A logódon sok múlik. Amennyiben logó készítés előtt állsz lehetőséged van válogatni a grafikai ügynökségek, illetve szabadúszó grafikusok között. Arról is írok ebben a cikkben, hogy mire érdemes figyelned kiválasztáskor.
Hallgasd meg a cikket:
Talán túlzásnak tűnhet az állítás miszerint a logó mindent meghatároz a marketingkommunikációd során. Olvasd tovább a cikket és garantálom, hogy változni fog a véleményed. Igyekszem minél rövidebben átadni neked, melyek a szakmai szemmel is jónak ítélt logó jellemzői. Kezdjük az alapoknál!
Mi is az a logó? Mi a logó fogalma és jelentése?
Ha rákeresel a Google-ben meghatározzák többek között így: Egy logó védjegyként is szolgálhat. A logó lehet a szolgáltatás vagy a cég neve, vagy egy jelmondat, illetve tartozhat hozzá grafikai ábra, embléma.
Mint látod lényegében jelkép vagy szimbólum röviden a definíciója, ami egy adott szervezet, márka vagy szolgáltatás beazonosíthatóságául szolgál. A fogyasztók hajlandóak akár többet is fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha az egy identitásában már megerősödött márkanév logójával van megjelölve, hiszen az hitelességet, kiválóságot fejez ki.
Ha visszatekintünk az ősidőkre, a történelem órákról emlékezhetünk arra, hogy egykor a verbális kommunikáció és az írás képességének hiányában az emberek szimbólumokkal kommunikáltak egymással a gondolataik átadására. A szimbólumok, jelképek ősi ereje innen eredeztethető. Ez a vizuális erő a logó készítés legfőbb alapja. Mi ebben az erőben hiszünk és az erős tipográfiában, ami a profi logótervezés szintén alapvető tényezője. Minden betűtípusnak megvan ugyanis a maga karaktere és mind sajátos benyomást kelt. A jól megválasztott betűtípus felerősíti a márka alaphangját, míg a rossz diszharmonikus érzéseket is képes kelteni a célközönségben. A logó a kollektív márkaélmény hordozója. Összhangban kell legyen a márka identitását fémjelző arculati elemekkel is.
Az igazán eredeti és egyénre szabott logó tervezés legfőbb célja
A logótervezésnek a versenyképesség fenntartásában meghatározó jelentősége van, pláne napjaink információs társadalmában. Ma a felismerhetőség, megkülönböztethetőség jegyében a jó és önazonos grafika kulcs tényező egy márka identitásának építése és pozicionálása során. A figyelemfelkeltő, megjegyezhető logó a hatékony marketing kommunikációs eszközök között foglal helyet, hiszen a szemlélőben azonnali érzést képes kiváltani. Bizonyára tudod, hogy az érzelmek fontos szerepet játszanak a jó kommunikációban. A meggyőző közlések megfelelő képi információkkal kifejezetten erős emocionális hatást keltenek a befogadóban. Egy identitásában erős márka logójának ereje például abban is mérhető, hogy a gyerekek írás és olvasás képességének elsajátítása nélkül is képesek felismerni az adott logót látva a képviselt márkát.
Minden cégnek, vállalkozásnak szüksége van saját logóra?
Nem. Ugyanis egy logó nem több, mint egy legyártott grafika, amennyiben nem társul hozzá eszme, érték, amit maga a tulajdonos képvisel munkásságával. Az embléma tervezés azonban a jéghegy csúcsa lehet a márkaépítésben, ha a marketing rendszerben szervesen integrálja megjelenésével mindazt, amit a márka reprezentál.
Akkor van szükséged logóra, ha szeretnél profi benyomást kelteni
- a weboldaladra érkező látogatókban,
- közösségi média platformok használata során a követőidben,
- a hirdetéseid által elért leendő partnereidben,
- az offline reklámtevékenységed során megszólított potenciális vásárlóközönségben.
Pár aranyszabály, melyeket figyelembe kell venned, mielőtt új logódat elkészítteted:
- Adaptálható bármilyen reklámfelületre kis és nagy méretben alkalmazva egyaránt, tehát minden felületen és bármekkora méretben tisztán kivehetők a részletek.
- Vektorgrafikus, azaz korlátlanul méretezhető minőségromlás nélkül (nagyítás során nem pixelesedik be).
- Illeszkedik az adott iparágban bevált színsémához, de a versenytásaktól az egyedi jegyek, illetve a tipográfia kiemelik.
- Kiállja az idő próbáját ezért nem tartalmaz felesleges elemeket. Annyit mond, amennyit kell, ezáltal könnyen befogadható és megjegyezhető.
- Hozzá igazított arculatban és önmagában is működik, akár egyszínes kivitelben is.
- Professzionális munka eredményeként teljesen rád szabott és a céljaidhoz igazított. Egyedi és egyetlen!
Talán azt gondolod, hogy a megfelelő grafikai tervező megtalálásakor döntő tényező a logó tervezés árak összehasonlítása, de hidd el, sokkal lényegesebb szempont, hogy a választott szakember rendelkezzen elegendő tapasztalattal mind a grafikai tervezés, mind a nyomdaipari technológiák terén. Ezt legjobban a referencia munkákban mérheted.
Ha a cikket idáig elolvastad, talán kíváncsi vagy arra, hogyan dolgozunk mi.
Ígéretet tudunk Neked tenni arra, hogy a közös munka során megbízható partnereidként a kreatív erő dinamikájával létrehozzuk számodra azt a marketing szemlélettel felépített emblémát, ami a jövőben a márkád hírnökeként funkcionál majd. Az általunk megalkotott üzleti megjelenésed tükrözni fogja a márkád alapvető értékeit.