Mesterséges intelligencia térnyerése a marketing szektorban

Szakértők szerint az AI megváltoztatja a marketing jövőjét. Az állítás csak hatásvadász duma vagy tényleg beköszönthet a marketing új korszaka? Boncolgassuk kicsit a témát!
Mesterséges intelligencia térnyerése a marketing szektorban

A mesterséges intelligencia jelentősége a marketingben nem csak a tartalommarketing stratégia innovációjában merül ki. Szokásainkat is formálja, hiszen képes felülírni a régi mintát, ezáltal biztosítva a fejlődés lehetőségét. Ismerkedj meg vele jobban!

Hallgasd meg a cikket:

Az AI jelentése

A mesterséges intelligenciában (AI-ban) véleményem szerint benne van a végtelen potenciál, de ha gyűjtőfogalomba akarjuk szorítani, akkor olyan technológiát értünk alatta, ami az emberi gondolkodási folyamatokat megérteni és imitálni igyekvő, számítógépes technológiai lehetőségek összessége, melyek a gyakorlati életben felmerülő problémákra képesek megoldásul szolgálni. Magában foglalja például a gépi tanulást, a természetes nyelvi feldolgozást, a számítógépes látást, a robotikát és még sok mást.

Az AI az 1950-es évek óta létezik, a kezdetek óta folyamatos változáson megy keresztül, fejlődik, a vezető vállalatok már javában használják, mégis csak mostanában vált igazán érdekfeszítővé a kis- és középvállalkozások életében, mivel elkezdtük megérezni gazdasági szinten a hatását és elkezdtük meglátni a KKV-k szintjén is benne rejlő lehetőségeket.

Hogyan alakítja át az AI az életünket?

Hozok egy példát. A mi generációnk emlékeiben az ügyfélszolgálat még úgy él, hogy magát a feladatot kizárólag emberek végezték. Most azonban a minél nagyobb hatékonyságra, illetve folyamatoptimalizálásra törekvő cégek elkezdték alkalmazni az AI nyújtotta lehetőségeket, ezáltal javítva az ügyfélélményt és csökkentve a kiadásokat. De mégis miért lehet olyan jó választás ez az irány, hogy egyre többen kacsintgatnak felé? Legfőképpen azért, mert lehetővé teszi, hogy a korábban emberi erőforrás által elvégzett feladatok automatizáltan működjenek, ez pedig csökkenti a folyamatok során fellépő hibalehetőségeket. Megfelelő programozással pedig a rendszer a hibák feltárására is képes, illetve számításba veszi az ügyfelek javaslatait is, melyek kirajzolják a további fejlesztési pontokat.

A kreativitás mint alapvető készségünk, az ember egyik legkomplexebb képessége, magába foglalja azt a fajta gondolkodási kvalitást, mely egy új ötlet vagy gondolat megszületéséhez vezet. Korábban a mesterséges intelligenciát jellemzően az ismétlődő feladatok automatizálására használták. Mára azonban az AI összetettebb feladatokban is segítségünkre lehet a különféle szektorokban, sőt még akár kreatív megoldásokat is alkalmaz.

Lássuk, mely területek érintettek leginkább:

  • Banki és pénzügyi szektor
  • Egészségügy
  • Kereskedelem, e-commerce
  • Oktatás
  • Média, marketing

Mint a listában is láthatod, a mesterséges intelligencia jelentős versenyelőnyt biztosíthat. Amennyiben az online jelenlétedben pozitív változásokat szeretnél generálni, itt az ideje, hogy az AI-t Te is a marketingstratégiád szerves részeként kezeld és az innováció útjára lépj!

Miért célszerű a marketing rendszer szintjén egyre több figyelmet fordítani az AI-ra?

Ennek számos oka van melyet fel lehetne sorolni. Nézzünk most csak párat:

  • hatást gyakorol a pozitívabb felhasználói- és márkaélményre,
  • segítségedre lehet magasabb értéket képviselő szolgáltatások létrejöttében, illetve a meglévők fejlesztésében,
  • az AI hatására megszülető marketingstratégia kedvezőbb irányba tudja terelni a vásárlói/felhasználói magatartást, növelheti a konverziós arányt.

Egy korábbi cikkben írtam arról, mi a mesterséges intelligencia jelentősége a jobb és hatékonyabb keresőoptimalizálásban. Javaslom, annak elolvasását se hagyd ki!

Szakmai segítségre lenne szükséged abban, hogy kiaknázd az AI adta lehetőségeket az értékesítési folyamatodban? Vedd fel csapatunkkal a kapcsolatot!

A bejegyzés szerzője:

Pintye Andrea

online marketing tanácsadó és stratéga

További marketing cikkeink

A marketing feladata, hogy a vásárlók, látogatók igényeinek kielégítése érdekében pozitív benyomást keltsen. Azonban termékek és szolgáltatások megismertetésén túl a jó stratégia és hiteles kommunikáció révén segít kifejezni a képviselt eszmét is. Olvass róla hogyan!

Garantált minőség

Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt lehetsz, hogy árban és minőségben a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.

Dolgozzunk együtt!

"Ne feledd: csak egyszer kelthetsz első benyomást!"