Az első benyomás ereje

Márkaépítés folyamata I. rész – Hozd a formád!

Gondolj bele, hogy minden ember arca, mint egy fénykép, már a legelső találkozásnál valamilyen nyomot hagy benned, mégpedig maradandót. Érdemes feszegetni a témát, mert ez az üzleti élet állandó reklámzajában is rendkívül időszerű.

Az első benyomás ereje

Na de ne szaladjunk ennyire előre. Kezdjük a legelején. Napi szinten találkozunk emberekkel, akik közül némelyik szimpatikus, némelyik pedig valami megmagyarázhatatlan oknál fogva taszít. Van, akivel első perctől kezdve úgy érzed szívesen együtt dolgoznál és van, akit inkább messziről elkerülnél. Legtöbbször az első impresszió meghatározza, hogy ki milyen képet közvetít magáról. Ez a kép pedig alaposan beég vagy akár mondhatjuk úgy is, hogy megtörténik a felcímkézés. Nincs ez másként a brandépítés esetén sem. A márkaépítés folyamata azonban rendkívül összetett dolog. Épp ezért döntöttem úgy, hogy egy folyamatosan bővülő cikksorozat formájában megpróbállak minél jobban bevezetni a branding legmélyebb bugyraiba. Most az első állomásnál vagyunk, alapozunk.

Pozicionálás

Ismerned kell a célcsoportodat, meg kell tudd határozni a tulajdonságait, szokásait, igényeit. Ez azért fontos, mert ebből kiindulva tudod majd kidolgozni azt a stratégiát, mely révén képes leszel azt az ő nyelvén megszólítani. A célcsoportod garantálja Neked a bevételt, ezért meg kell tanulnod azonosulni vele. Ne felejtsd el megfogalmazni a fő üzenetet, melyet ki szeretnél domborítani a marketinggeddel. Egyszóval pozícionálj, mert sötétben lövöldözni egy célra nem kecsegtet sok sikerrel. Meg kell világítani a célt. Egy egyszerű példa szemléltetésként: hiába panaszkodsz kollégádnak, hogy fizetésemelést érdemelnél, ha ez utóbbit csak a főnököd tudja Neked megadni.

Stratégia

A stratégiai lehetőségek száma gyakorlatilag korlátlan, csak a kreativitás szab neki határt. Határozz meg minden olyan eszközt, melyet a marketingkommunikációd során be szeretnél vetni, hogy a közönségedhez elérj. Ezek alapvető tulajdonságait figyelembe véve dönts arról, hogy melyiket alkalmazod.

Láthatóság

Ha a marketing eszközök egyéni tulajdonságait sorra vetted és már pontosan tudod mire tudsz költeni és mire nem, el tudod kezdeni a munkának azt a részét, mely tulajdonképpen már nyomot hagy. A figyelem felkeltésének egyik legmeghatározóbb eszköze a komplex online és offline megjelenés egysége, mely a gyakorlatban nem más, mint az arculattervezés folyamata. A vizuális megjelenésed kialakításának a logótervezés adja meg a kezdő hangot. A logó, valamint a köré felépített konkrét ismertetőjegyek mind az azonosíthatóságot szolgálják.

Nem túlzás azt állítani, hogy az online felületeidet megvizsgálva nyer értelmet igazán az arculat jelentése, hiszen a vizuális kommunikációd vissza kell köszönjön a honlapodon, értékesítési oldaladon és a hirdetéseidben is.

Az első benyomás ereje

A médiakutatás 30 másodpercben határozta meg az átlagos figyelemtávot. Erre az időre építenek például a televízióreklámok készítői, de példaként ott vannak a You Tube videók közé bekúszó hirdetések is. Ahogy a nagy márkáknak, ugyanúgy Neked is ilyen rövid idő alatt kell honlapodon pozitív képet festened cégedről, szolgáltatásodról vagy épp a termékedről. Úgy érzed képtelen vagy ennyi idő alatt kifejteni a mondandódat? Az első benyomás ideje alatt nem is kell. Elég, ha csak megragadod a látogatód figyelmét, közvetítesz egy élményt, valamint tájékoztatod a legfontosabb információkról, melyekkel interakcióra bírod. Ebben az átlátható, mobilbarát felület és az áramvonalas felhasználói út, mind segítségedre vannak.

Szavak ereje

Ahogy a reklámfelületeiden képviselt minőségi megjelenés előnyös képet közvetít rólad, ugyanúgy a kifejezésre juttatott értékek hangoztatása is támogatja az átadni kívánt üzeneted hatását. Kifejező szavakkal felvértezve kíváncsivá kell tenned a látogatót, hangzatos mondatokkal meg kell ragadd a figyelmét, ösztönöznöd kell, hogy érdeklődjön, kattintson. Ehhez adnék egy tippet. A személyes élményekbe, történetekbe az emberek belekapaszkodnak. Mondanivalód lényegét ennek, valamint a közvetített érzések tükrében fogalmazd meg. A szavaknak olyan képet kell látogatód szeme elé varázsolniuk, amelyre emlékezni fog. Amit el tud képzelni, arra emlékezni is fog. Szívhez kell szólnia, mozgósítani kell az érzelmeket. Érzések alakítanak mindent. Ha láttad a Csillagok között című filmet, tudod miről beszélek. :)

Az első benyomás ereje

Hangulatfestő szavak alkalmazása célszerű, mert képeket idéznek. Apropó élmények! Ha van rá lehetőséged vezess blogot, ami által lehetőséged nyílik megismertetni magad mélyebben, segítségedre lehet, hogy megoszd a tapasztalataidat, illetve, hogy követőidet naprakész információkkal láthasd el. A blogbejegyzések ezenkívül több szempontból is segítségedre lehetnek a marketing munkában. De röviden a lényeg, hogy ha a látogató tud veled azonosulni, növelheted üzeneted hatékonyságát.

Az elért embereket ha nem szeretnéd elveszíteni, az üzeneted végén kérned kell azt, amit szeretnél. Pl.: „Ha tetszett a cikk, lájkolj!”

Pintye Andrea - Dolgozzunk együtt!

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?