Ha a közösségi média használata a mindennapjaid része, a Facebook hirdetések kapcsán biztosan nem ismeretlen számodra a 20%-os szövegkorlát. De miért fontos annyira ez a százalék arány, mely neked talán még gyakorta bosszúságot is okoz?
A Facebook hirdetések jóváhagyás előtt szöveglefedettséget ellenőrző folyamaton is átesnek. A sikeres Facebook hirdetésekben a jól megválasztott célközönség mellett két lényegi összetevő van: a jó kép és a jó szöveg. A Facebook úgy gondolja mindkettőnek külön-külön, de egymást támogatva kell erősnek lennie és a 20%-os szövegkorláttal azt igyekszik megelőzni, hogy a kattintási arányt pozitívan befolyásoló vizuális elembe ne "piszkíts bele" túlzottan a szöveges tartalommal. A kreatívodat egyébként itt ellenőrizheted, hogy igényel-e korrekciót.
Ha a hirdetésképen túl sok a szöveg, az ronthatja a hirdetések teljesítményét. Ha jobban belegondolsz ez önmagában, bármiféle tudományos alátámasztás nélkül is teljesen logikus, hiszen azzal, hogy egy képre szöveg kerül már nem önmagában egy képről beszélünk, hanem grafikáról. Adott például egy banner, melynek ízlésessége nagyban függ attól hogy milyen erősre sikerült a grafika. Minél több szöveg van egy képen, a grafikai tervezés annál nagyobb jelentőséggel bír, ugyanis több elem esztétikus elhelyezése jó ízlést és tudást igényel.
A szépség megítélése szubjektív, ezért kockázatos lenne a hirdetési felületeket olyan hirdetési anyagokkal telepakolni, melyek megosztóan hatnak az emberek vizuális élményére. A Facebook folyamatosan kutatásokat végez, mi teljesít jól és mi nem. Megállapította, hogy a szövegarány növekedése a képeken a felhasználókban az alacsony minőségjellemzőkre utal. Ezért azt javaslom, ahol csak lehet, kerüld a szöveg alkalmazását. Ha ez nem járható út, akkor pedig ne érd be rossz minőségű grafikával. Talán úgy gondolod, hogy nem érdemes grafikus segítségét kérned, azonban hidd el, hogy már csak alapvető tipográfiai ismeretek is nagyban képesek támogatni egy egyszerű design-t is. A szöveg és kép egysége a "szépség" tapasztalása révén a harmonikusság élményét kínálja. Ezért úgy gondolom, hogy a minőség objektív kifejezőjegye az értékazonos vizuális információtartalom.
Görög filozófusok vizsgálták a matematika és a szépség közötti összefüggéseket. Az aranymetszés aránya a természetes egyensúlyt megteremtve kifejezetten pozitív benyomásokat kelt.
Arisztotelész szerint pedig kapcsolat van a szépség és az erény között, hiszen az "Erény arra törekszik, hogy szép legyen." Az értékközvetítésen alapuló minőségtanúsítást tekintve itt kapcsolnám a témához az arculat tervezés jelentőségét. Ha az egységes megjelenés meghatározott elemei, de legalább a színei megjelennek a kreatívjaidon, az biztosan minőségi indikátorként dolgozik neked, ezzel támogatva a brandépítés folyamatát.
Márkaépítéskor az előnyös, testreszabott megjelenés már-már egyébként is alapkövetelménnyé vált, hiszen információs társadalmunkban az információs környezetszennyezés, a féktelen információáramlás, az állandó reklámzaj nehezíti a személyes kifejeződést. Ha a márkádat tudatosan szeretnéd építeni az általad képviselt értékek köré, érdemes bevetned a vizualitás erejét, mely révén elérheted, hogy önazonos képet mutass magadról.
"Figyelj csak! ...figyelj befelé... csak akkor van probléma, ha az, ami kint van, nem ugyanaz, mint ami bent van. Amikor szerepet játszol és nem ugyanazt mutatod, mondod, teszed. Vajon mi van benned... valójában? ..és mennyire felszabadító, amikor ugyanazt éled kint is?"
A fenti mondatokra Zentai Anna asztrozófus Facebook bejegyzésében kaptam fel a fejem. Tökéletesen kifejezi azt, hogy miképpen válik a külső és belső önazonosság révén valami harmonikus egésszé.
Térjünk vissza kicsit a Facebook szövegkorlátra, mely miatt nehéz lehet a grafikát úgy elkészíteni, hogy 20%-nyi szöveggel is jól mutasson. A fentiek alapján azt tanácsolom, hogy érdemes a hirdetéseidben a vizuális kifejeződést kimaxolni. Mutasd meg a képen azt amiről a hirdetésed szól és a megengedett szövegmennyiséggel úgy erősíts rá, hogy az erősítse az arculatodat is.
Ha nem sikerül ráérezned a hirdetéseket támogató illusztrációkra, valamint nem igazán tudod elképzelni, hogyan valósulhat meg a gyakorlatban az offline és online felületek közötti átjárással a grafikai tervezés folyamata, keress, kérdezz bátran!