A mesterséges intelligencia jelentősége a marketingben nem csak a tartalommarketing stratégia innovációjában merül ki. Szokásainkat is formálja, hiszen képes felülírni a régi mintát, ezáltal biztosítva a fejlődés lehetőségét. Ismerkedj meg vele jobban!
Hallgasd meg a cikket:
Az AI jelentése
A mesterséges intelligenciában (AI-ban) véleményem szerint benne van a végtelen potenciál, de ha gyűjtőfogalomba akarjuk szorítani, akkor olyan technológiát értünk alatta, ami az emberi gondolkodási folyamatokat megérteni és imitálni igyekvő, számítógépes technológiai lehetőségek összessége, melyek a gyakorlati életben felmerülő problémákra képesek megoldásul szolgálni. Magában foglalja például a gépi tanulást, a természetes nyelvi feldolgozást, a számítógépes látást, a robotikát és még sok mást.
Az AI az 1950-es évek óta létezik, a kezdetek óta folyamatos változáson megy keresztül, fejlődik, a vezető vállalatok már javában használják, mégis csak mostanában vált igazán érdekfeszítővé a kis- és középvállalkozások életében, mivel elkezdtük megérezni gazdasági szinten a hatását és elkezdtük meglátni a KKV-k szintjén is benne rejlő lehetőségeket.
Hogyan alakítja át az AI az életünket?
Hozok egy példát. A mi generációnk emlékeiben az ügyfélszolgálat még úgy él, hogy magát a feladatot kizárólag emberek végezték. Most azonban a minél nagyobb hatékonyságra, illetve folyamatoptimalizálásra törekvő cégek elkezdték alkalmazni az AI nyújtotta lehetőségeket, ezáltal javítva az ügyfélélményt és csökkentve a kiadásokat. De mégis miért lehet olyan jó választás ez az irány, hogy egyre többen kacsintgatnak felé? Legfőképpen azért, mert lehetővé teszi, hogy a korábban emberi erőforrás által elvégzett feladatok automatizáltan működjenek, ez pedig csökkenti a folyamatok során fellépő hibalehetőségeket. Megfelelő programozással pedig a rendszer a hibák feltárására is képes, illetve számításba veszi az ügyfelek javaslatait is, melyek kirajzolják a további fejlesztési pontokat.
A kreativitás mint alapvető készségünk, az ember egyik legkomplexebb képessége, magába foglalja azt a fajta gondolkodási kvalitást, mely egy új ötlet vagy gondolat megszületéséhez vezet. Korábban a mesterséges intelligenciát jellemzően az ismétlődő feladatok automatizálására használták. Mára azonban az AI összetettebb feladatokban is segítségünkre lehet a különféle szektorokban, sőt még akár kreatív megoldásokat is alkalmaz.
Lássuk, mely területek érintettek leginkább:
- Banki és pénzügyi szektor
- Egészségügy
- Kereskedelem, e-commerce
- Oktatás
- Média, marketing
Mint a listában is láthatod, a mesterséges intelligencia jelentős versenyelőnyt biztosíthat. Amennyiben az online jelenlétedben pozitív változásokat szeretnél generálni, itt az ideje, hogy az AI-t Te is a marketingstratégiád szerves részeként kezeld és az innováció útjára lépj!
Miért célszerű a marketing rendszer szintjén egyre több figyelmet fordítani az AI-ra?
Ennek számos oka van melyet fel lehetne sorolni. Nézzünk most csak párat:
- hatást gyakorol a pozitívabb felhasználói- és márkaélményre,
- segítségedre lehet magasabb értéket képviselő szolgáltatások létrejöttében, illetve a meglévők fejlesztésében,
- az AI hatására megszülető marketingstratégia kedvezőbb irányba tudja terelni a vásárlói/felhasználói magatartást, növelheti a konverziós arányt.
Egy korábbi cikkben írtam arról, mi a mesterséges intelligencia jelentősége a jobb és hatékonyabb keresőoptimalizálásban. Javaslom, annak elolvasását se hagyd ki!
Szakmai segítségre lenne szükséged abban, hogy kiaknázd az AI adta lehetőségeket az értékesítési folyamatodban? Vedd fel csapatunkkal a kapcsolatot!