Mennyibe kerül egy honlap készítése?

Ennyi az ára, de mégis mennyi az értéke? Tényezők, melyektől erősen függhet a honlapkészítés ára. A cikk segít megérteni, hogy egy honlap jelentése nem csak a design és összedobált tartalom, hanem attól akár sokkal több is lehet.
Mennyibe kerül egy honlap készítése?

Szeretnél képbe kerülni, hogy mégis mennyibe kerülhet egy saját honlap készítése? Nos a weboldal készítés árak közti különbségeket számos tényező befolyásolhatja. Mielőtt honlapkészítés árak bekérése mellett döntesz, ezt a cikket mindenképpen olvasd el!

Hallgasd meg a cikket:

Gyakran kérdezték már tőlem és ha honlapkészítés előtt állsz, talán benned is megfogalmazódott ez a kérdés:

Mi a különbség az olcsó és a drágább honlap között?
Miért lehetnek akkora különbségek az árak tekintetében?

Érthető, ha szeretnéd tudni, hogy mégis mi az a reális ár, amibe kerül egy honlap elkészítése. Nyilván szeretnéd, ha minél kevesebb összeget emésztene fel a megvalósítás.

Először is tudnod kell, hogy amikor árajánlatkéréseket küldesz ki, az esetek többségében a honlapoddal szemben támasztott elvárások, illetve az igényelt funkciók meghatározása nélkül nagyon nehéz az árkalkuláció, ugyanis a rád szabott honlap ára számtalan kérdés megválaszolásától is függhet.

A honlap költségét elsősorban a belé fektetett munka határozza meg, épp ezért amikor weblap készítés árak iránt érdeklődsz, érdemes magadban tisztáznod azt, hogy pontosan mire is van szükséged, mi a konkrét célod a weblapoddal. A profi honlapkészítés lépései ezzel a nulladik ponttal indulnak, azaz az elvárásaid pontos megfogalmazásával.

Már önmagában ez is közelebb visz ahhoz, hogy megtaláld azt a szakembert vagy csapatot, akit a leginkább alkalmasnak találsz a közös munkára.

Amennyiben ennek tudatában küldöd ki az árajánlatkérésedet, nagy eséllyel személyreszabottabb árat kaphatsz. Ha csak körvonalakban határozod meg mit szeretnél, benne van a pakliban, hogy:

  • automatikusan magasabb árat kapsz és felfelé kerekítenek, számolva az esetleges plusz munka költségével,
  • vagy alacsony árat mondanak, de a munka közben plusz költségekkel kell számolnod.

Saját honlap elkészíttetésére több lehetőséged is van. Választhatsz szabadúszó webfejlesztőt vagy akár marketing ügynökséget is. Hogy mégis ki mellett teszed le a voksod, az attól függ milyen tudással rendelkezel az online marketing eszközök lehetőségeit illetően, illetve laikusként tudod-e mitől jó egy honlap.

Az ügyfeleink közül sokan számolnak be arról, hogy a megbízott weblapfejlesztőjük eltűnt, nem lehet elérni, ezen felül pedig szintén gyakori problémaként említik, hogy a weboldaluk lassan tölt be és tulajdonképpen nem jól teljesít annak ellenére sem, hogy azért lett létrehozva, hogy a vállalkozást/céget bevételtermelő eszközként segítse. E weboldalak átvizsgálását követően komoly technikai hibákat szoktunk találni, azonban a szakavatatlan szemek – maguk a felhasználók, látogatók – is érzik, hogy valami gond van az oldallal.

A felhasználói oldalon ez jellemzően úgy csapódik le, hogy Nincs kedvem tovább böngészni az oldalon, mert atom lassú! Nem találom, amit keresek! Nos, az ilyen problémák hátterében a nem megfelelő kivitelezés áll. Amikor a megfelelő szakembert keresed tudatosnak kell lenned, hogy a rád keselyűként leselkedő szemfényvesztő kóklerektől hemzsegő piacon valóban a számodra ideális embert, csapatot találd meg.

Menjünk tovább és nézzük meg, milyen buktatói lehetnek annak, ha pusztán a minél kedvezőbb ár alapján választod ki a honlapkészítőt.

MEGBÍZOD EGY ISMERŐSÖD ISMERŐSÉT, AKI KÉSZÍTETT MÁR HONLAPOT, DE ALAPVETŐEN NEM EBBŐL ÉL.

