Az első benyomás ereje

Gondolj bele, hogy minden ember arca, mint egy fénykép, már a legelső találkozásnál valamilyen nyomot hagy benned, mégpedig maradandót.

Sok esetben az első benyomás meghatározza, hogy partnered társaságát kellemesnek vagy épp nyomasztónak könyveled el. Nincs ez másképp az üzleti életben sem.

Az első benyomás ereje

Ahogy az általános imidzsed, a személyes stílusod előnyös vagy előnytelen képet közvetít rólad, ugyanúgy a honlapod által képviselt és kifejezésre juttatott értékek is erősítik vagy gyengítik az üzeneted hatását. Ha az első benyomás rossz, olyan alkalmat szalasztasz el, ami soha nem tér vissza.

A médiakutatás 30 másodpercben határozta meg az átlagos figyelemtávot. Erre az időre építenek például a televízióreklámok készítői, de példaként ott vannak a You Tube videók közé bekúszó hirdetések is. Ahogy a nagy márkáknak, ugyanúgy Neked is ilyen rövid idő alatt kell honlapodon pozitív képet festened cégedről, szolgáltatásodról vagy épp a termékedről. Úgy érzed képtelen vagy ennyi idő alatt kifejteni a mondandódat? Az első benyomás ideje alatt nem is kell. Elég, ha csak megragadod a látogatód figyelmét, közvetítesz egy élményt, valamint tájékoztatod a legfontosabb információkról, melyekkel interakcióra bírod.

1. lépés

Meg kell tudnod határoznod egy világos, konkrét célt. Ez a legfontosabb, hiszen ezt kell elérned a reklámoddal. Egy egyszerű példa szemléltetésként: hiába panaszkodsz kollégádnak, hogy fizetésemelést érdemelnél, ez utóbbit csak a főnököd tudja neked megadni. Sötétben lövöldözni egy célra nem kecsegtet sok sikerrel. Meg kell világítani a célt.

2. lépés

Ismerned kell a célcsoportodat, az ő nyelvükön kell hozzájuk szólnod. Itt említem meg a tegezés vagy magázás megválasztását is. A célcsoportod garantálja neked a bevételt, ezért azonosulnod kell velük. Ismerned kell az igényeiket, szokásaikat.

3. lépés

A stratégiai lehetőségek száma gyakorlatilag korlátlan, csak a kreativitás szab neki határt. Egy biztos! Üzeneted elején kíváncsivá kell tenned a látogatót, meg kell ragadd a figyelmét, ösztönöznöd kell, hogy érdeklődjön. Ezt úgy érheted el, hogy kiemeled az üzeneted legegyedibb, legizgalmasabb részét.

Az első benyomás ereje
4. lépés

Ha a figyelmet felkeltetted, a képek, az arculat egysége, a főcímek, és az átlátható, felhasználóbarát navigáció mind segítségedre lesznek.

5. lépés

Személyes élményekbe, történetekbe az emberek belekapaszkodnak. Mondanivalód lényegét ennek tükrében fogalmazd meg. A szavaknak olyan képet kell látogatód szeme elé varázsolniuk, amelyre emlékezni fog. Amit el tud képzelni, arra emlékezni is fog. Szívhez kell szólnia, mozgósítani kell az érzelmeket. Érzések alakítanak mindent. Ha láttad a Csillagok között című filmet, tudod miről beszélek. :) Ha nem láttad, mindenképp nézd meg!

Az első benyomás ereje

Hangulatfestő szavak alkalmazása célszerű, mert képeket idéznek. Apropó élmények! Ha van rá lehetőséged vezess blogot, ami által lehetőséged nyílik megismertetni magad mélyebben, segítségedre lehet, hogy megoszd a tapasztalataidat, illetve, hogy követőidet naprakész információkkal láthasd el. A blogbejegyzések több szempontból is segítségedre lehetnek a marketing munkában. Erről részletesebben is fogok írni, de röviden a lényeg, hogy ha a látogató tud veled azonosulni, növelheted üzeneted hatékonyságát.

6. lépés

Üzeneted végén kérned kell azt, amit akarsz. Pl.: „Ha tetszett a cikk, lájkolj!” Egy üzenet konkrét kérés nélkül elszalasztott lehetőség. Röviden: aki nem kér, nem kap.

Pintye Andrea - Dolgozzunk együtt!

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?