A logó a márka identitásának egyik alappilléreként szavak nélkül is beszél, főleg ha a vizuális erőt egy jelkép is támogatja. Mutatjuk mi az a lehetőség, ami által garantáltan felismerhetővé válik a márkád még a legnagyobb reklámzajban is.
Hallgasd meg a cikket:
Megbízóink még laikusként is zsigerileg érzik, hogy a logó készítés egy fontos állomás a grafikai tervezés során, legyen szó akár egy teljesen új márka megjelenésének kialakításáról vagy épp rebranding stratégiáról.
Azt viszont csak kevesen tudják, hogy igazából miért is számít kulcstényezőnek az arculattervezés folyamatában. A témában épp ezért igyekszünk Téged minél több hasznos információval ellátni a blogon grafika, arculat kategóriában.
Ahány grafikus, legalább annyiféle ötlet létezhet egy logót illetően, ezért azt javaslom olyan szakembert válassz, akinek a hozzáértésében bízni tudsz. A márkád vizuális jegyeinek megalkotásához jó alap, ha van pár saját elképzelésed, melyekből meg lehet alkotni végeredményben azt a logót, amivel a leginkább tudsz majd azonosulni.
Inspirálódáshoz segítségképpen egy korábbi cikkben a leggyakoribb logótípusok kerülnek bemutatásra, ha nagyon nem tudod milyen irányba lenne érdemes elindulni. Most pedig ezek közül szeretnék egy típust kiragadni és alaposabban körbejárva bemutatni azt.
A mascot stílusról lesz szó, ami igazán különlegesnek számít, mivel az illusztráció és a logótervezés között helyezkedik el.
Mi az a mascot logó?
A mascot design bizonyára a hétköznapokból lesz ismerős a számodra. Lényegében kabala logóról beszélünk, amely egy azonosítható karaktert ábrázol, gyakran mesefigura formájában. Csak, hogy pár példát említsek rögtön az elején:
Az említett márkák talán jobban segítenek Neked abban, hogy magát a stílust be tudd azonosítani, de akár még pár külföldi sportcsapatot is kiemelhetünk a sorból, hiszen Amerikában megszokott, hogy a különböző sportágak csapatainak van valamilyen kabalafigurája. A sportszervezetek az állatokat szeretik felhasználni, mert ezáltal játékosaikhoz kapcsolják erejüket.
Az éttermek és élelmiszer-márkák is nagy rajongói a kabaláknak. A Bulldog egy amszterdami székhelyű vállalat, amely kávézók üzletláncát és szállodákat üzemeltet, valamint webshopjában logózott termékeket értékesít. A kávézólánc kabalája a bulldog rajzfilmfigura egy hűséges, barátságos és makacs állat, aki a végsőkig harcol. A márka sikertörténete olyan, mint egy amerikai álom, hiszen az idők során a turisták mágnesévé vált és látványosságKént tartják számon.
Mi több az olimpiai játékoknak is van mindig saját figurája.
Illusztrált embléma, mint a marketing kommunikáció vizuális védjegye.
A kabala figurák mint látod, segíthetnek a mélyebb kötődés kiváltására, mivel egyedi módon, szerethetően segítik az azonosíthatóságot. Fontos szerepet töltenek be a képviselt értékek szolgálatában, ugyanis legfőbb szerepük az, hogy üzenetet közvetítsenek a határozott vizuális nyelv által. Karakterük révén van bennük egy sajátos erő.
Kiknek lehet érdekes az embléma tervezés, kiknek érdemes elgondolkodniuk egy saját kabalafigurán?
- Sportolóknak, sport csapatoknak.
- Versenyek, találkozók, fesztiválok és egyéb rendezvények szervezőinek.
- Szaküzleteknek, boltoknak, bevásárlóközpontoknak.
- Művészeknek, zenészeknek, személyes márkáknak, különféle média csatornáknak.
- Ruházati márkák, élelmiszeripari termékek, italok, egyedileg gyártott termékek bevezetőinek.
A felsorolás nem teljes, csupán a főbb vonalakra mutat rá.
Iparági megkötés igazából nincs a kabala tervezés területén, hogy kinek, minek lehet a nevéhez figurát társítani. Mindössze annyi a lényeg, hogy jól kell megválasztani a karaktert.
Ideális kabala lehet
- egy valós személy karaktere,
- kitalált ember vagy állat,
- de akár egy tárgy is,
- és van, hogy csak egy betűt töltenek meg élettel (kap egy mosolygós szájat, szemeket).
Az illusztrált, egyedi mascot stílusú logó tervezés során megszülető karakterek vagy kabalák előnyei:
- A letisztult dizájnokhoz képest karakteresebb, feltűnőbb, dominánsabb márka megjelenést képes biztosítani.
- Képes akár szöveg nélkül is kommunikálni, képviselni egy eszmét, hiszen önmagában is teljes értékű üzenethordozóként funkcionál.
- A szemlélő saját belső képi világát, képzelőerejét is megmozgatja, behív egy fantáziavilágba.
Egyszóval segít a piaci szürkeségből kiemelkedni, színessé, egyedivé tenni a céget, a márkát és emlékezetessé és szerethetővé is egyben. Ami ebben a nagy versenyhelyzetben valljuk be szükséges is.
A cikk zárásaként talán nem túlzás kijelenteni, hogy…
…az egyedi embléma készítés képes lehet a piaci zaj fölé emelni egy márkát.
Amennyiben a kivitelezésben segítségre szorulsz, vedd fel velünk a kapcsolatot és csapatunk garantálja, hogy alapos pozícionálást követően az igényeidnek megfelelő, személyre szabott kabala megszületéséhez járul hozzá.