Ismerősöd ismerősét nevezzük Pistinek. Pisti elvállalja a munkát olcsón. Ő örül a plusz pénznek, Te pedig annak, hogy alacsony költségvetésből megúszod. Pisti azonban nincs arra felkészülve, hogy neked segítenie kell már a tervezési folyamatban is, így nagy eséllyel a munka tényleges elkezdése előtt is lefárasztod a kérdéseiddel, ezáltal fokozatosan csökken a motivációja a projekt előrehaladtával.

Számolhatsz azzal is, hogy Pisti agyát bármikor elönthetik a hormonok, szerelembe esik, kivonul az országból a barátnője után vagy épp egy jövedelmezőbb munka reményében, ezzel a háta mögött hagyva mindent, mindenkit...Téged is, aki a honlapod elkészítését bíztad rá, hogy az mielőbb elkészüljön. Ezzel szemben egy megbízható cég vagy szakember nem tűnik el hónapok, de évek múlva sem. Bármikor előrukkolhatsz egy új ötlettel, szívesen segít majd Neked. Nem fogy el a tudása, amikor változtatni szeretnél, nem kell kompromisszumos megoldásokkal beérned, sőt hasznos szakmai tanácsokkal lát el.

Az esetek többségében az olcsó megoldások ritkán váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, elképzeléseket. Ezt a lépést csak akkor ne hagyd ki, ha szeretnéd megtapasztalni, hogy milyen honlapot nem szeretnél, illetve milyen együttműködésben nem szeretnél a későbbiekben részt venni. Megbízott partnereddel javaslom szerződés írását is, mely mindkettőtöket véd.

MEGBÍZOL EGY PROGRAMOZÓT, AKI JÓL PROGRAMOZ, DE NEM DOLGOZIK EGYÜTT DESIGNERREL.

Véleményem szerint az igazán minőségi munkára a vizuális megjelenést tekintve ezek mind jellemzőek:

A fenti tényezők grafikus szemléletet igényelnek, ezért ahhoz, hogy az oldaladra érkezőket az első benyomás megnyerje, esztétikus megjelenésre is szükség van, mert nem elég jónak lenni, annak is kell látszani. A minőségnek azonnal tükröződnie kell.

Ez egy gyakran választott megoldás, hogy kinézel egy template-et, melynek tetszik a megjelenése és azt a sablont felhasználva készítteted el a honlapod. Ez jó döntésnek bizonyul akkor, amikor a honlapra kerülő tartalmat nem szükséges alapjaiban rád és a szolgáltatásaidra szabni és a jövőbe tekintve nem szeretnéd megújítani az oldaladat olyan speciális funkciókkal, melyeket a választott sablon eredetileg nem „tud”. Sablon alapján felépített weblapba bele lehet programozni plusz dolgokat, azonban a frissítések esetén ezeket le kell ellenőrizni. Ennek elmaradása esetén az oldal úgymond széteshet. Ennek oka pedig az, hogy a megbízott nem vezeti fel magának alaposan, hogy a sablont mivel turbózta fel a kérésed szerint.

NEM JOGTISZTA ILLUSZTRÁCIÓK, FOTÓK.

A legtöbb esetben a megbízók nem rendelkeznek jó minőségű felhasználható fotóval. A Google képkeresőjét használva bár lehet megfelelő képet találni az interneten, ezek felhasználása azonban nem javasolt, mert bár a szerzői jogok sok esetben nem egyértelműek, belefuthatunk képlopás miatt akár kártérítésbe is. Ilyen esetek elkerülése érdekében a jogtiszta grafikák felhasználása támogatott. Jogdíjmentes képadatbázisban lehetőség van igyenesen képletöltésre, azonban speciális szolgáltatások esetén a tökéletes képek többletköltséget jelentenek számodra, amennyiben olyan partnert választottál, akinek nincs előfizetése prémium minőségű stockfotó adatbázisokban.

TRENDI A WEBDIZÁJN, DE HONLAPOD NEM SZÓL A LÁTOGATÓHOZ.

