A blog írás jelentése számunkra a Google barát tartalom optimalizálást is magába foglalja. A céges blogolás a hatékony marketingkommunikáció eszköze is lehet, hiszen megfelelő technikai SEO alapozással képes növelni weboldalad organikusan forgalmát is.
Hallgasd meg a cikket:
Idén számos honlapot átadtunk blog funkcióval. A honlapok tartalmát kulcsszókutatás alapján szoktuk átdolgozni és a honlap élesítését követően az ügyfél tudja használni a számára releváns és általunk javasolt kulcsszavakat, keresési kifejezéseket a saját blogcikkek megírása esetén is.
Sajnos az a tapasztalat, hogy honlap átadását követően nem íródnak blogcikkek, pedig az organikus eléréseket ez kimondottan támogatja. Sőt, ha a Google algoritmus frissítéseit követed, akkor tudnod kell, hogy minden, ami a felhasználóid számára releváns információ, azt a jövőben a Google méginkább "díjazza".
Én alapvetően a funkcionalitás híve vagyok, tehát nem teszek minimális energiát sem abba, amiről tudom, hogy az online térben láthatatlan marad. Ezért, ha úgy döntök, hogy valamibe belekezdek, akkor azt szeretném eredményesen csinálni. Ennek a bevált módszeréről írok most ebben a bejegyzésben.
A koronavírus-járvány okán fellépő intézkedések számos kihívást hoztak az életünkbe. Mind magánéleti, mint a vállalkozásunk jövőjét illetően. Bezárkózott a világ a falak mögé és ez elindított egy változási folyamatot bennünk és a világban is. Az emberi kapcsolataink, szociális élményeink megfogyatkoztak. Beszűkült körülöttünk a tér. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a lehetőségek száma csökkent. Még e látszólag kedvezőtlen helyzetben is meg lehet találni a jót, a lehetőségeket, melyeket felismerve pedig ki lehet hozni az adott helyzetből a legtöbbet, főleg ha a tapasztalások új megértéseket, általuk pedig ihletet is hoznak.
Kapcsolódni az emberek mostmár méginkább vágynak, mint korábban. Most nagyobb a jelentősége az online jelenlétnek, mint valaha. Több keresést indítanak a Google-ben és többet vásárolnak online, mint eddig. Többet görgetik a közösségi média oldalakat, mint bármikor máskor. Keresnek információkat és keresés közben szembe találkoznak az őket elérő tartalmakkal. Némelyiket szívesen fogadják, némelyiket kéretlenként könyvelik el.
Most van itt a lehetőséged arra, hogy a futószalagon gyártott, félelem alapú manipulációra építő tartalmakkal szemben Te olyan brandet képviselj, ami bizalmat kelt, mert:
- a nehéz időszakot sikeresen megugrotta,
- értéket közvetít,
- kreatívan inspirál,
- vizuálisan megérint,
- cselekvésre bír,
- támogató saját közösséget épít,
- folyamatos jelenlétével támogat.
Erre van most szükség! Minőséget és értéket közvetítő marketing kommunikációra az üres szavakkal és az értéktelen nagy büdös SEMMIT közvetítő márkákkal, szolgáltatásokkal szemben. Lehetsz egy jó példa vagy épp egy jó döntés. Lehetsz Te az út, amit követni érdemes.
Adj teret a blogodon a szavaidnak, mutasd meg azt az oldalad, amit eddig még nem láttak. Hagyd, hogy kapcsolódjanak veled...ne csak szakmailag, hanem EMBERILEG is! Tudod mit ad meg neked a blog írás élménye?
Számodra több dolgot is képviselhet a blog jelentése:
- terápiás erő, hiszen támogatja a személyes élmények feldolgozását,
- flow állapot, mint egyéni alkotó tevékenység,
- önkifejezés lehetősége saját felületen,
- organikus elérés növelése (főként, ha a megfelelő keresőoptimalizálás is megvan),
- önazonos tartalmak, melyek minden kommunikációs csatornán megállják a helyüket,
- gondolataidból pedig később még többet is ki lehet hozni, akár egy saját könyv vagy tananyag formájában.
Hogyan lesz a blogod igazán eredményes?
Egy blog készítése előrevetíti saját honlap készítésének az igényét. Egy saját weboldal mindig a Te tulajdonod marad, ergó nem vagy kiszolgáltatva más felületeknek.
Ha van egy saját weblapod, akkor a hatékonyságod növelése érdekében bizonyos keresőoptimalizálás alapok ismeretére szükséged lesz, ugyanis az általad létrehozott szöveg relevanciáját tekintve fontos, hogy az látható legyen a Google robotok szeme előtt. Ez röviden és tömören összefoglalva azt jelenti, hogy a tartalmaidban szerepeltetned kell azokat a keresési kifejezéseket, melyek garantálják számodra, hogy a Google a honlapodat úgy "értékelje", hogy az a felhasználók kereséseire reflektál. Ezzel 2 legyet is üthetsz egy csapásra:
- segítesz a keresőmotoroknak az oldalad tartalmának értelmezésében,
- segítesz a felhasználóknak megérteni, hogy mit is kínálsz (választ adva a kereséseikre).
