Még éttermekben is többet időznek a vendégek, mert lőnek egy szelfit, lefotózzák és posztolják mit rendeltek, de otthon a kanapén ülve is rutinszerűen görgetjük a hírfolyamot. Üzleti profillal azonban érdemes még jelen lenni a Facebook-on?
Tanulmányok szerint egyre többet használjuk a közösségi médiát, mert mindennapjaink részévé vált. Ennek számos oka van. A hírfolyam nézegetése egy döntés akkor, ha magányosnak vagy stresszesnek érezzük magunkat vagy éppen csak unatkozunk. A felhasználók a mai napig naponta többször is fellépnek a közösségi felületekre kikapcsolódás gyanánt.
Az idők során a közösségi oldalakon való folyamatos jelenlét az online marketingstratégia egyik alappillére lett.
Általuk adott a lehetőség, hogy hiteles, pozitív képet alakíts ki magadról, ezáltal egy saját, hűséges közösséget építhess magad köré. Saját honlap készítése előtt vagy épp azzal párhuzamosan egyre többen alakítják ki üzleti profiljaikat is, ezáltal több kommunikációs csatornát nyitva. E döntés olyan reklámlehetőségnek bizonyul, mellyel jelentős tömegeket érhetsz el hirdetések útján egészen rövid idő alatt. Az organikus elérés felületenként változó. Tudatos marketing tevékenységgel a közösségi oldalakon való megjelenés folyamatos ügyfélszerzést biztosíthat, hiszen a social media csatornák hozzáértő használatával a márkád megítélése egyre jobb és jobb lehet, a bejegyzésekben használt linkek segítségével pedig könnyedén átterelheted az érdeklődőket a saját honlapra. Ily módon jó arányú forgalomnövekedést lehet generálni.
Mi a helyzet a Facebook háza táján?
Bár a Facebook-nak az Instagram, Tik Tok, Snapchat stb. mellett sok jövőt már nem jósolnak, a koronavírus járvány okán kialakuló társadalmi megosztottságból és bizonytalan tájékoztatásból adódó információhiány a techóriást mégis pozitívan érintette, hiszen a felhasználók különféle csoportokba rendeződve igyekeznek egymással kapcsolódni, ily módon kielégítve szociális igényüket is. Csoportkommunikáció lehetőségére ugyanis továbbra is Zuckerberg kínálja a legkézenfekvőbb megoldást. Ennek ellenére a bejegyzések organikus, de még a hirdetésekből származó elérései is egyre rosszabbak.
A Facebook fejlesztői időről-időre újításokat vezetnek be, ezáltal új lehetőségeket is kínálva, a felület mégis haldoklik. Oka ennek elsősorban a közösségimédia-céget sújtó szigorítások egész sora, mivel a Facebook egyszerűen nem hajlandó megtenni azokat a lépéseket, amelyekkel el lehetne kerülni azt, hogy a platform veszélyes legyen a felhasználók számára, illetve bizonyított az is, hogy a cég vezetői szándékosan nem fordítanak elég erőforrást a gyűlöletkeltés és a megtévesztés visszaszorítására, hiszen az ezirányú lépések csökkentik a bevételeiket. Így röviden összefoglalva a Facebook körüli botrányokat talán te magad is látod, hogy a platform alatt rezeg a léc. Tanácsadóként én mégis azt javaslom neked, hogy amennyiben van rá lehetőséged kommunikálj a felületen, de ne ez legyen az első számú csatorna, amire a fókuszt helyezed.
A profi közösségi média kommunikáció erőforrást és komoly erőfeszítéseket igényelhet.
