A Google keresőoptimalizálás honlap készítés során a láthatóságot garantálja. A felhasználóbarát, marketing fókuszú weboldal szövegezés cselekvésre hív. Az algoritmusfrissítéseknek ugye Te sem szeretnéd magad kitenni?
Hallgasd meg a cikket:
A marketingkommunikáció gyakorlatában lehetőségünk van választani. Kinyílunk és hagyjuk a szavainkat a lélek hangján csengeni önazonosan, kreatívan, könnyedén vagy bezárkózunk és az áramlani kívánó energiáinkat egy magunkra öltött álarccal lefojtjuk.
A márkaépítés folyamata során nagy jelentősége van a valódiságnak. A hitelességednek hangot adni több felületen is tudsz, az alkalmazott felületekre szabott stratégia szerint. De válassz bármilyen professzionális marketingstratégiát, ha a marketingeden keresztül nem vagy megérinthető, nem leszel hiteles. Ha a marketinged kizárólag szolgáltatást vagy terméket értékesít, nem fogsz kitűnni a tömegből. És szeretni sem fognak a vásárlóid.
Ahol lelketlen és számszerű a marketing
Számos lehetőséged van arra, hogy forgalmat terelj a webhelyedre. Erre alkalmas az online marketing eszközök tekintetében gyakorta alkalmazott PPC hirdetés a Google Ads rendszerében, illetve a Facebook-on. Bár egy PPC alapú kampány jellemzően gyors eredményt hoz, alkalmazásakor kimondottan magas összegekkel is lehet kalkulálni a marketingbüdzsét illetően, amennyiben a stratégiád javarészt erre épül.
Nagy általánosságban a KKV szektor szereplői, a Facebook és a Google a szolgáltatásait a hatékony marketing eszközök között tartják számon. Monopolhelyzetükkel kapcsolatban azonban egyre fokozódnak az ellenérzések, hiszen befolyásukkal és hatalmukkal etikátlanul visszaélnek. A hazai kisvállalkozások döntő többsége hadilábon áll az omnichannel stratégiával, ennek eredményeképpen sokan megelégednek önmagával a Facebook-on folytatott marketinggel. A változások korát éljük, ezért úgy gondolom nem árt résen lenni és minél több lábon állni, hiszen nincs garancia arra, hogy mondjuk a Facebook, mint közkedvelt kommunikációs felület, nem kopik-e ki a piacról, amennyiben a versenyhelyzet úgy hozza.
Mi más lehetséges még 2021-ben?
Van az online jelenlétre, illetve a forgalomterelésre más lehetőség is a tarsolyban a fent említetteken túl. Ez hosszabb távon kínál megoldást, és egyébként megfizethetőbb áron. Nem lövöm le azonnal a poént, mert szeretném, ha a témára más nézőpontból tekintenél, mint, hogy tanácsadóként leírok neked itt a blogon egy kinyilatkoztatást.
Automatizált értékesítés, robotizált impulzuskontroll
Szóval adott egy marketing eszköz, mely jelentősen különbözik a PPC hirdetésektől a befektetés és a hatás szempontjából, ennek ellenére a KKV szektorban csak kevesen hódolnak neki. Alkalmazását kimondottan javaslom, ha szeretnéd több lábon is, és mélységében megtámasztani a marketingedet.
E marketing eszköz értékének felismeréséhez és a napjaidba, rendszeredbe integrálhatóságának megértéséhez közelítsük meg a témát a Sapir–Whorf-hipotézis (más néven nyelvi metafizika) felől, mely a nyelvészet illetve a pszichológia egy elmélete. Az Érkezés című filmben kaptam fel a fejem ennek a lényegére, miszerint a nyelv nem egyszerűen egy eszköz, amellyel gondolatainkat szavakba öntjük, hanem alapvetően meghatározza azt is, hogyan gondolkodunk és hogyan fogjuk fel a körülöttünk levő világot. A filmben a nyelvész főhős lassacskán megtanulja a Földet meglátogató idegen lények különös nyelvét, miközben fokozatosan hasonló képességekre tesz szert, mivel az új nyelv megváltoztatja gondolkodását is.
