Ezek lesznek 2022 legfontosabb SEO trendjei

Az algoritmusok folyamatosan fejlődnek a technológiai innovációnak köszönhetően. A keresőoptimalizálás jövőjét tekintve készen kell álljunk a következő évre is. Íme az aktuális SEO trendek, melyekre 2022-ben készülni lehet.
Ezek lesznek 2022 legfontosabb SEO trendjei

A SEO egy folyamatosan változó terület, ami azt kívánja meg, hogy mindig a legújabb trendek szerint válasszuk meg a tartalomstratégiánkat.

A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy igyekezzünk naprakészek maradni a marketing ezen területén, és felejtsük el a régi, rossz beidegződéseket. A SEO stratégiánkat pedig igazítsuk az aktuális irányzatokhoz – még akkor is, ha ez néha nem könnyű. Hogy segítsünk, egy rövid kitekintést teszünk azokra a tényezőkre, amik a legnagyobb hatással lesznek a következő évre.

Egyre nagyobb szerephez jut a mesterséges intelligencia

A keresőoptimalizálás kapcsán leginkább még mindig kulcsszavakban gondolkodunk, pedig a mesterséges intelligenciának (AI) köszönhetően már rég túlléphetünk ezen. A 2021-es év pedig csak ráerősített erre.

A keresőóriás AI felé tett erőfeszítései már 2015-ben kezdtek kibontakozni, amikor kijött az ún. RankBrain algoritmus (a keresőalgoritmus részeként). A RankBrain egy gépi tanuláson (machine learning) alapuló algoritmus, tehát alkalmas a keresések és az emberi nyelv értelmezésére, ami alapján összeállítja a találatokat, és folyamatosan „tanítja” önmagát.

Ennek mentén jelent meg a BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers), ami képes a kifejezéseket szövegkörnyezetükben értelmezni. Ez a felhasználóknak sokkal természetesebb keresést tesz lehetővé. A fejlesztésre a hangalapú keresések térnyerése miatt is volt szükség.

Az idei év pedig elhozta a Google talán eddigi legnagyobb dobását, a MUM (Multitask Unified Model) frissítést. A fejlesztésért felelős Pandu Nayak úgy fogalmazott, hogy a „MUM ezerszer erősebb, mint a BERT”. A korábbi algoritmusokkal ellentétben, a mesterséges intelligenciát használó MUM képes lesz megérteni a képek, videók és audiók tartalmát is. A szöveges tartalmat pedig 75 különböző nyelven fogja tudni értelmezni, illetve fordítani. A fejlesztést folyamatosan integrálják majd a keresési szolgáltatásba a jövőben. Néhány újításra már szeptember végén fény derült.

A frissítésekre nem tudunk optimalizálni, viszont továbbra is a minőségi tartalomra kell, hogy kerüljön a hangsúly. A vizuális szemléltetések (videók, képek) pedig ma már a tartalomgyártás szerves részeivé váltak.

A felhasználói élmény fontosabb, mint valaha

A Google már régóta dolgozik azon, hogy a honlapok használhatósági élményét magasabb szintre emeltesse a kereső felhasználók számára. Erre láthattunk példákat, amikor rangsorolási tényezővé tette a mobilbarát kialakítás és a HTTPS protokoll meglétét.

Majd 2020-ban úgy döntött a kaliforniai cég, hogy új szignált vezet be, ami kombinálja a Core Web Vitals mutatókat a már meglévő kritériumokkal. Az itthon oldal-élmény (angolul page experience) néven elhíresült frissítés csak 2021 augusztus végével futott le.

A Google folyamatosan felül akarja vizsgálni a szóban forgó frissítés komponenseit, de jelenleg a következő szignálok tartoznak ide:

  • Core Web Vitals (LCP: oldalbetöltés, FID: interaktivitás, CLS: vizuális stabilitás)
  • mobilbarát oldal
  • HTTPS-titkosítás
  • tolakodó felugró ablakok

Az amerikai vállalat álláspontja szerint az oldal-élmény igazán fontos, de a rangsorolásnál még mindig az értékes tartalom győz. Ugyanakkor a jövőben még fontosabb lesz az oldal felhasználói élménye (UX), mint eddig bármikor.

2022-ben is a tartalom a király

Ahogyan feljebb már többször is említettük, a rangsorolás szempontjából a tartalom kvalitása a legfontosabb. Azonban feltehetjük a kérdést: vajon mi számít minőségi tartalomnak?

Amikor a SEO szövegírás lényeges szempontjait taglaljuk, nem mehetünk el az ún. EAT fogalma mellett. A mozaikszó az expertise, authoritativeness, és trustworthiness angol szavakat jelöli, amiket úgy fordíthatunk, hogy szakértelem, hitelesség és megbízhatóság. Ez nem egy rangsorolási tényező, hanem a Google szignáljaival megfeleltethető koncepció, ami segít meghatározni a weboldal tartalmát és milyenségét.

Érthető módon a Google olyan tartalmakkal akarja kiszolgálni a felhasználókat – egy adott kérdéskör kapcsán –, amelyek értéket közvetítenek számukra. A minőségi tartalom tehát a felhasználókat szem előtt tartó, jól felépített, hasznos, érdekes és szakértelmet tükröző kell, hogy legyen.

Cikk szerzője: Balog Botond

További marketing cikkeink

A marketing feladata, hogy a vásárlók, látogatók igényeinek kielégítése érdekében pozitív benyomást keltsen. Azonban termékek és szolgáltatások megismertetésén túl a jó stratégia és hiteles kommunikáció révén segít kifejezni a képviselt eszmét is. Olvass róla hogyan!

Garantált minőség

Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt lehetsz, hogy árban és minőségben a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.

Dolgozzunk együtt!

"Ne feledd: csak egyszer kelthetsz első benyomást!"