Párbeszéd a márka és a célközönsége között arculat segítségével

Még keresed a tökéletes arculattervező partnert a márkád számára? Reklámkampányokhoz szükséges kreatív anyagok grafikai tervezése előtt állsz? Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan lehet felépíteni egy a gyakorlatban jól működő arculatot.
Párbeszéd a márka és a célközönsége között arculat segítségével

Amikor új vállalkozás indul, az első lépések meghatározóak. Az egyik legfontosabb dolog a stabil lábakat képező konzisztens cégarculat megalkotása, aminek kialakítása azonban messze túlmutat a logó megtervezésén és a színvilág meghatározásán.

Egy valóban hatékony márkamegjelenés minden kommunikációra alkalmas felületen egységes és harmonikus képet ad, legyen szó a weboldalról, a közösségi média felületekről, a nyomtatott anyagokról vagy akár az üzlethelyiség belső teréről. Az arculat ugyanis egy olyan vizuális eszköz, ami lehetővé teszi a brand és a célközönség közötti kapcsolat létrejöttét, megerősítését.

Hidat képez a két fél között, kapcsolatot teremt, illetve lehetőséget nyújt a képviselt értékrend, illetve a reklámüzenet hatékony kommunikálására. A céltudatosan formált egységes márkajegyek érzelmi kötődést is képesek kiváltani, amelyek mélyebb kapcsolatot hozhatnak létre a brand és a fogyasztók, ügyfelek, vendégek között. A színek, formák, tipográfia és a grafikai elemek tudatos alkalmazásával hangulatok, asszociációk kelthetők a célközönségben.

Bizonyára Te magad is ismered az érzést, hogy egy igényes és hívogató grafikákkal színesített, kellemesen kialakított környezetben szívesen töltöd az idődet és térsz vissza újra és újra.

De mit is takar pontosan a különböző felületeken egységes arculat kialakítása a gyakorlatban?

Jelen cikkben egy konkrét példán keresztül mutatom be, milyen folyamatok mentén állhat össze egy letisztult, karakteres márkakép. Betekintést kapsz egy korábbi elégedett ügyfelünk új vállalkozásának, egy diósdi reformer pilates stúdió indításának arculattervezési folyamatába. Egy induló üzlet esetében kiemelt fontosságú, hogy a márka vizuális identitása a lehető legátgondoltabban kerüljön kialakításra, hiszen ez határozza meg az irányt a későbbiek során.

A tulajdonos egy inspiráló, kikapcsolódásra alkalmas, nyugodt légkörű környezetet álmodott meg az új edzőterem képében. Ennek az új edzőteremnek a dizájnstratégiáját volt lehetőségünk megkreálni. A Liána Pilates Studio esetében a feladat egy olyan arculat megalkotása volt, amely nőies eleganciát sugároz és illeszkedik az edzőterem fiatalos, modern enteriőrjéhez. Az elképzelések vázolásakor elhangzott, hogy preferált szín a fehér és az arany, valamint a bézs árnyalatok és a kalligrafikus, dinamikát és folytonosságot sugalló betűstílus.

Azok a dolgok egyediek, amik különböznek mástól

Amikor egy új arculat tervezésébe fogunk, a logó elkészítése az egyik legfontosabb és legelső lépés. A logó ugyanis egy állandó szimbólumként funkcionál a kialakított arculat rendszerében, ami visszaköszön a különböző marketing felületeken. A logó tervezése ezért mondhatni az arculat létalapját képezi, ezért kialakításánál több tényezőt is figyelembe kell vennünk:

A logótervek kialakításakor több koncepciót is elkészítünk. A Liána Pilates Studio logója esetében is több variáció készült, hiszen a kör forma, a kalligrafikus logotípia és a pilates pózt ábrázoló női sziluett ötlete számos lehetséges alternatíva kidolgozását tette lehetővé.

Párbeszéd a márka és a célközönsége között arculat segítségével

A különböző tervek közül végül kiválasztásra került az ügyfelünk számára a legkedvesebb, melyet tovább finomítottunk, majd különböző színekben is rendelkezésére bocsátottunk.

Párbeszéd a márka és a célközönsége között arculat segítségével

Színvonalas reklámdekoráció: kiút a szürkeségből!

A logó véglegesítését követően a dekorálandó felületek ismeretében:

  • a One Way Vision fényáteresztő ablakfólia,
  • a külső fali reklámtábla,
  • az utcai reklámmolinó,
  • a beltéri üdvözlő tábla
  • és recepciós pult,

azaz a külső és belső dekorációk grafikai tervezése került sorra.

