Milyen a jó logó? Tükröz Téged. De hogyan érhető ez el?

A következetes, egységes vizuális nyelv hatékonyabb információátadást biztosít. A logótervezés során megszülető embléma és a hozzá igazított arculat is azt az üzenetet közvetíti a vizuális erőből adódóan, melyet a márkád építése során meghatározol.
Milyen a jó logó? Tükröz Téged. De hogyan érhető ez el?

A logódon sok múlik. Amennyiben logó készítés előtt állsz lehetőséged van válogatni a grafikai ügynökségek, illetve szabadúszó grafikusok között. Arról is írok ebben a cikkben, hogy mire érdemes figyelned kiválasztáskor.

Hallgasd meg a cikket:

Talán túlzásnak tűnhet az állítás miszerint a logó mindent meghatároz a marketingkommunikációd során. Olvasd tovább a cikket és garantálom, hogy változni fog a véleményed. Igyekszem minél rövidebben átadni neked, melyek a szakmai szemmel is jónak ítélt logó jellemzői. Kezdjük az alapoknál!

Mi is az a logó? Mi a logó fogalma és jelentése?

Ha rákeresel a Google-ben meghatározzák többek között így: Egy logó védjegyként is szolgálhat. A logó lehet a szolgáltatás vagy a cég neve, vagy egy jelmondat, illetve tartozhat hozzá grafikai ábra, embléma.

Mint látod lényegében jelkép vagy szimbólum röviden a definíciója, ami egy adott szervezet, márka vagy szolgáltatás beazonosíthatóságául szolgál. A fogyasztók hajlandóak akár többet is fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha az egy identitásában már megerősödött márkanév logójával van megjelölve, hiszen az hitelességet, kiválóságot fejez ki.

Ha visszatekintünk az ősidőkre, a történelem órákról emlékezhetünk arra, hogy egykor a verbális kommunikáció és az írás képességének hiányában az emberek szimbólumokkal kommunikáltak egymással a gondolataik átadására. A szimbólumok, jelképek ősi ereje innen eredeztethető. Ez a vizuális erő a logó készítés legfőbb alapja. Mi ebben az erőben hiszünk és az erős tipográfiában, ami a profi logótervezés szintén alapvető tényezője. Minden betűtípusnak megvan ugyanis a maga karaktere és mind sajátos benyomást kelt. A jól megválasztott betűtípus felerősíti a márka alaphangját, míg a rossz diszharmonikus érzéseket is képes kelteni a célközönségben. A logó a kollektív márkaélmény hordozója. Összhangban kell legyen a márka identitását fémjelző arculati elemekkel is.

Az igazán eredeti és egyénre szabott logó tervezés legfőbb célja

A logótervezésnek a versenyképesség fenntartásában meghatározó jelentősége van, pláne napjaink információs társadalmában. Ma a felismerhetőség, megkülönböztethetőség jegyében a jó és önazonos grafika kulcs tényező egy márka identitásának építése és pozicionálása során. A figyelemfelkeltő, megjegyezhető logó a hatékony marketing kommunikációs eszközök között foglal helyet, hiszen a szemlélőben azonnali érzést képes kiváltani. Bizonyára tudod, hogy az érzelmek fontos szerepet játszanak a jó kommunikációban. A meggyőző közlések megfelelő képi információkkal kifejezetten erős emocionális hatást keltenek a befogadóban. Egy identitásában erős márka logójának ereje például abban is mérhető, hogy a gyerekek írás és olvasás képességének elsajátítása nélkül is képesek felismerni az adott logót látva a képviselt márkát.

Minden cégnek, vállalkozásnak szüksége van saját logóra?

Nem. Ugyanis egy logó nem több, mint egy legyártott grafika, amennyiben nem társul hozzá eszme, érték, amit maga a tulajdonos képvisel munkásságával. Az embléma tervezés azonban a jéghegy csúcsa lehet a márkaépítésben, ha a marketing rendszerben szervesen integrálja megjelenésével mindazt, amit a márka reprezentál.

Akkor van szükséged logóra, ha szeretnél profi benyomást kelteni

Pár aranyszabály, melyeket figyelembe kell venned, mielőtt új logódat elkészítteted:

  • Adaptálható bármilyen reklámfelületre kis és nagy méretben alkalmazva egyaránt, tehát minden felületen és bármekkora méretben tisztán kivehetők a részletek.
  • Vektorgrafikus, azaz korlátlanul méretezhető minőségromlás nélkül (nagyítás során nem pixelesedik be).
  • Illeszkedik az adott iparágban bevált színsémához, de a versenytásaktól az egyedi jegyek, illetve a tipográfia kiemelik.
  • Kiállja az idő próbáját ezért nem tartalmaz felesleges elemeket. Annyit mond, amennyit kell, ezáltal könnyen befogadható és megjegyezhető.
  • Hozzá igazított arculatban és önmagában is működik, akár egyszínes kivitelben is.
  • Professzionális munka eredményeként teljesen rád szabott és a céljaidhoz igazított. Egyedi és egyetlen!

Talán azt gondolod, hogy a megfelelő grafikai tervező megtalálásakor döntő tényező a logó tervezés árak összehasonlítása, de hidd el, sokkal lényegesebb szempont, hogy a választott szakember rendelkezzen elegendő tapasztalattal mind a grafikai tervezés, mind a nyomdaipari technológiák terén. Ezt legjobban a referencia munkákban mérheted.

Ha a cikket idáig elolvastad, talán kíváncsi vagy arra, hogyan dolgozunk mi.

Ígéretet tudunk Neked tenni arra, hogy a közös munka során megbízható partnereidként a kreatív erő dinamikájával létrehozzuk számodra azt a marketing szemlélettel felépített emblémát, ami a jövőben a márkád hírnökeként funkcionál majd. Az általunk megalkotott üzleti megjelenésed tükrözni fogja a márkád alapvető értékeit.

A bejegyzés szerzője:

Pintye Andrea

online marketing tanácsadó és stratéga

További grafika, arculat cikkeink

A megnyerő céges megjelenés (arculat) hatékonyan képes támogatni a marketinged, mert a minőségi grafika a reklámtevékenységed eredményességét tudja növelni! Íme pár tipp cégarculat tervezés és logó készítés témában egy grafikai stúdió tollából!

Garantált minőség

Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt lehetsz, hogy árban és minőségben a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.

Dolgozzunk együtt!

"Ne feledd: csak egyszer kelthetsz első benyomást!"