Honlapszövegírás a SEO szolgálatában

Fontos a minőségi és mennyiségi tartalom.

Új weboldal készítésekor, vagy épp a régi megújításakor általában kitétel, hogy az oldal a keresők találati listáján jó helyen jöjjön, hiszen ez garantálja hogy a Google-ben megtaláljanak.

Honlapszövegírás a SEO szolgálatában

A vállalkozásod, a termékeid, a szolgáltatásaid, a profilod legjobban te ismered, így te tudod legjobban meghatározni azt is, hogy mit tudsz nyújtani a látogatóknak és mi az elvárásod az oldaladdal. Az általad kívánt folyamatnak tőled kell kiindulnia, a Te gondolataid fogják beindítani a motort. Ezek a gondolatok kell hogy összeálljanak egy információcsomaggá, amit mi alapul véve garantáljuk, hogy olyan honlapstruktúrát sikerüljön kidolgozni, ami stabil váza lesz a SEO szempontok szerint létrehozott tartalomnak. Az előre rangsorolás rendkívül összetett folyamat, melyet számtalan tényező befolyásol. Ezeket gyűjtöttem össze Neked a teljesség igénye nélkül.

JÓL MEGVÁLASZTOTT KULCSSZAVAK

Egy korábbi bejegyzésemben már megemlítettem mennyire fontos a jó szöveg valamint, hogy már a honlapkészítési árak felől való érdeklődés fázisában is legyen egy áttekinthető, informatív szöveges „vázlatod”, amire személyre szabottabb árajánlatot tudunk adni, valamint amire a honlapkészítési munka egyes fázisaiban majd lehet építkezni. Ennek a váznak a kidolgozásához úgy láss neki, hogy definiáld magadban mi a konkrét célod a honlappal, mit szeretnél vele elérni. Ez lesz a vezércsillag, amelyet követni lehet, ennek rendelünk majd mindent alá. Következő lépésként gondold át, milyen keresőszavak, kifejezések beütésével kereshetnek rá a felhasználók az oldaladra. Ha a kulcsszavakat összeválogattad, használd fel őket a honlapodra kerülő szövegek megírásához. Vigyázz, hogy a kulcsszavak csak természetes módon tűzdeljék a tartalmat, ne halmozd őket.

Honlapszövegírás a SEO szolgálatában
MINŐSÉGI ÉS MENNYISÉGI TARTALOM

Még ha erős írói vénával is vagy megáldva, az online szövegírás, valamint a folyamatos közösségi jelenlét igen sok időt és energiát, állandó aktivitást igényel. Ha ezeket a feladatokat te szeretnéd végezni, fontos, hogy próbálj a látogató agyával gondolkodni! Olyan információkat nyújtsd a számára, ami valóban a hasznára lesz, tájékoztatja, tereli a figyelmét, hozzájárul, hogy a vásárlási szándékát megerősítsd, vagy épp az általad nyújtott szolgáltatás igénybevételére ösztönzi. Más oldalakról másolni szöveget nem etikus (és mellesleg a Google büntethet is miatta)! A tartalmat tagold bekezdésekkel, képekkel, felsorolásokkal, grafikai elemekkel (bár ez utóbbi tulajdonképpen már grafikai feladat). Ez utóbbiról jutott eszembe az egységes cég vagy épp termékarculat jelentősége, amit egy közösségi oldalon is érdemes továbbvinni.

TARTALOM SZEGMENTÁLÁSA

A honlap struktúrájának kialakításakor jöhet elő az a probléma, hogy amennyiben több szolgáltatást, vagy épp terméket szeretnél kínálni, az áttekinthetőség érdekében valahogy csoportosítani kell őket. A szegmentálás révén a kulcsszavakat is szépen az adott téma köré lehet rendezni és minden oldalt valóban releváns tartalommal lehet megtölteni. Ez sokat segít abban, hogy a meghatározott kifejezésre minél jobb helyen szerepelj az organikus találatok között.

FOLYAMATOSAN BŐVÜLŐ TARTALOM

A honlapon időnként érdemes gyarapítani a „karakterek számát” témába vágó információkkal, új bejegyzésekkel. Minden felkerülő friss tartalom erősíti a helyezést. Ha van rá lehetőség folyamatosan foglalkozz az oldaladdal, mert a Google bonyolult algoritmusok révén az aktív tevékenységet „érzékeli”. Bár ezt külön pontba is lehetne szedni és bővebben is lehetne róla írni (később meg is teszem), egyelőre mégis ide sorolom be az oldalra mutató releváns tartalmú linkek fontosságát is, hiszen SEO szempontból nem mindegy honnan áttereljük át a forgalmat a honlapunkra. Nem a linkek mennyisége, hanem a minősége a mérvadó. A belső linkek ugyanolyan fontosak, mint a külső linkek. Ez talán már technikai részfeladat, a fejlesztési folyamat része. Erre figyelni tulajdonképpen már az én feladatom.

Mindez elsőre talán nem is tűnik nehéznek. Ha a gondolatok papírra vetésekor mégis akadályba ütköznél, tudd, hogy

ITT VAGYOK ÉN, AKIK MINDEZT MEGCSINÁLOM HELYETTED!

Amennyiben nem szeretnél a szövegírásban elmélyülve az asztal felett görnyedni, mert épp nincs rá időd, energiád, vagy épp úgy gondolod ezt a feladatot inkább átadod másnak, keress meg! Csupán annyi a dolgod, hogy átadj egy átfogó, menüpontonként különválasztott szöveges anyagot és én ezt fogom a csapatommal karöltve tovább csiszolni a SEO és az adott stratégia tükrében.

Egy következő bejegyzésben írok majd arról is, hogy a hatékony szövegírás miképpen alkotja a fizetett Adwords és Facebook kampányhirdetések pilléreit egyaránt.

Pintye Andrea - Dolgozzunk együtt!

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?