Párbeszéd a márka és a célközönsége között arculat segítségével

A cégarculat kialakításának irányát, mint látod, ebben a projektben a konkrét reklámfelületek megszemélyesítésének igénye jelentősen meghatározta.

Párbeszéd a márka és a célközönsége között arculat segítségével

Arculati sablon létrehozása a Canvában

A Canva egy sokoldalú, könnyen kezelhető grafikai tervezőeszköz, ami lehetővé teszi, hogy még a grafikai tudással nem rendelkezők is látványos vizuális tartalmakat hozzanak létre saját maguk. Dia, a pilates stúdió tulajdonosa számára feltöltöttük a Canvába az újonnan megtervezett arculat elemeit, fontjait és beállítottuk az alapszíneket, hogy ő maga is tudjon ezután saját maga készíteni:

  • közösségi média posztokat,
  • hírlevél sablonokat, prezentációkat, plakátokat, animációkat, bannereket, infógrafikákat,
  • szórólapokat, plakátokat vagy egyéb reklámgrafikai anyagokat készíteni a stúdió népszerűsítésére,
  • sőt, akár egyedi illusztrációkat is generálhat a beépített AI-képgeneráló segítségével.

Párbeszéd a márka és a célközönsége között arculat segítségével

A Canva használatával Dia egyszerűen és költséghatékonyan tud illusztrációkat készíteni és sokkal kevesebb alkalommal kell igénybe vegye grafikus segítségét.

Automatizált óraszervezés és ügyfélkezelés

A legfőbb, számunkra új kihívás a projekt során lényegében az volt, hogy a MotiBro óraszervező és ügyfélkapcsolati szoftver keretein belül hozzunk létre egy informatív, arculathoz illő klubportált, a MotiBro előfizetéses csomagjában biztosított aldomainen.

Párbeszéd a márka és a célközönsége között arculat segítségével

A portál elsőrorban az órákra történő időpontfoglalás és fizetés lehetőségét biztosítja, valamint a stúdiót mutatja be, illetve tartalmazza a stúdió szolgáltatásainak leírását és árait. Az oldalon a már kialakult arculati elemeket alkalmaztuk, a szöveges tartalmat pedig keresőoptimalizálva írtuk meg.

Nagyobb láthatóság a Google Keresésben és a térképen – Lokális SEO

A stúdió számára beállítottuk a Google Cégem helyadatokat is. Ez lényegében a Google Cégrofil létrehozását jelenti, ami jelentősen megtámogathatja a a földrajzi helyhez kapcsolódó kulcsszavakra a láthatóságot, organikus elérést, az érdeklődőkkel való kapcsolattartást és a hírnévmenedzsmentet is az online térben. Érdemes kihasználni ezt az ingyenes lehetőséget, mert a földrajzi helyhez kötött keresések esetén ezek az adatok megjelennek a találati listában és a Google Térképen is. A Google üzleti profil segítségével megadható a pontos cím, nyitvatartás és egyéb érdemi információk, valamint az ügyfelek által hagyott értékeléseket és véleményeket is meg lehet itt tekinteni.

Fejlődés, változás…mint a marketing kulcsa

Büszkék vagyunk a végeredményre, de talán még fontosabb, hogy Dia is elégedett. Úgy gondoljuk a grafikai tervezés során egy olyan vonzó külső és belső megjelenés született meg, ami finom, lágy, pasztelles és vizuálisan vonzó volta révén tökéletesen passzol a hely miliőjéhez és összhangban van a képviselt értékrenddel. Az offline és online felületek egyaránt erősítik az egységes vizuális nyelvet, amelyre a későbbiekben tovább lehet építkezni a marketingkommunikációs során.

Párbeszéd a márka és a célközönsége között arculat segítségével

Ez a projekt remek példa arra, hogyan lehet arculati elemek tudatos integrálásával - legyen szó akár a fizikai térről, eszközökről vagy online környezetről - professzionális képet sugározni kifelé, ami márpedig hozzájárul a megelőlegezett bizalom kialakulásához is.

Köszönjük a lehetőséget!

A bejegyzés szerzője:

Pintye Andrea

online marketing tanácsadó és stratéga

További grafika, arculat cikkeink

A megnyerő céges megjelenés (arculat) hatékonyan képes támogatni a marketinged, mert a minőségi grafika a reklámtevékenységed eredményességét tudja növelni! Íme pár tipp cégarculat tervezés és logó készítés témában egy grafikai stúdió tollából!

Garantált minőség

Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt lehetsz, hogy árban és minőségben a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.

Dolgozzunk együtt!

"Ne feledd: csak egyszer kelthetsz első benyomást!"