Milyen logótípusok léteznek?

Logótervezés kisokos II. rész
Milyen logótípusok léteznek?

A bejegyzés címéből egyértelműen kiderül, hogy miről is fog szólni, azonban érdemes arról is említést tenni, hogy ezt a cég vezetőjének, azaz a megbízónak miért lényeges tudni.

Ahogy azt már a Logótervezés kisokos első bejegyzésében is említettük, a logó kiemelten fontos, hiszen képes meghatározni és előrevinni a céget.

Mit fontos tudni a logótípusokról?

Ihlet

Egy grafikusnak lesz 1 és 1000 ötlete a céglogót illetően, de a költségek csökkentése és a saját víziónk jobb kommunikálása érdekében jó ha van pár ötletünk, hogy a megfelelő grafikus szakember megalkothassa azt, amire igazából vágytunk, amivel a leginkább tudunk majd azonosulni.

A tudás hatalom

Bizony, ez ebben a témakörben is helytálló. Ha megismerkedünk alább hét logótípussal, ami szóba jöhet, azzal nem csak tudásra teszünk szert, de elkerülünk jó pár hibát is. Ezek a hibák pedig általában a rossz logóhoz vezetnek, amely könnyen feledhető vagy épp funkcionalitásában gyenge lesz.

Itt kezdődik az arculattervezés

Cégvezetőként egységes arculatot szeretnénk a vállalkozásunknak, amellyel közvetítjük a tevékenységünket, hitrendszerünket és értékeinket. Ezt egy kis szimbólumban nagyon nehéz kifejezni, ámde a grafikai tervezés képes rá. Elősegíthetjük a design tervezését, ha tudjuk, milyen lehetőségeink vannak.

Logó tervezés alapjai - milyen logótípusok vannak?

Az alábbiakban megismerkedünk az egyes logótípusokkal és adunk néhány tippet arra is, hogy milyen cégeknek érdemes választani.

Monogram

Tipográfiai logó, ami a monogramot jeleníti meg. A szépsége, hogy akkor is használható ha a brand egy konkrét személyt takar.

Szöveges

A legelterjedtebb logótípus, szintén tipográfiai elemeket használ fel, általában a vállalkozás, márkanév kiírva, minimális grafikai változtatásokkal.

Absztrakt

Nem feltétlenül egységes jelentéssel bíró grafikai elemeket megjelenítő logó

Szimbólum

Olyan grafikai elemet használ, amely létező tárgyra, eszmére vagy a vállalkozás tevékenységére utal.

Kombinált

Szöveget, ami cég név és szimbólumot együttesen használ.

Embléma

Szerkezetében a kombinálthoz hasonló, tradicionálisabb megoldás, gyakran pecsét vagy pajzs alakkal.

Kabala

Karaktert megjelenítő szimbólum, amelynek marketing és branding értéke is van.

A fentiek jó ötletindítónak bizonyulnak, de persze az is fontos, hogy mi a vállalkozás neve, illetőleg milyen tevékenységet folytat, milyen iparágban tevékenykedik. Ennél általában sokkal többet akarnak elmondani a vállalkozás vezetői, de egy hozzáértő grafikus ennyi információból is képes tökéleteset alkotni.

A bejegyzés szerzője:

Pintye Andrea

online marketing tanácsadó és stratéga

További grafika, arculat cikkeink

A megnyerő céges megjelenés (arculat) hatékonyan képes támogatni a marketinged, mert a minőségi grafika a reklámtevékenységed eredményességét tudja növelni! Íme pár tipp cégarculat tervezés és logó készítés témában egy grafikai stúdió tollából!

Garantált minőség

Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt lehetsz, hogy árban és minőségben a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.

Dolgozzunk együtt!

"Ne feledd: csak egyszer kelthetsz első benyomást!"