Egy újabb hasznos funkció az Instagram alkalmazásban

Instagram marketing tippek - A QR kód előnyei
Egy újabb hasznos funkció az Instagram alkalmazásban

Az emberek szívesen követnek számukra releváns vagy izgalmasnak tűnő üzleti profilokat, ha azok felkeltették a figyelmüket. A közösségépítés egyik fontos lépcsőfoka a bekövetés. Ezt támogatja egy új Instagram funkció, melyről talán már Te is értesültél.

Előzetes teszteléseket követően elérhetővé vált az Instagram-ban a saját QR-kód generátor, ami gyakorlatilag egyszerűsítheti számodra a márkaépítés folyamatának bizonyos lépéseit, ha több csatornán is kommunikálsz, illetve több felületen is reklámozol.

A marketing kommunikáció során a kampányaid sikerét befolyásoló tényezők között említhetjük a felületeiden kiáramló információk közötti szinkront.

Nézzük hogyan érhetik el az emberek a profilodat QR kód nélkül?
  • Online felületen linkeled a profilt.
  • Az alkalmazás megnyitására ösztönzöd az embereket és lediktálod nekik a profil nevét, hogy megkereshessék azt.
  • Offline felületen feltünteted a profil nevét, hogy rá tudjanak keresni.

Amikor a Te fiókod egy nyomtatott felületen, üzletben vagy rendezvény helyszínen kerül a potenciális közönséged szeme elé, a fiók nevét megkeresni macerás lehet és elütéssel is számolhatunk. Ebből is látszik, hogy sokszor nem a szöveges információátadás a legjobb megoldás. A QR kód azonban e problémát képes áthidalni és ezáltal áramvonalasítani a kapcsolódási folyamatot, ugyanis a plakátodon, névjegykártyádon, szórólapodon a profilodra mutató kigenerált kódot az okostelefon kamerájával be lehet olvasni. Mint látod ez egy praktikus eszköz az üzleti profilok számára.

Instagram QR kód előnyei és hátrányai a marketingben

Nézzünk egy példát: indítasz egy aktuális akciót, melyet közzéteszel a honlapodon, a közösségi felületeiden, különféle reklámhelyeken, illetve ha fizikai bolttal is rendelkezel, akkor kihelyezel plakátot is. A boltba betérő vásárlóid vagy épp a kirakatot megtekintő érdeklődők szívesen értesülnének más promócióidról is, ezért úgy döntenek, hogy bekövetnek az Instagram-on. Ezen a ponton biztosítja az online és offline felületek közötti könnyebb átjárhatóságot a QR-kód, hiszen egyszerűsíti a csatlakozás lépéseit a profilodhoz.

A közösségi média előnyei között említjük, hogy kimondottan alkalmasak a márka iránti elköteleződés támogatására, a bizalom kialakítására, elmélyítésére, hiszen kapcsolódási pontként használhatók. A QR kód, mint új funkció szintén ezt az előnyt erősíti.

Ha számodra továbbra sem teljesen érthető, hogy mi az a QR kód, akkor a következőket érdemes tudnod róla nagyvonalakban. A QR kód egy kétdimenziós vonalkód. A hagyományos vonalkódhoz képest nem csak vízszintesen tárol adatot, hanem vízszintesen és függőlegesen is. Elnevezését a Quick Response (=gyors válasz) rövidítésből kapta, ezzel utalva a felhasználók által preferált gyors reakcióra. Előnyös tulajdonsága, hogy valamelyest torz fotó vagy szkennelt kép esetén a beolvashatósága rendkívül jó. Marketing célú felhasználásának csak a kreativitás szab határt, ugyanis számos információt képes integrálni. Beolvastathatod a weblapod, közösségi oldalad linkjét, a kapcsolati adataidat, megjeleníthetsz szöveget, képet, videót, Wifi jelszót, kuponkódot, stb.

A saját QR-kód használata az Instagram-ban:

instagram QR kód

A kódot az Instagram főmenüjéből éred el a beállításoknál, a profilsor jobb felső sarkában található három soros ikonra kattintva. A megtekintés mellett megoszthatod azt más appokon keresztül, továbbá lementheted a további felhasználás lehetőségének érdekében is, ha a Megosztás gombra kattintasz és például a Google Drive-odra küldöd.

QR-kód beolvasása:

A QR kód dekódolásához az eszközre feltelepített QR kód olvasóra van szükséged. Ezek a legtöbb telefonban gyárilag elérhetők, de ingyenesen is letölthetők online alkalmazás áruházból. A kód beolvasásához indítsd el az alkalmazást és várd meg, amíg a kamera beolvassa a kódot. Ha a kód Instagram-ra terel, akkor az alkalmazás megnyitja a kódhoz tartozó fiókot, ahol elérhetővé válik a Követés és a Profil megtekintése opció. Ha a felhasználó még nem töltötte le a Instagram alkalmazást, akkor pedig megjelenik a letöltési oldal.

A QR kód hatékonyabb alkalmazása a marketingben

Az Instagram által biztosított QR kódnak van egy gyenge pontja. Sajnos az új funkció csak a bekövettetést támogatja, de nem képes arra, hogy saját adatokat adj meg neki. Amennyiben QR kódban rejlő összes lehetőséget szeretnéd a javadra fordítani, azaz nem csak bekövettetésre használnád, próbálj ki olyan QR kód generátort, ahol a kódot Te magad szabhatod testre. A linkelt generátor további előnye, hogy vektoros formátumban is biztosítja a kód letöltését, mely ezáltl korlátlanul nagyítható minőségromlás nélkül. Ez tulajdonképpen offline felhasználás esetén a nyomdai előkészítésnél tud hasznos lenni.

Akárcsak a többi marketing eszköz esetén, a QR kód használata is csak akkor lesz eredményes, ha a stratégiához idomul a lehetőségekhez mérten, valamint a reklámanyag felhasználóbarát módon tájékoztatja szövegesen a szemlélőt, hogy mi fog történni a kódra kattintást követően.

E cikkemet azzal zárnám, hogy ha úgy döntesz, élsz a QR kód lehetőségeivelfeltétlenül teszteld le a kódot akár több telefonon is a publikálás előtt. Ha pedig segítségre van szükséged a marketing csatornáid összehangolásához, keress bátran!

Pintye Andrea

Pintye Andrea

online marketing tanácsadó és stratéga

Garantált minőség

Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt lehetsz, hogy árban a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.
  • Elégedettséged fontos számunkra

  • Maximalistán, és lelkesen dolgozunk

  • Tapasztalt szakmai hátteret kínálunk

Dolgozzunk együtt!

"Ne feledd: csak egyszer kelthetsz első benyomást!"