Most gondolom kíváncsi vagy mit akarok kihozni ebből....
Tételezzük fel, hogy ....
Fejedbe veszed, hogy a gondolataidat blog formájában szeretnéd átadni. Elkezdesz írni, remek cikket hozol össze, benne van a lelked. Sokak életére lehetne hatással, DE....
...nem számolsz azzal, hogy a Google nyelve nem azonos a Tieddel. Ő másképpen értelmez és térképezi fel a kész tartalmakat, mint ahogy a feldolgozás az emberi érzékelés során történik. A Google a híd közted és a megszólított emberek között.
- De hát ez egy algoritmus, hogyan is beszélhetnénk egy nyelvet??? - kérdezed.
Ahhoz, hogy a hídon átjuss, a szavaidnak el kell érniük azokhoz, akiknek szántad őket. Ehhez pedig először is meg kell értsd, hogyan válik egy tartalom a Google számára értelmezhetővé. Bár a Google "nyelve" tanulható, úgy gondolom "bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta". Épp ezért nem javaslom, hogy túlzottan beleásd magad e szakterületbe, mert egy adott ponton fontosabb, hogy a kreativitásodat, valamint a motivációdat folyamatosan fönn tudd tartani.
Az online világ azonban egy olyan dimenzió, amibe ha szakmai szinten beleveted magad, elveszlessz az útvesztőiben. Írom ezt elsősorban azért, mert csak úgy tudod fenntartani a folyamatos tartalom "gyártást" ha az élet napos oldalán állsz. S ha ott is szeretnél maradni, akkor a Google-ről elegendő annyit tudnod, hogy ez egy folyamatosan változó keresőmotor. A non stop frissülő algoritmusaival igyekszik minél jobban értelmezni az emberi nyelvet. Teszi ezt azért, hogy a felhasználó által beírt keresési kifejezésre a találati lista olyan tartalmakat kínáljon, mely releváns választ, megoldást kínál fel neki.
Ahol érzékeny, és lelkiismeretes is lehet a marketing
A keresőoptimalizálást lehet több szinten és mélységben is csinálni, attól függően, hogy te épp melyik állomásán állsz. Én azt javaslom, hogy bízz meg valakit az optimalizálás stratégiai részével, te pedig áradj ki, vállald és mutasd meg önmagad.
Nos, akkor most felfedem a titkot, miszerint a fentebb beharangozott, általam preferált marketing eszköz az a személyes blog. Az egyetlen olyan marketingeszköz, amivel megmutathatod a lelkedet, amivel lehetséges az olvasóknak hozzád kapcsolódni. Mit is jelent ez a megérinthetőség? Azt, hogy egy érző ember áll a brand mögött, akinek szívügye az a szolgáltatás vagy termék, amit meg szeretnék venni.
Idén számos honlapot átadtunk blog funkcióval. Az alapvető technikai SEO-n túl a weblap tervezés során a honlapok kapott tartalmát alapos kulcsszókutatás alapján szoktuk átdolgozni. A honlap élesítését követően pedig a kialakított struktúra szerint véglegesített kulcsszókutatási eredményeket is átadjuk. Mindezt azért, hogy az ügyfél tudja használni a számára releváns és általunk javasolt szavakat, keresési kifejezéseket a saját blog cikkeinek megírása esetén is. Ez ad egy stabil alapot ad nekik a kezdéshez és kijelöli a javasolt irányt is. Egy ilyen támpont segít neked abban, hogy a tartalmaidat milyen kifejezések révén teheted láthatóvá, ezenkívül megismerheted általa a felhasználók keresési szándékát, ergó akár a problémáikat is. Tartalmaiddal pedig ezekre reagálni is tudsz. Mi foglalkozunk tehát a Google nyelvezetével, a te feladatod pedig az, hogy kifejezd önmagad, és azt, hogy miért szívügyed az amit kínálsz.
