Egy online vállalkozás létrehozása több kulcsfontosságú elemet foglal magában.
- Először is elengedhetetlen egy jól kidolgozott üzleti terv, amely meghatározza a célpiacot, a versenyhelyzetet és a növekedési stratégiákat.
- Másodszor, alapvető fontosságú a stabil termék- vagy szolgáltatáskínálat, amely megfelel az ügyfelek igényeinek és meghaladja elvárásaikat.
- Harmadrészt, az operatív szempontok, beleértve a logisztikát, a fizetési folyamatokat és az ügyfélszolgálati rendszereket, szintén jelentős szerepet játszanak.
- Negyedik lépésként a közösségi média és a digitális marketing taktikák felhasználása nem csak fontos, de szükséges is a hatékony eléréshez és elköteleződéshez.
- Végül, mindezen elemek között azonban valószínűleg a vállalkozás honlapja a legmeghatározóbb!
A weboldal, mint a digitális kirakat és az első kapcsolattartó elem, az egész online üzlet pilléreként szolgálhat. Ma már nem ritka az olyan vállalat, amely csak és kizárólag a weboldalán keresztül hozza be az árbevételét, gondoljunk csak például a filmeket és sorozatokat kínáló streaming iparágra és zászlóshajójára, a Netflixre.
De vajon minden iparágban ilyen fontosak a weboldalak?
A weboldal szerepe a vállalkozások működésében
A honlapok nem csak az online működő vállalkozások számára fontosak — minden iparágban elengedhetetlenek, legyen szó akár a filmiparról, akár a sportról vagy éppen a különleges diétákról. Ezeknek első pillantásra semmi köze az online világhoz, pedig ha jobban megvizsgáljuk, akkor nagyon is van!
A weboldalak — így például a közösségi oldalak is — digitális kirakatként szolgálnak, ezáltal legfőbb feladatuk, hogy remek első benyomást keltsenek, és gyakran a potenciális ügyfelek számára az első kapcsolatfelvételi pontként szolgálnak.
A weboldalak mindeközben hitelességet is teremtenek, bemutatva a vállalkozás professzionalizmusát és elkötelezettségét a modern fogyasztói elvárásokhoz megfelelően.
Emellett platformot kínálnak:
- a termékek vagy szolgáltatások kiemelésére
- a vállalat történetének megosztására
- és az egyedi értékesítési ajánlatok bemutatására
Mivel a weboldalak rendkívül hasznosak és éjjel-nappal működnek, folyamatos elérhetőséget biztosítanak, lehetővé téve a vállalkozások számára, hogy a különböző időzónákban is kapcsolatba lépjenek az ügyfelekkel.
Végső soron egy jól megtervezett, felhasználóbarát weboldal olyan hatékony marketingeszköz, amely jelentősen javíthatja egy vállalkozás láthatóságát, hírnevét és az ügyfelei elkötelezettségét.
Fontos azonban kiemelni, hogy mindez az ügyfeleknek vagy felhasználóknak is jó, hiszen olyan hasznos információkhoz juthatnak hozzá ezáltal, amelyeket weboldalak nélkül csak saját tapasztalat útján szerezhetnének meg — például Európa vagy Magyarország látnivalóiról, a világ tengereiről vagy éppen az űrről. Valljuk be, ez utóbbira igencsak kevés esélyünk lenne weboldalak nélkül.
A weboldalak, mint ügyfélszerző csatornák
A weblapoknak számtalan olyan csatorna áll a rendelkezésére, amelyen keresztül vásárlókat hozhatnak be. Ilyenek például:
- Keresőoptimalizálás (SEO)
- Közösségi média
- Email marketing
- Influencer marketing
- PPC
Mindezek közül a SEO az, ami a leginkább integrálva van a weboldal mindennapi működésébe.
A keresőoptimalizálás (SEO) a digitális marketing egyik kritikus eleme, amely a weboldal láthatóságának növelésére összpontosít a keresőmotorok találati oldalain (SERP).
Olyan stratégiák és taktikák összességét foglalja magában, amelyek célja, hogy javítsák az adott weblap — és ezáltal business — rangsorolását az adott vállalkozás szempontjából releváns kulcsszavakra és kifejezésekre.
A keresőoptimalizálás olyan elemeket foglal magában, mint például:
- kulcsszókutatás
- oldalon történő optimalizálás
- linképítés (oldalon kívül történő optimalizálás)
- vagy a technikai SEO
Ez utóbbiról igen kevés szó esik, pedig ez az egész SEO alapja — ezen múlik, hogy a többi faktor működik-e, vagy sem.
Ha a weboldal technikailag nincs rendben, akkor semmi más nem nem fog számítani!
A honlap technikai SEO-ja elsősorban a webhely sebességének, mobilbarát jellegének és strukturált adatainak javítását szolgálja.
De mi kell ahhoz, hogy egy jól működő weboldalad legyen?
Technikailag tökéletes weboldal
Azt már látjuk, hogy a weboldalak szerepe olyan szintekben mérhető, mint az elektromosság:
- 0-24 órás működés
- Minden más online alkalmazás a weblapokra épül
- Leállásuk komoly infrastrukturális fennakadásokat okozhat
Ebből azt is látjuk, hogy mennyire fontos az, hogy a weboldalak rendben működjenek.
Ez nem csak az embereknek, hanem az algoritmusoknak is fontos — amennyiben ez nem így van, a weblapot senki sem fogja megtalálni a Google-ban, a Bing-ben vagy a Yahoo-n.
Ahhoz viszont, hogy egy ilyen weboldalunk legyen, olyan embert kell megbíznunk a feladatra, aki ért hozzá, megbízható és a referenciái tanúskodnak mindezekről.
Nálunk, az ImpulseDesign-nál az a cél, hogy a weblapjaink ne csak technikailag legyenek rendben, de egy olyan pozitív brand élményt nyújtsanak, aminek hatására az érdeklődők vásárlóvá, a vásárlók pedig követővé válnak.
Szerző: Molnár Dávid