Bármely közösségi média felület megteremti a kommunikáció lehetőségét, növeli a láthatóságot az online térben, a profilok kezelése azonban akár napi szinten elfoglaltságot jelenthet, hiszen oda kell figyelni a márka körül növekvő közösségre. Meg kell válaszolni az esetleges felmerülő kérdéseket, a kérdéseket pedig bizonyos időközönként célszerű kiértékelni. Ez garantálja hosszútávon azt, hogy valóban olyan szolgáltatásokat tudj kínálni melyek piacképesek és a közönséged igényeit maradéktalanul kiszolgálják. A cégarculatot minden offline és online felületen javasolt alkalmazni, ehhez viszont szükséges lehet grafikus segítsége is. Az egységes arculati jegyek igénye a márka ismertségétől, valamint a minőség iránti elköteleződésedtől függ. Ha te minden felületen egységes megjelenésben gondolkodsz, akkor a grafikai tervezés kiszervezése indokolt lehet. E lépés egy terhet már biztosan levesz a válladról.
Bejegyzéseket minél rendszeresebb időközönként teszel közzé, annál több lehetőséged nyílik a kapcsolatteremtésre és a márka iránti bizalom építésére. Törekedj azonban arra, hogy ne váljon egyoldalúvá a kommunikáció. Gyakori eset, hogy egy profil csak szolgáltatást vagy eladni kívánt terméket posztol, de a közönségével nem igyekszik kapcsolódni.
Induló vállalkozások esetén szinte törvényszerű, hogy a vállalkozóra rengeteg elvégzendő feladat hárul. Jól jönne segítség, de alkalmazottat egyelőre a vállalkozás nem tud kitermelni. Állandó az érzés, hogy túl rövid a nap a feladatok listájához képest. Ki kell jönni a bevételekből, ehhez pedig több ügyfelet kell generálni. Ilyenkor a vállalkozók többsége hirdetési kampányba kezd, de gyakorlat hiányában az eredmények elmaradnak. Nem elég jó a hirdetések grafikája, szövege, a beállítások optimalizálást igényelnek, nincs következetes stratégia, a hirdetési felület megismerése pedig időrabló folyamat. Számolni kell vele, hogy ezt az időt vagy a magánéletből vagy a munkaidőből lehet lecsípni. Megéri neked ez az áldozat? A tudatos marketing stratégia időráfordítást igényel, ezért üzleti oldal létrehozásánál érdemes mérlegelni, hogy tudsz-e majd folyamatos aktivitást fenntartani. Sajnos a legtöbb vállalkozás kellő szakmai rálátás, vagy épp kapacitás hiányában nem tudja kihasználni a közösségi média felületek nyújtotta lehetőségeket, pedig a jelenlét igénye fennáll. A jó kampányok kidolgozása és menedzselése időt, energiát, de legfőképp tudást igényel, ezért fontos átgondolni, hogy az adott márka képviselőjeként neked lesz-e kapacitásod ezt a feladatot vállalni.
A social mediában rejlő lehetőségeit kár lenne veszni hagyni.
A kampányokat időszakokra, szezonokra lehet bontani, ezek feltérképezésében pedig szoftveres elemzésekre is szükség lehet. Érdemes külső segítséghez, marketing tanácsadó szakemberhez fordulni, ha stabil lábakon nyugvó, jól felépített marketing tevékenységre szeretnél támaszkodni. A közösségi média előnyei között említendő, hogy a mindennapjaidhoz lehet igazítani, rád lehet szabni a kommunikáció módját és ritmusát. Jó szakértővel történő együttműködés esetén az üzleti profiljaid egyenes utat jelentenek ahhoz, hogy a potenciális érdeklődők elérhető közelségbe kerüljenek hozzád és a reklámod ott jelenjen meg, ahol igény van rá, illetve kereslet.
Segítségre szorulsz a közösségi média kommunikációdban? Összehangolnád a különböző csatornáidat? Erősítenéd a vizuális nyelvet a felületeiden? Nehezedre esik a marketing fókuszú szövegírás? Vedd fel a kapcsolatot velünk és dobj le a rád nehezedő terheket! Segítünk megeremteni a közvetlen, korlátok nélküli kommunikációt a közönségeddel.