A képernyőhöz igazodó, megnyerő reszponzív design fontos, azonban üzletileg a jó külső nem feltétlenül térül meg, ha a grafika nem olyan UI, UX irányelvek mentén lett elkészítve, mely a tartalomnak megfelelően vezeti is a felhasználót. Valószínűleg ezen a ponton érzed Te is, hogy bejött a képbe egy olyan plusz munkafolyamat, mely már alaposabb felkészültséget igényel a szakmai oldalon. Egy cikkemben már említettem mennyire fontos a jó szöveg, egy másikban pedig, azt, hogy mekkora jelentősége van a vezetett navigációnak a CTA gombok által. Ezen tényezők nagy mértékben járulnak hozzá ahhoz, hogy az oldal felépítése logikus, könnyen áttekinthető legyen.

NEM MEGFELELŐEN ELŐKÉSZÍTETT HONLAP TARTALOM.

Mindenki, aki keres, az talál. Igaz ez akkor, amikor egy szöveg a Google szeme előtt is látható. Ebből kiindulva szükségszerű, hogy a honlapra kerülő tartalom egyedi legyen, nem más weboldalról másolt.

Az egyediség az előnyök kihangsúlyozását illetően is fontos, hiszen a csak rád jellemző értékek kidomborítása egy olyan lehetőség, ami képes a látogatókat ügyfelekké transzformálni.

Ha problémába ütközöl a tartalomírással, egy áttekinthető, informatív szöveges vázlat, mint hozott anyag már olyan alapot biztosít, amire lehet a továbbiakban építkezni. Ez az építkezés azt jelenti, hogy kulcsszókutatás alapján célszerű a honlapszöveget átdolgozni olyan módon, hogy az a SEO-t struktúrájában is támogassa. Ehhez nélkülözhetetlenek olyan szavak, kulcsszavak és keresési kifejezések, melyekre optimalizálni lehet a tartalmat és az oldaltérképet. A Google barát weboldal témakörében  említendő, hogy a megfelelően beállított meta adatok sem elhanyagolandók a találati listában elfoglalt helyünket szem előtt tartva.

A készülő weblapodon fontos, hogy az ajánlataid, illetve a felkínált szolgáltatások is a dokumentált SEO eredményekhez igazítottak legyenek. Ez garantálja, hogy a honlapod tartalma a felhasználók számára releváns, a keresési szándékhoz igazított legyen és Téged, valamint az általad képviselt étékeket is híven tükrözze és megbízható információforrásként szolgáljon egy adott témával kapcsolatban.

gond-e, ha NINCS FOLYAMATOS TARTALOMGYÁRTÁS?

Amennyiben a minőségi tartalom létrehozása és optimalizálása megtörtént, a tartalmi témák pedig igazodnak a rangsorolt keresési lekérdezésekhez, ezzel a keresők elvárásai részben teljesítve vannak. A keresőoptimalizálás azonban olyan terület, ahol mindig található egy újabb feladat, ami megoldásért kiált. Régen, évekkel ezelőtt még a szimpla linképítés egy jól működő módszer volt a rangsorolást befolyásoló faktorok között, ma azonban ez már megváltozott. A Google azokat az oldalakat „díjazza” melyek a legfrissebb algoritmusainak megfelelően teljesítenek és a felhasználóknak a kereséseikre válaszul értékes választ adnak. Ezt pedig a folyamatos és következetes tartalommarketing biztosítja. Minél több jól megírt szöveggel kell rendelkezned, melyek könnyen olvashatók és kulcsszavakkal természetes módon tűzdeltek.

Honlapkészítés után gyakran feltett kérdés, hogy „Mikor kerül az oldalam a találati lista első oldalára?” Erre sajnos nincs határozott, egy mondatos válasz, ezért ezt egy önálló cikkben fejtem ki. Azt azonban fontos tudnod, hogy a honlapodat illik folyamatosan, rendszeresen karban tartani tartalmilag és célszerű minél több cikkel, illetve technikailag indokolt helyeken plusz szövegblokkokkal bővíteni. A felhasználói igények szerint javasoljuk időnként frissíteni is a megjelenített ajánlatokat, illetve a gyakran feltett kérdések listáját is, ha van ilyen aloldalad.

+2 TÉNYEZŐ, MELY A HONLAP KÉSZÍTÉS ÁRAK TEKINTETÉBEN MEGFONTOLANDÓ.

A domain cím, és a tárhely bérlés pedig évente fizetendő többletköltséget jelent.

