legjobban, neked kell meghatározni azt, hogy miben vagy más a piac többi szereplőjéhez képest, mivel tudsz többet, jobbat nyújtani, mint ők. A weblap készítés lépései között épp ezért ez az egyik legfontosabb feladat. Össze kell gyúrnod a látogatóknak átadni kívánt mondandódat egy információcsomaggá, ezáltal fogják a Te gondolataid beindítani a motort.
FUNKCIÓ
Ha konkretizáltad magadban milyen feladatot kell betöltenie a honlapodnak, akkor az elvárásaid alapján tudnak Neked a weblap készítő szakemberek olyan honlapstruktúrát kidolgozni, ami stabil váza lesz a marketingkommunikációdnak. Amint megvan a vezércsillag, amelyet követni lehet, ennek lehet alárendelni minden definiált feladatot.
JÓL MEGVÁLASZTOTT KULCSSZAVAK
Honlap készítés közben előjön majd a kérdés, hogy szerinted milyen hívószavak, keresőszavak, kifejezések beütésével találhatnak rá a felhasználók az oldaladra. Ennél a kérdésnél célszerű számolni a szolgáltatási területedet érintő szakzsargonnal is. Ha a szerinted fontos kulcsszavakat meghatároztad, el tud indulni egy alaposabb kulcsszókutatás, melynek fontos szerepe van a technikai SEO beállítások tekintetében éppúgy, mint a honlapodra kerülő tartalmak esetén. Minimális SEO alapok ismeretében Te magad is meg tudod írni a honlapod szövegét, de ha nem szeretnél ezzel bíbelődni vagy inkább profira bíznád, akkor ezt a feladatot természetesen leveszik a válladról. Egy valamit fontos tudnod. Ez plusz munka, mely befolyásolhatja a honlapkészítés munkadíját. Van aki belekalkulálja az árba, van aki elengedi. Ez az adott webfejlesztő üzleti modelljétől függ. Neked kell eldöntened, hogy a weboldal keresőoptimalizálása számodra mennyire fontos. Ha az, akkor kérdez sokat, ki mit tud kínálni.
MINŐSÉGI ÉS MENNYISÉGI TARTALOM
A Google-ben a releváns találatok között a Te weboldalad annál nagyobb eséllyel fog megjelenni, minél több, a felhasználók számára értékes, valamint a Google robotok "szeme" előtt látható tartalmat kínálsz. A honlapon ezért időnként érdemes gyarapítani a „karakterek számát” témába vágó információkkal, új bejegyzésekkel. Minden felkerülő friss tartalom erősíti a helyezést. Ha van rá lehetőség folyamatosan foglalkozz az oldaladdal, mert a Google bonyolult algoritmusok révén az aktív tevékenységet „érzékeli”.Ennek érdekében jó döntés a saját blog indítása az oldaladon.
Ha nem vagy erős írói vénával megáldva, akkor a honlapodra kerülő blogbejegyzések írása igen sok időt és energiát kívánhat tőled. A cikkírást ki tudod szervezni szövegíróknak. Ha e megoldás mellett döntesz, fontos, hogy a megbízott minden a honlapodat támogató kulcsszót, kulcsszó kombinációt ismerjen és magától is tudja, hogy mikor melyikkel kell dolgoznia.
Ha a bejegyzéseidet Te magad fogod írni, akkor tulajdonképpen számodra a folyamatos honlap keresőoptimalizálás ezzel biztosított is. A legfontosabb, hogy próbálj a látogató agyával gondolkodni. Az írásaid a még fel sem tett kérdéseire legyenek a válaszok. Olyan információkat biztosíts a számára, ami valóban a hasznára lesz, tájékoztatja, hozzájárul a célja eléréséhez. Jó cikkel a figyelmét magadra tudod terelni és mire az olvasás végére ér már megalapoztad a bizalmat. Az olvasást könnyítheted azzal, ha a tartalmat tagolod bekezdésekkel, képekkel, felsorolásokkal. Bár a blogod nem csak a felhasználóknak szól, hanem a Google-nek is, vigyázz, hogy a kulcsszavak természetes módon tűzdeljék a tartalmat, tehát ne halmozd őket.
TARTALOM SZEGMENTÁLÁSA
A honlap struktúrájának kialakításakor jöhet elő az a probléma, hogy amennyiben több szolgáltatást, vagy épp terméket szeretnél kínálni, az áttekinthetőség érdekében valahogy csoportosítani kell őket. A szegmentálás révén a kulcsszavakat is szépen az adott téma köré lehet rendezni és minden oldalt valóban releváns tartalommal lehet megtölteni. Ez sokat segít abban, hogy a meghatározott kifejezésre minél jobb helyen szerepelj az organikus találatok között.
LINKÉPÍTÉS
Egy weboldal seo értékét növelik az oldalra mutató, minőségi oldalakról származó releváns linkek is. Nem a linkek mennyisége, hanem a minősége a mérvadó. A belső linkek ugyanolyan fontosak, mint a külső linkek. Ezzel pedig ezt a cikket a teljesség igénye nélkül zárom.
A fentiekből is látszik, hogy a Google találati listájában előre kerülni manapság nehezebb mint régen, viszont nem lehetetlen a tudatos tartalommarketing révén. Ha e terület számodra továbbra is túl idegen, viszont érted a jelentőségét de profira bíznád a stratégia kidolgozását vagy olyan honlapot szeretnél, mely a SEO elvárásoknak megfelel, ne légy rest felvenni velem a kapcsolatot.