A logó mindent meghatároz

Logótervezés kisokos I. rész

Sokan tudják, hogy a logó fontos. Azt viszont csak kevesen, hogy igazából miért. De kell ehhez mindenkinek érteni? Nem. Bízd szakemberre a dolgot, ha nem szeretnél beleesni azokba az igen gyakori hibákba, amelyekbe egy laikus gyanútlanul belesétálhat.

A logó mindent meghatároz

Érdemes a logó és az arculat kialakításába időt, pénzt és energiát fektetni, ugyanis ez lesz a vállalkozásod elsődleges ismérve és azonosítója. Ez a sikeres marketingtevénységed előszobája. Ám a logótervezés valódi lényegét akkor érted meg igazán, amikor az új arculatodat elkezded használni a gyakorlatban. Látni fogod hogyan képezi a profi csapatmunka eredményeképpen kialakult logód a lelkét a köré felépített egységes, funkcionális vizuális megjelenésnek, mely sikeresen teljesíti a Te elvárásaidon túl azokat is, melyek szakmai szemmel nézve is helytállóvá teszik.

Saját vállalkozásom építésében nagyon fontosnak tartom, hogy az ügyfeleim pontosan tudják, mit kapnak és mire számíthatnak, ha hozzám és az általam képviselt csapathoz fordulnak. Szeretném ezt egy magasabb szintre emelni, így elindítottuk a logótervezés kisokos elnevezésű cikksorozatot, amiben minden feltett és még fel nem tett kérdés megválaszolásra kerül.

A sorozat első részében megnézzük, hogy miért oly fontos a logó és melyek a legfontosabb szakmai kritériumai.

Miért fontos a logó?

Nem hiába használjuk egyre gyakrabban azt a kifejezést, hogy “a mai száguldó világunkban“. Igencsak felgyorsult életet élünk, ehhez pedig a jövő generációja tökéletesen alkalmazkodott is. A különböző közösségi média felületeken megjelenő hírfolyamok egyes bejegyzéseinek kevesebb, mint 0,1 másodpercet szentelünk. Ez valóban nem sok, így a sikeresen megjelenő hirdetésnek, bejegyzésnek minél megragadóbbnak kell lennie. Amennyiben egy már ismert, jól megkülönböztethető márkával találjuk magunkat szembe, illetve a hozzá köthető arculati jegyekkel, úgy a hajlandóság is magasabb lesz, hogy megálljunk és egy kicsit jobban szemügyre vegyük az adott posztot.

Ebből logikusan következtethetünk arra, hogy minél erősebb egy cég megjelenése, annál eredményesebben tud kommunikálni a meglévő és potenciális közönségével.

Mi jellemzi a legjobb logókat?

Bizonyára úgy tűnik, hogy egy-egy nagyobb vállalat emblémája pusztán a véletlen folytán keletkezett. Bár ez így nagyszerűen hangzik, az igazságtartalma már annál kevesebb. Ahogy már fentebb is tárgyaltuk, a legjobb logóknak meg kell felelniük bizonyos kritériumoknak, hogy hozzáértő tervezői munka eredményeként lehessen őket elkönyvelni. Megannyi kritériumot lehetne itt felsorolni célcsoporttól és cégtől függően, de vannak olyan örökérvényű dolgok, amik nem változnak.

Egyszerűség

A legjobb logók egyszerűek, de karakteresek. Befogadhatóak, azaz nem ábrázolnak minden, a céggel kapcsolatos információt, szolgáltatást.

Időtállóság

A trendek folyamatosan változnak, éppen ezért, ha hosszútávban gondolkodsz, olyan logót érdemes tervezni, ami bár jegyeiben az aktuális divatirányzathoz idomul, helytálló marad honlap is.

Sokoldalúság

Mivel a gyakorlatban több felületen is meg fog jelenni, ezért fontos, hogy a felhasználási területeknek megfelelően funkcionális legyen.

Könnyű felismerhetőség

Minél inkább felismerhető egy brand, annál eredményesebb a vállalkozás és a vevők közötti kommunikáció a vizuális nyelv által.

A következő bejegyzésből kiderül, hogy milyen logótípusok vannak, illetve hogy melyiket érdemes választanod, amely a legjobban illeszkedik a Te képviseletedben a vállalkozásod tevékenységéhez.

Logótervezés kisokos II. rész: MILYEN LOGÓTÍPUSOK LÉTEZNEK?

Logótervezés kisokos III. rész: ÍGY VÁLOGASSUK ÖSSZE A SZÍNEKET!

Logótervezés kisokos IV.: HOGYAN KAPCSOLÓDIK A LOGÓTERVEZÉS ÉS A TIPOGRÁFIA?

Pintye Andrea - Dolgozzunk együtt!

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?