Az említettek hozzájárulnak a jó felhasználói élmény megteremtéséhez is. Minél jobban megfelel a honlapod (mind technikai, mind felhasználói nézőpontból) az elvárásoknak, annál jobb lesz az oldalat rangsorolása is. Mint látod a felhasználói keresési szándékhoz igazított minőségi tartalom létrehozása és annak megfelelő optimalizálása kulcskérdés lehet az online láthatóságodat illetően.
Új blog indítása esetén vagy épp a régi írások felfrissítése mellett döntve, ha Te egy adott szövegegységgel szeretnél jobb pozícióba kerülni a Google találati listán, akkor célszerű minél több tartalmat szerepeltetni a honlapodnak azokon a részein, ahol célod az organikus elérés támogatása. Egy átlagos weboldal esetén az Ubersuggest SEO eszköz szerint a Google 1. oldalán helyet foglaló tartalmak kb. 2200 szót tartalmaznak. Tehát blogcikked hossza ennek az elvárásnak jó, ha szintén megfelel.
Amennyiben nem sikerült még a Google-ben az előkelőbb helyeket megszerezned, ne keseredj el, mert a globális versenykörnyezet mindig segítségedre van abban, hogy az ajánlatodon csiszolni tudj, illetve hatékonyabbá tudd tenni az értékesítési rendszered folyamatát. Mindig ott a lehetőség megvizsgálni a konkurenciát. Megnézni mit csinál máskép, mi működik nála hozzád képest jobban, illetve mi az a különbözőség, melyre építve Te is jobb pozícióba kerülhetsz a piacon.
"A kész jobb, mint a tökéletes." - mondta Mark Zuckerberg
Ezt a gondolatot jól jegyezd meg, mert a márkaépítés során érdemes szem előtt tartani, hogy a tökéletesség, ami felé haladni kívánsz, azt elérni szinte lehetetlen, mert a marketingben tökéletes megoldás nincs, csak rugalmasság, azaz az adott helyzetre reagálás képessége a lehetőségekhez mérten. Mindannyian tudjuk, hogy jól működő marketing rendszerek bár léteznek, ezeket lépcsőfokról lépcsőfokra építik fel. Magasabb szintekre eljutni pedig stabil alapokra építkezve lehet. Egyre többen érzik, hogy nem boldogulnak, mert nem tudják jól pozícionálni a cégüket, terméküket vagy szolgáltatásukat.
Amennyiben brandépítés során Te is úgy érzed, hogy elakadtál, először is tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:
- Mi a jelenlegi legnagyobb probléma a marketingemben?
- Mi az ideális ügyfelem jelenlegi problémája?
- Ha nem tudom mi a jelenlegi problémája, akkor hogyan mérhetem fel?
- Ha tudom mi a detektált probléma, milyen megoldást tudok felkínálni?
- Az általam felkínált megoldás eredményességét miben tudom mérni?
A fenti kérdésekre adott válaszaid alapján már nagyjából látni fogod, mit rontottál el korábban, illetve látni fogod azt is, hogy mely lépések vezethetnek majd el a célodig. E lépések pedig számodra a hitelességed kulcsát is jelentik. A hitelesség ugyanis nem olyasmi, ami vagy van vagy nincs. A hitelesség egyben gyakorlat és tudatos döntés arról, hogy mit képviselve szeretnél jelen lenni a piacon a jövőben. E döntésed pedig olyan pillanat, amikor elhatározod, hogy megjelensz, beleállsz a hangodba és önmagad leszel. Az, hogy hitelesen képviseled magad arról szól, hogy a saját utadat követed és vállalod a csak rád jellemző egyedi értékeket.
A jó marketing ma már nem luxus, viszont a fennmaradás kulcsa.
Van egy rossz hírem. Ha nyűgnek fogod fel, akkor a versenyben alul fogsz maradni. Amennyiben szeretnéd az online jelenléted stabil lábakra építeni, a marketinged irányát pedig elemzésre épülő stratégia szerint meghatározni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot. Nem bulshit üres szavakat kínálunk, hanem olyan megoldásokat, melyek valóban eredményeket hoznak, illetve relevánsabb forgalmat a Google-ből. Nem szakzsargonnal kódoltan adunk tanácsot, hanem laikus számára is közérthetően, egy nyelvet beszélve. Nem megmondó emberek vagyunk, hanem partnerek. A Te sikered a mi hitelességünket támogatja.