A hibák révén tanulunk
A bosszúság szokta megteremteni az energiát arra, hogy változtasson az ember.
A honlapod finomhangolásra szorul, mert a jelenlegi formájában nem támogatja elég jól a marketingedet? A design megújulásért kiált, de nem csak felszínt akarod kapargatni, hanem részletekbe menő optimalizálásokra, a marketing folyamataid továbbfejlesztésére lenne szükség? A márkaépítés során szeretnéd, ha a felületeid egymással összehangoltabban erősítenék a céljaidat?
Komplex UX/UI élmény
Mi a jelentés a szavak mögött? Minden esetben van az auditnak üzleti értéke?
Egyre többször találkozhatsz az UI, UX betűkombinációkkal, ám ezek jelentése talán nem olyan egyértelmű számodra, mint mondjuk a redesign fogalma, aminek a kapcsán ezek felmerülnek. Ha a nagyon szigorú fordítást vesszük alapul, akkor a UX (User eXperience) jelentése felhasználói élmény, a UI (User Interface) jelentése pedig felhasználói felület. Talán ez utóbbi emlékeztet leginkább a klasszikusként ismert webdesignra, ami mára önmagában sajnos a profi online jelenlét során kevésnek bizonyul.
Bár az UI, UX design kifejezésekkel a konkrét fogalmakat külön-külön értelmezzük, egy weboldal pozitív felhasználói élményéért, következésképpen pedig a márkád jó megítéléséért mindkettő felel és átfedés is van köztük. Sajnos a két kifejezést még olykor szakmai berkekben is keverik, illetve afféle divatos szakzsargonként, grafikusi szlengként puffogtatják. Bizonyos esetekben bullsitként is alkalmazzák és a szavakhoz üres jelentést társítanak, fejlődést támogató, értékelhető eredményeket pedig nem tudnak produkálni, hiszen a feladat részben marketinges, részben grafikai tervező, részben projektmenedzseri kvalitásokat kíván.
"Az új az jobb!" bár ez egyáltalán nem biztos, de ha kiderül, hogy tévedtünk, visszafelé nem vezet út.
Értsd meg a látogatóid
A pozícionálás a tervezési, kutatási fázis magja. A versenytárs- és ügyfélelemzés olyan feladatok, melyek a márkába vetett bizalom erősítése szempontjából kulcsfontosságúak.
Ha nem vagy benne biztos, hogy egy auditálás mire világíthat rá, íme pár példa:
- Új webdesignra van szükséged, de nem elég a külső megújulás, hanem struktúrális átalakításra is szükség van.
- Az értékesítési célokra való tekintettel a felhasználók által bejárt útvonal a honlapon átvizsgálásra szorul.
- A látogatók egy ponton megakadnak a weblapon, de nem tudni mi lehet az oka. Nem látod a fától az erdőt.
- Az oldaladat szeretnéd folyamatosan frissíteni, bővíteni, de szakmai iránymutatást szívesen fogadnál, hogy mégis hogyan kezdd el.
- A letisztult felület fontos lenne, de nem tudod hogyan fókuszáld az információkat és vezesd tudatosan a felhasználókat.
Mik lehetnek az UI, UX audit legfőbb előnyei a vállalkozások számára?
Egy márka teljesítménye növelhető, de előbb fel kell deríteni a hibapontokat.
Biztosan Téged is érnek gyakorta negatív felhasználói élmények az interneten történő böngészés vagy online ügyintézés során. Némelyek fölött át tudtál siklani, egyik-másik viszont komolyabb bosszúságot is okozott már Neked. Amennyiben Te a honlapoddal a hasonló helyzeteket szeretnéd elkerülni, illetve teljesebb képre lenne szükséged a márkáddal kapcsolatban, biztosan felmerültek már benned az alábbiak.
Kíváncsi vagy, hogy:
- a Te weboldalad lehetne-e jobb technikai oldalról,
- a látogatóidat akadályozza-e valami a kapcsolatfelvételben vagy a konverziókban,
- a honlapod kellően informatív-e, releváns válaszokat kínál-e a célközönségednek,
- a felhasználói utak mind elegendő információt közvetítenek-e,
- a korábban hagyott digitális lábnyomaid pozitív vagy negatív képet tükröznek-e rólad.
Ha a fentieken túl fontolgatod, hogy a termékfejlesztésedet, a szolgáltatásaidat, illetve azok organikus elérését a felhasználói felülettel, illetve felhasználói élmény javításával párhuzamosan csiszolnád, akkor a marketing audit számodra a kulcs lehet a magasabb szintek megugrásához.
Tartalomoptimalizálásra épített stratégia
Olyan elemzésekre épülő szakmai javaslatokat tudunk Neked adni, melyek garantáltan kijelölik számodra, hogy milyen irányba menj tovább, mely értékeket kell kidomborítanod. Kapsz egy részletes riportot, mely feltárja a jelen lévő problémákat, fejlesztési lehetőségeket.
Ha az online marketingbe még most szeretnél belevágni, de bizonytalan vagy abban, hogy hogyan indulj el és milyen információk megjelenítésére van szükség a honlapodon, illetve a további kommunikációs csatornáidon, vedd fel velünk a kapcsolatot és biztosítunk róla, hogy közelebb kerülsz a megoldáshoz.
Tanácsadás, tervezés és kivitelezés.
Az ügyfeleinkkel közös munka a bizalomra, a hosszútávú együttműködésre és az alaposan indokolt lépésekre épül.
„Fontos, hogy épp kivel, és az is, hogy épp mikor találkozol. Minden a te fejlődésed, változási lehetőséged. Ha csak vakon rohansz, akkor nem veszed észre.” - Venczel Vera
Garantált minőség
Minden munkafolyamatunkat arra építjük, hogy az elvállalt projektbe minden tudásunkat beletehessük. Nyugodt lehetsz, hogy árban és minőségben a legjobbat kaptad, nem fogy el a tudásunk munka közben, számíthatsz ránk évek múlva is, akárcsak a többi ügyfelünk.
UI, UX audit
A felhasználóbarát felület nem pusztán arculathoz igazított, esztétikus webdesign rajzolását jelenti. A jó UI, UX design magát a megjelenített tartalmat is egy technikailag erős honlapstruktúra szolgálatába állítja, idomulva a marketing stratégiához.
-
UI audit
Felhasználói felület, webdesign vizsgálata megjelenés és funkcionalitás szempontjából.
-
UX audit
Felhasználói élmény vizsgálat a márka építésének jegyében, kijelölve a márkaépítést érintő fejlesztési irányokat.
-
CX audit
A márka érintkezési pontjainak komplex átvilágítása, ügyfélélmény vizsgálat.
-
Oldal élmény
Technikai SEO, sebesség elemzés, kódminőség vizsgálata.
-
Analitikai elemzés
A weboldalad átnézése különböző analitikai eszközökkel.
-
Kognitív bejárás
Felhasználói folyamatok, felhasználól által bejárt utak tesztelése, hibák feltárása.
-
Versenytárs elemzés
Termékfejlesztés, marketing stratégia okán indokolt konkurencia elemzés.
-
Sebesség elemzés
A gyorsabb oldalak előkelőbb helyezést foglalhatnak el.