A felhasználók számára releváns, valamint a keresőoptimalizálás szempontjából is technikailag jó tartalom elengedhetetlen az organikus elérések növeléséhez, azonban a következő szintre lépéshez szükséges a folyamatos linképítés is.
A blogolás jelentősége a keresőoptimalizálás során
Mindig hangsúlyozzuk a minőségi tartalom marketing szükségességét, mikor bemutatkozó jellegű, szolgáltatást prezentáló vagy épp termékeket bemutató honlapot adunk át ügyfeleinknek. A technikai szempontból is értékes blog írás azonban szakavatatlanoknak igen nehéz lehet, amennyiben a blog írás alapjai nem tisztázottak. Kezdőknek pedig a saját szakmai blog írása kimondottan nagy erőfeszítésbe kerül. Még azoknak sem feltétlenül könnyű a feladat, akik írói vénával vannak megáldva. A megfelelő hatékonyság érdekében nem árt összefoglalni magunkban mi is a blogírás alapvető célja és jelentősége.
Amennyiben szeretnéd elkezdeni, de nem tudod hogyan lenne érdemes, segítünk!
Régen még elég volt különböző linkkatalógusokba beregisztrálni egy weboldalt, ma azonban ez a fajta linképítés elavult módszernek bizonyul, a Google algoritmusa ugyanis rohamos iramban fejlődik és képes kiszűrni a nem releváns oldalakról érkező hivatkozásokat. Napjainkban ettől sokkal korszerűbb megoldás a backlinkek szerzése céljából a vendégcikk írás, ami nem mellesleg minőségi, profi tartalomgyártásnak, kreatív szövegírásnak minősül, hiszen szükségeltetik hozzá a technikai SEO és marketing tudás is.
Járjuk körbe jobban, hogy mi is az a vendégblogolás?
Eljuthatsz arra a pontra, amikor kijelented: „Nem tudok elég organikus forgalmat elérni azzal, hogy csak a blogomra írok”. Ilyenkor jelenthet megoldást a „vendég” szerző pozíció. Vendékbloggerként cikket tudsz közzé tenni az iparágon belül hasonló témájú webhelyeken, blogokon. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba léphess új olvasókkal és megismertesd a neved szélesebb körben. Ha Te vagy a vendégszerző – vagy megbízásból írsz valakinek – az általad létrehozott tartalmat publikáló oldalon a cikkben el kell helyezni azt a linket, ami arra az oldalra mutat, amit erősíteni szeretnél a Google-ben.
A vendégblog írás és fogadás win-win szituációt teremt, ugyanis kölcsönös előnyökkel jár mind a vendégblogger, mind a vendégcikket kihelyező weboldal számára. A forgalom generálás e biztonságos módja azonban további előnyökkel is jár.
Érvek a vendégcikkírás mellett
Az alábbiak miatt lehet még érték a vendégblogolás a vállalkozásod, márkád számára:
Jövedelmező munkakapcsolatokat építhetsz szakmai berkeken belül.
A márkáknak jó tartalmakra van szükségük. Ha jó vendégblogger vagy és értéket adsz valaki más blogjához, azzal értéket teszel magába a partnerkapcsolatba is.Növelhető a márkád hitelessége és ismertsége.
Ha szakértője vagy egy adott területnek vagy a véleményed bizonyos körökben sokat nyom a latba, a személyes márkád építeni tudod azáltal, hogy minél több felületen jelensz meg és hallatod a „hangod”.Erősen támogatja a SEO-t.
Hosszútávon a vendégcikk visszamutató linkjei növelik az oldalad értékét a keresőmotorok „szemében”, következésképpen tehát egyre jobb pozícióba kerülhetsz a Google organikus találatai között, egyre jobb lesz a láthatósági faktorod. A más oldalakon történő vendégblogolás sokszor értékesebb lehet, mint új tartalom létrehozása a saját honlapon.Biztosítja, hogy legyen rendszeresen tartalmad.
Linkcsere esetén a saját tartalmaid mellett másokét is ki tudod helyezni, ezzel egyúttal színesítve a blogodat. A vendégbloggeri kapcsolatok segíthetnek abban, hogy fenntarthatóbb legyen az online kommunikációd.
Miről írj?
Témát akár Te magad is javasolhatsz. Írhatsz az ügyfelek gyakran feltett kérdéseiről, paradigmákról, de a konkrét esettanulmányok is izgalmas tartalomnak bizonyulhatnak, hiszen az adott témát gyakorlati oldalról közelítik meg. Javasolt arról írni, amire ténylegesen keresnek és a szövegben javasoljuk, hogy a témának megfelelő keresési kifejezéseket, kulcsszavakat használd. A vendégcikk írása előtt mindenesetre érdemes témát egyeztetni a tartalom kihelyezést biztosító partnerrel, nehogy véletlenül belefuss abba, hogy rontod az ő konverzióit azáltal, hogy az övéhez hasonló szolgáltatásról írsz. Bár ez esetben a cikkedet valószínűleg nem is engednék ki.
Hogyan írj?
Közérthetőség
Még egy komoly szakmai cikk esetén is célszerű úgy fogalmazni, hogy az átadott információ minél könnyebben befogadható legyen. A szakzsargon alkalmazása lehet jó és rossz döntés is témától függően, illetve attól, hogy kit szólítunk meg a cikkben.
Inspiráció
Gondolataidat igyekezz úgy megfogalmazni, hogy cselekvésre, lépésre hívd az olvasót! A témát az olvasó oldaláról közelítsd meg, kínálj neki segítséget! Mutass számára megoldást egy problémára, élethelyzetre, ismertesd a legfrissebb trendeket, melyek felé mozdulni érdemes!
Következetesség
Vezesd fel megfelelően amiről írsz! Keltsd fel a figyelmet az adott témát illetően, a törzsszöveget pedig zárd le egy rövid összefoglalással vagy a megoldás felkínálásával! Törekedj arra, hogy ne akard egyetlen cikkben átadni minden tudásod, hanem a mondanivalódat bontsd konkrét témákra!
Támogassuk egymást!
Gyakorlatlan vagy abban hogyan is szerezhetnél hatékony visszamutató linkeket a jobb rangsorolás érdekében? Segítünk a linképítésben!
Részt vennél linkcsere programunkban? Legyél vendégíró! Erősítsük egymás oldalát marketing témában! Vedd fel velünk a kapcsolatot vendégblogolási igény esetén! Írj Nekünk!