Számolnod kell ezenkívül karbantartási díjjal, esetlegesen tartalomfeltöltési vagy igény esetén tartalomírási díjjal is, ha nincs energiád keresőbarát tartalmat írni.

A cikk végéhez közeledve foglaljuk össze pár mondatban, hogy mire van szükséged ahhoz, hogy egy ár-érték arányban olyan weblapod legyen, amivel elégedett lehetsz:

  • Megbízható, leinformálható szakember, mint partner.
  • Bármikor rugalmasan átírható forráskód, bővíthető felhasználóbarát struktúra, könnyed, vezetett navigáció.
  • Hamis illúzióktól mentes stratégiai előtervezés, ami kijelöli az útirányt a marketingedben.
  • A fejlesztést megelőzően kulcsszókutatás és az alapján a kapott tartalom SEO-t támogató átdolgozása, szegmentálása vagy épp célzott szövegírás, ajánlat kidolgozás.
  • Egyedi, az aktuális trendeknek megfelelő honlap grafika a megkülönböztethetőségért, a pozitív első benyomásért.
  • Jogtiszta képek, illusztrációk.
  • Gyors betöltödési idő, képoptimalizálás, mert a neten minden tizedmásodperc számít.
  • A SEO elemzés során alkalmazott keresési kifejezés és kulcsszó lista következetes alkalmazása blogoláskor vagy hirdetések optimalizálásakor.
  • Folyamatosan frissülő, Google algoritmusnak is megfelelő tartalom.

Amennyiben a cikk olvasásában eddig eljutottál, láthatod, hogy a honlap ára nem csak annyiból áll, hogy a webdesigner rajzol egy szép grafikát, a programozó pedig az alapján az oldalt „összerakja”. Egy jónak minősített munka komplex kompetencia-készletet igényel.

Úgy gondolom, amikor valaki egy jó webdesign alapján elkészített honlapot szeretne tudnia kell, hogy a honlapkészítés folyamata kreativitást igénylő, finomra hangolt lépések sorozata, aminek a végeredményeként megszülető testreszabott saját honlap egy olyan marketing eszköz, amire hosszútávon építeni lehet. Kell, hogy magadénak érezd, amit kapsz, kell, hogy tudj azonosulni vele. A honlapod, a rád szabott grafikával és a technikailag is helytálló szövegezéssel lehet a tükröd, amire tekintve egy jobb önmagad néz vissza rád.

A honlap árát illetően hozzáadott értéke van a folyamatos rendelkezésre állásnak, a hasznos – nem bulsit – szakmai tanácsoknak mind a grafikát, mind pedig a fejlesztést illetően. Érdemi különbség van a licencelt képek és a netről levadászott vagy épp mobillal lőtt, rossz felbontású fotók között is.

Olyan nincs, hogy értékes dolgot ingyen adjanak. - mondta Joanne Kathleen Rowling

Egy jól teljesítő honlapnak a fentebb felsoroltak szerintünk mind egytől egyig az építőkövei. Az emberek értékítélete szubjektív, egyénenként különbözik. Azonban amennyiben úgy érzed bizalmat szavazol nekünk, nyugodt lehetsz a pozitív végifejletben, mert sok éves tapasztalatunk és rutinunk adja meg a közös munkához a biztos hátteret és a stabil alapot a honlapodnak a jövőre nézve. Nem futószalagon gyártunk, hanem egyedi, személyre szabott végterméket kínálunk, ami hosszútávon egyre eredményesebben képes működni és munkaeszközként funkcionálva egyre inkább a kezed alá képes dolgozni.

Segítünk úgy írni blogot, hogy olyan információkat közölj, amire a látogatóidnak valóban szükségük van. Segítünk felkészülni a következő lépésedre.

Kezdd el építeni a jövőd és építsd fel a márkád az online térben a segítségünkkel! 

A bejegyzés szerzője:

Pintye Andrea

online marketing tanácsadó és stratéga

További honlap, webdesign, ui, ux cikkeink

Szeretnél profi online jelenlétet, de nem tudod mitől jó egy honlap? Van honlapod, de nem vagy benne biztos, hogy a struktúrája vagy a megjelenése optimális a felhasználóid igényeit tekintve? Íme pár tipp!

Garantált minőség

Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt lehetsz, hogy árban és minőségben a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.

Dolgozzunk együtt!

"Ne feledd: csak egyszer kelthetsz első benyomást!"