Ügyfélként weboldal készítés mellett döntesz. Elvárásod, hogy a produktum legyen modern, esztétikus, feleljen meg napjaink technikai követelményeinek. A közös munka elkezdése előtt megkapom Tőled a vállalkozásod immár beporosodott logóját. Hogyan tovább?
A reklámfelületeiden, marketing kommunikációdban a jelenlegi veterán logódat használod, mely mindeddig hűen szolgált. Együtt jártátok végig a közös utatokat, vettétek az akadályokat, ezért feltétlenül ragaszkodsz hozzá, annak ellenére, hogy talán már Te is érzed, hogy eljárt felette az idő. Talán még tartasz is attól, hogy egy új emblémát az ügyfelek nem ismernének fel. Jogos a felvetésed. Azonban ahogy minden elhasználódik, úgy egy embléma is megöregszik. Egyszer sikeresen elkészült, a funkcióját azóta ellátja, de vajon megfelel a mai trendeknek? Erősíti a vizuális megjelenésedet vagy gyengíti? Ezek a kérdések eddig benned talán fel sem merültek a mindennapok forgatagában.
Ássuk hát bele magunkat kicsit jobban a témába, hogyan is érdemes mérlegelned.
Szakmai szempontokat figyelembe véve és a céljaidat szem előtt tartva több út is lehetséges az egyéni célok tükrében:
- Ha a márkád még nem égett be az emberek fejébe, és nem tervezel több kommunikációs csatornán aktívan jelen lenni, de újítani szeretnél, akkor az új logó készítés a régi helyett megoldás lehet. Akár teljes mértékben újra lehet alkotni. Ne a régi, megszokott logód legyen az új oldalad gyenge pontja. Csak nézz meg nagyobb cégeket. Példaként mondjuk ezeket: Coca-Cola, McDonald’s, Shell, Kodak. Az ő emblémáik is folyamatosan újulnak, felismerve a kor igényét. Érdemes az ő mintájukat követni, hiszen tudjuk, hogy a régi mesterek is másolva tanultak.
- Ha a marketinged ezidáig nem volt stratégiailag meghatározó, azonban ezen a jövőben változtatni szeretnél, akkor a közönséged figyelmét új megjelenéssel garantáltan fel tudod hívni magadra. Az online jelenléted megerősítése érdekében érdemes lehet a logótervezésen túl komplex arculat tervezésben gondolkodnod, ha karakteres jegyekkel támogatnád meg a felületeidet. Ebben az esetben az új logód lesz az arculatod alapja, ez képvisel majd Téged a piacon, de az arculat egysége révén leszel beazonosítható, akár a logód nélkül is.
- Ha a brandépítő folyamatok az esetedben már hosszabb ideje tartanak, jelen vagy több felületen és a márkádat a meglévő megjelenéseddel azonosítják, ennek ellenére úgy érzed, hogy bár óvatos lépésekkel, de a cégarculat elemeit frissíteni kellene, akkor jó úton jársz. Marketing tanácsadóként egyébként is ezt tanácsolnám Neked, hiszen a hosszútávú építkezésben a hatékonyság növelése érdekében a megjelenésedet homogénebbé, frissebbé tenni egy produktív döntés. Ugye ismerős, hogy egy új külső egy-egy korszak lezárásakor milyen lendületet képes adni?
Bizonyára tudod, hogy a logó készítés az arculattervezési munka első lépése. Stílusban hozzáigazítjuk a célközönséghez, belőjük a színvilágot és ezzel megalapozzuk a tervezési folyamat irányát, melyre majd az új honlapod vagy a social felületeid megjelenése is épül. Ha adott egy régi logó, ami a design trendekkel összeegyeztethetetlen, sajnos azt kell mondjam, ez lehet az új weblapod vagy épp a közösségi média kommunikációd egyik „gyenge láncszeme”. Gondold végig, mennyi mindent fektettél bele, hogy a szolgáltatásod minőségi legyen.
Tűnj ki a tömegből, legyél vizuálisan erősebb a versenytársaidnál!
Kérdésed van logó készítés vagy épp arculattervezés témában? Keress minket!