A bejegyzés címéből egyértelműen kiderül, hogy miről is fog szólni, azonban érdemes arról is említést tenni, hogy ezt a cég vezetőjének, azaz a megbízónak miért lényeges tudni.
Ahogy azt már a Logótervezés kisokos első bejegyzésében is említettük, a logó kiemelten fontos, hiszen képes meghatározni és előrevinni a céget.
Mit fontos tudni a logótípusokról?
Ihlet
Egy grafikusnak lesz 1 és 1000 ötlete a céglogót illetően, de a költségek csökkentése és a saját víziónk jobb kommunikálása érdekében jó ha van pár ötletünk, hogy a megfelelő grafikus szakember megalkothassa azt, amire igazából vágytunk, amivel a leginkább tudunk majd azonosulni.
A tudás hatalom
Bizony, ez ebben a témakörben is helytálló. Ha megismerkedünk alább hét logótípussal, ami szóba jöhet, azzal nem csak tudásra teszünk szert, de elkerülünk jó pár hibát is. Ezek a hibák pedig általában a rossz logóhoz vezetnek, amely könnyen feledhető vagy épp funkcionalitásában gyenge lesz.
Itt kezdődik az arculattervezés
Cégvezetőként egységes arculatot szeretnénk a vállalkozásunknak, amellyel közvetítjük a tevékenységünket, hitrendszerünket és értékeinket. Ezt egy kis szimbólumban nagyon nehéz kifejezni, ámde a grafikai tervezés képes rá. Elősegíthetjük a design tervezését, ha tudjuk, milyen lehetőségeink vannak.
Logó tervezés alapjai - milyen logótípusok vannak?
Az alábbiakban megismerkedünk az egyes logótípusokkal és adunk néhány tippet arra is, hogy milyen cégeknek érdemes választani.
Monogram
Tipográfiai logó, ami a monogramot jeleníti meg. A szépsége, hogy akkor is használható ha a brand egy konkrét személyt takar.
Szöveges
A legelterjedtebb logótípus, szintén tipográfiai elemeket használ fel, általában a vállalkozás, márkanév kiírva, minimális grafikai változtatásokkal.
Absztrakt
Nem feltétlenül egységes jelentéssel bíró grafikai elemeket megjelenítő logó
Szimbólum
Olyan grafikai elemet használ, amely létező tárgyra, eszmére vagy a vállalkozás tevékenységére utal.
Kombinált
Szöveget, ami cég név és szimbólumot együttesen használ.
Embléma
Szerkezetében a kombinálthoz hasonló, tradicionálisabb megoldás, gyakran pecsét vagy pajzs alakkal.
Kabala
Karaktert megjelenítő szimbólum, amelynek marketing és branding értéke is van.
A fentiek jó ötletindítónak bizonyulnak, de persze az is fontos, hogy mi a vállalkozás neve, illetőleg milyen tevékenységet folytat, milyen iparágban tevékenykedik. Ennél általában sokkal többet akarnak elmondani a vállalkozás vezetői, de egy hozzáértő grafikus ennyi információból is képes tökéleteset alkotni.