Arculattervezés, mint fogalom

Te a múzsa vagy, az arculatod pedig a kép a keretben. Ez minden megjelenésed alapja.

Tudod miben vagy jó, pontosan meg tudod határozni mit kínálsz és szeretnéd, ha ez másnak is átmenne. Szeretnéd, ha vizuálisan is megkülönböztethető lennél a piac többi játékosától egy olyan objektív, realizált kép révén, amivel képviseltetni tudod magad?

Arculattervezés, mint fogalom

Ha a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz szorosan kapcsolódó fogalom az érték, akkor a tényszerűségen túl elvárás, hogy egy szubjektív kép is formát öltsön a minőségi elkötelezettség nyomán. Ma már nem csak embereknek, hanem a vállalkozásoknak is lehet 'személyisége', sőt, kell is, hogy legyen, ha lépést akarnak tartani a piaci fejlődéssel. Ennek eszközeként pedig a márkád építése során szükséged van egy komplex, testreszabott cégarculatra, ami a megalkotott stílusjegyek és elemek által képes a nyomtatott és online megjelenés egységét biztosítani.

Vastag Tamás énekes szerint 'közhely, hogy a belső értékek fontosak, de a közhelyek úgy alakultak ki, hogy van igazságtartalmuk. Én is azt gondolom, hogy elsősorban a belső értékek fontosak. Persze ahhoz, hogy az első beszélgetésig eljussunk, hogy egyáltalán megismerhessük egymás belső értékeit, külső vonzalomnak is kell lennie.'

Az emberek döntései 70 százalékban irracionális, érzelmi érveken alapulnak, így nem mellékes, hogy a vállalkozásodnak mennyire sikerül pozitív képet kialakítani magáról a közvélemény szemében. Ne szalaszd el a pozitív első benyomás erejében rejlő lehetőségeket!

Érdekel, hogy miből áll össze egy egységes cégarculat?

Jó kérdés. Korábban az alaparculat oszlopos tagjai között a logó és névjegykártya mellett szerepelt a boríték és a levélpapír, azonban napjaink igényei ezek alkalmazását egyre inkább mellőzik. Véleményem szerint ennek a kihasználatlanság az oka, ugyanis a mindennapokban macerás egyedi borítékot megnyomtatni, a levélpapírt illetően pedig több oldalas dokumentumoknál nem praktikus az egyedi háttér a szöveg mögött. Ma jellemzően a közösségi média felületekhez igazodik a megjelenés, ugyanis a multichannel marketing ezt preferálja. Például, ha írsz egy blogbejegyzést, kiteszel róla posztot is akár több social platformon is. Ha jelen vagy több közösségi felületen is – aktív, erős kommunikációval – viszont a weblappal együtt az online felületeken nem él konzisztensen az arculat elég intenzíven, akkor a grafikák a kommunikációt sajnos nem támogatják maximális hatékonysággal, pedig ez kiemelten fontos lenne, hogy tovább növekedjen a márka iránti bizalom és előtérbe kerüljön a felismerhetőség. A grafikai tervezés során létrehozott egyedi grafikai elemek, színek, színkombinációk, betűtípusok, tipográfiai megoldások gyakorlati alkalmazása a különböző felületeken beazonosíthatóvá teszik a terméket vagy a szolgáltatást. Az ily módon képviseltetet arculat a grafikákon a kattintási arányokat pozitívan befolyásolhatja, ezáltal növelve akár a hirdetések produktivitását is. A weboldalon használt elemeket is célszerű az arculatba belevonni, így azok a többi felületen is visszaköszönhetnek. Az igazán hatékony marketingstratégiában az efféle vizuális rendszerszemlélet nélkülözhetetlen.

Az igény esetén elkészített arculati kézikönyv biztosítja számodra, valamint a marketingedben segédkező szakembereknek, hogy az arculat tervezés során kialakult irányvonalak szerint készüljenek el a grafikáid.

A rád szabott cégarculat kiforrása kicsit olyan, mint amikor egy festő az utolsó fázishoz ér és meghúzza az utolsó ecsetvonást. A galériában az emberek csak állnak a kép előtt és nem értik, mi olyan különös rajta. Nem tudják megfejteni, miért olyan magával ragadó. Pedig egyszerű. Ott van a lélek a vásznon a szépség mögött. Valahogy így hat a marketinged a közönségedre a jó vizuális tartalom támogatásával.

Tűnj ki a tömegből, legyél vizuálisan erősebb a versenytársaidnál!

Kérdésed van arculattervezés vagy marketing témában? Keress!

Pintye Andrea - Dolgozzunk együtt!

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?