Mi a tartalommarketing legfőbb célja?

A minőségi tartalmak választ adnak az emberek konkrét kérdéseire és olyat biztosítanak számukra, amit máshol nem kaphatnak meg. Tartalommarketing tippek vásárló vagy ügyfélszerzés céljából, illetve a pozitív márkaélmény növelése végett.
Mi a tartalommarketing legfőbb célja?

Íme a tartalommarketing lényege és fontossága a mindennapi élet nézőpontjából szemléltetve. A márkaépítés talán legalapvetőbb lépései és eszközei kerültek egy csokorba rendezésre ebben a cikkben.

Hallgasd meg a cikket:

Élénken él bennem az emlék arról a pandémiás időszakról szülőként, amikor a családoknak egyik napról a másikra megszűnt a játszóterezés és játszóházas délutánok rutinja, a gyerekeknek ennek következtében pedig lényegében az önfeledt közösségi játék élménye veszett el és a szociális tanulás színtereinek köre szűkült le. A kényszerű helyzetet belvárosi lakásban élve mi kimondottan komoly veszteségként éltük meg.

Az üresen álló parkok mellett elsétálva nyomasztó volt magyarázkodni, miért nem ugorhatunk be ovi után csúszdázni kicsit. A szabadtéri kikapcsolódás lehetőségétől megfosztva mérgezett egérként kutattunk az interneten olyan programok vagy épp otthoni készségfejlesztő játékok után, melyek megkönnyebbülést hoznak megváltozott mindennapjainkba, hiszen egy unatkozó csemetével az élet nem könnyű.

Mi a tartalommarketing legfőbb célja?

A fent említett élethelyzet egy jó példa arra, milyen szándékkal indítunk keresést a Google-ben vagy épp a Facebook hírfolyamban. Van egy fennálló problémánk, melyben:

  • válaszokat, miérteket keresünk,
  • fortélyokat, praktikákat, ötleteket vadászunk,
  • kényelmi szolgáltatások felé nyitunk,
  • konkrét megoldást kínáló termékeket szeretnénk megvásárolni.

A fenti listában felsorolt keresési szándékra tud egy felkészült vállalkozó vagy márka üzletileg megfelelő módon reagálni. Hogyan? Általa létrehozott tartalommal az általa használt kommunikációs csatornákon. De vigyük tovább a szemléltetést a karanténidőszak példáján.

Aki keres, az talál.

Adott tehát egy vagy több energiával túlfűtött apród, akik vagy a home office-ban dolgozni kénytelen édesapjuk nyakára tekerednek vagy azt megunva a csillárra kapaszkodnak fel. Borítékolható, hogy egy idő után ezen elfoglaltságok is unalmassá válnak majd, ekkor pedig kirobban a hiszti.

Ezt igyekszik a szülő elkerülni, amikor beltéri csúszdát, intelligens homokot, mozgást érzékelni képes eszközzel ellátott Xbox-ot, zenélő játék szőnyeget, feszültségoldó mesekönyvet vagy épp pozitív fókuszt és megküzdési képességeket erősítő társasjátékot vásárol meg.

De mi alapján dönt a szolgáltatások és termékek széles skálája között? Hogyan találja meg azt, amire szüksége van? Ennek felderítése okán vizsgáljuk meg a példaként említett szülő felhasználó szokásait!

  • Cikkeket olvas az érdeklődési körének megfelelően.
  • Videókat tekint meg.
  • Véleményeket bogarászik át.
  • Tanácsot kér online közösségekben, csoportokban.
  • Az aktuális keresési szándékára válaszul hirdetésekbe fut bele.

A felsoroltak alapján látható, hogy a kínált szolgáltatás vagy termék és az érdeklődő közötti kapocs az információ. Az információ pedig tartalom formájában válik horgonnyá. Ebből következik, hogy a jó tartalommarketing a gyakorlatban nem más, minthogy elkezdesz kommunikálni először azon a csatornán, melynek használata nem okoz számodra különösebb nehézséget, majd a közzétett információt igyekszel minél több felületen is megosztani az adott csatorna sajátosságainak megfelelően átdolgozva a tartalmat.

Mi a tartalommarketing legfőbb célja?

Kezdetben talán nyűgnek érzed, vonszolod magad, idővel viszont visszatekintve szembesülsz vele, hogy haladsz. Feladatod, hogy segíts leendő ügyfeleidnek inspirálódni, tájékozódni egy adott téma kapcsán. Ne tolakodás útján, hanem a bizalom felépítésével igyekezz hatást kiváltani!

Ez motiválja őket arra, hogy veled dolgozzanak, tőled vásároljanak. Mutasd meg amiben jó vagy, amit szívesen csinálsz, amire van egy javaslatod! Beszélj videóban vagy írj arról mi mozgat meg nap, mint nap, milyen kihívásokkal szembesültél, milyen problémát sikerült megoldanod! Adj magadból minél többet, mert a tapasztalataid másoknak is hasznosak lehetnek!

Kapcsolódj! Légy szem előtt!

A célcsoportod eléréséhez számos marketing eszköz áll rendelkezésedre. Megragadom a lehetőséget és ezek közül fel is sorolok most néhányat. Főbb online marketing kommunikációs eszközök, melyekben gondolkozhatsz:

  • keresőoptimalizált szövegírás saját blogon, azaz organikus forgalomgenerálás (Google),
  • közösségi média kommunikáció,
  • Google Cégem profil,
  • fizetett, célzott hirdetések,
  • linképítést támogató PR cikkek, vendégcikkek,
  • hírlevélküldés,
  • webpush értesítések.

A minőség a garancia védjegye.

A profizmusod az ajánlóleveled, ezért gondoskodj róla, hogy a tudást amit képviselsz, téged tükröző, illetve a márkád által képviselt eszméhez méltó színvonalon prezentáld a szolgáltatásaid, termékeid népszerűsítése során vizuálisan is! A megkülönböztethetőség ugyanis jelentős versenyelőnyt biztosít. Tudnod kell, hogy a differenciálás alapja nem a termék, hanem a márka. A fogyasztók, érdeklődők tudatában a márkaépítési tevékenység során kialakult kép felértékelődik a reklámzajban.

A kézzelfogható előnyök kidomborításában erő rejlik. Használd ki!

Egy valamit fontos felismerned, ez pedig nem más, mint hogy a gyorsan változó új igényekhez állandóan igazodni kell. Nem feltétlenül új szolgáltatásokat kell bevezetned, nem kell olcsóbban adnod amit kínálsz, csak a változó igényekre reagálva szükséges kommunikálnod a különböző csatornákon azok alapvető tulajdonságait és lehetőségeit figyelembe véve.

A márkaépítés során nem kell marketing szakértővé válnod!

Kerüld el a széttöredezettséget és maradj annál, amihez a legjobban értesz! Megbízható tanácsadó és kivitelező partnerként pedig mi bármikor rendelkezésedre állunk. Megértjük üzleti céljaid és segítünk eljutni A-ból B-be és javaslatot teszünk arra, hogy milyen tartalommal képviseld magad.

A bejegyzés szerzője:

Pintye Andrea

online marketing tanácsadó és stratéga

További marketing cikkeink

A marketing feladata, hogy a vásárlók, látogatók igényeinek kielégítése érdekében pozitív benyomást keltsen. Azonban termékek és szolgáltatások megismertetésén túl a jó stratégia és hiteles kommunikáció révén segít kifejezni a képviselt eszmét is. Olvass róla hogyan!

Garantált minőség

Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt lehetsz, hogy árban és minőségben a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.

Dolgozzunk együtt!

"Ne feledd: csak egyszer kelthetsz első benyomást!"