Sajnos mindezek ellenére az a tapasztalat, hogy honlapok átadását követően jellemzően nem íródnak blog cikkek, pedig az organikus eléréseket ez kimondottan támogatja. Sőt, ha a Google algoritmus frissítéseit követed, akkor tudnod kell, hogy minden, ami a felhasználóid számára releváns információ, azt a jövőben a Google még inkább "díjazza".
Válassz minket partnerednek, dőlj hátra és alkoss
Ami engem illet, én szeretem a gondolataimat magam megírni és szeretnék mindent a lehető legérthetőbben átadni, viszont a napi "robot" a kreatív szavakat megöli, ezért csak ritkán jut időm leülni és új cikket írni. Vannak olyan témák, melyeket én magam szeretnék átadni a saját nyelvezetem szerint, ezért ezt nem adom ki a kezeim közül már csak azért sem, mert az írás közben töltődöm a tapasztalatok feldolgozása és olvasható formába öntése során.
Azonban vannak olyan más jellegű témák, melyekhez lehetőségem van cikkeket megíratni az elképzeléseim és javaslataim szerint. Ha azt gondolod, hogy bizonyos esetekben helyetted más nem tudja átadni a gondolataidat, akkor tévedsz, ugyanis ennek van egy jól bevált technikája. Ezért arra bátorítalak, hogy idő és kapacitás hiányában kérj segítséget cikkírásban, tőlünk, hogy minél több digitális lábnyomot tudj hagyni magad után a világhálón. Ez nem csak azért előnyös a számodra, mert
- az írások révén bizalmat építesz,
- növeled a pozitív felhasználói élményt,
- folyamatosan növeled honlapod SEO értékét,
- hosszútávon megtérülő eredményeket érhetsz el,
hanem mert a folyamatos, konzekvens keresőoptimalizált tartalommarketing révén a márkádat egyre láthatóbbá teszed.
Mutasd meg az egyéniségedet a tartalommarketingeden keresztül. Írj olyan cikkeket olyan témákban, melyeknek szakértője vagy. Amennyiben tartalmaidat saját magad „gyártod” fontos, hogy ihletett állapotban tudj maradni, mert így leszel képes rendszeresen blogot vezetni szívből, nem pedig kényszerből. Ez pedig az önazonos online kommunikáció alapfeltétele. Ha pedig nem vagy inspirált, vagy nincs elég időd írni, viszont szeretnél rendszeresen szakmai tartalmakkal jelen lenni, működj együtt olyan cégekkel, akiknek a tartalommarketingesei folyamatosan flowban vannak, és képesek neked bármikor segíteni. Bátran add át néhán gondolatodat olyan funkcionális tartalomgyártásra specializálódott íróknak, akik feltöltik a honlapodat lélekkel átitatott, Google barát cikkekkel.
Amikor blogot írsz, én azt mondom az ennek helyet biztosító saját, profi honlap elkészíttetése olyan befektetés, mely biztosítékot kínál neked arra, hogy legyen egy olyan kommunikációs csatorna a birtokodban, melynek léte és piacképessége nem mástól függ, csakis tőled.
Mitől jó igazán tehát egy honlap?
Attól, hogy a weblap készítés során a profi a kivitelezésen túl te a saját, egyedi nyelveden szólsz, hiszen így nagyobb eséllyel lesz részed őszinte kapcsolódásokban a weblapodon keresztül. Mi pedig mellé tesszük neked a Google nyelvére fordított SEO optimalizált stratégiát. Légy az online világban is önazonos, hiszen a tiszta szavaid révén másokat segítesz hozzá ahhoz, hogy azt a szakembert, személyt/terméket találják meg, akire/amire valóban szükségük van. És ezt ne csak a fejükben tudják, hanem érezhessék is.