Kinek érdemes Facebook oldalt üzemeltetni?

Okostelefonjainkkal a zsebünkben rohamosan nőtt a Facebookon eltöltött idő. Ezt a kínálkozó lehetőséget kár lenne veszni hagyni nem?

Még éttermekben is többet időznek a vendégek, mert lőnek egy szelfit, lefotózzák és posztolják mit rendeltek, de gyakran otthon a kanapén ülve mi magunk is automatikusan végigpörgetjük az üzenőfalat.

Kinek érdemes Facebook oldalt üzemeltetni?

Tudatos marketing tevékenységgel a közösségi oldalon való megjelenés folyamatos ügyfélszerzést biztosíthat, hiszen e csatorna hozzáértő használatával a bejegyzésekben használt linkek segítségével könnyedén átterelhetők az érdeklődők a saját honlapra. Ily módon akár 35–45%-os forgalomnövekedés is elérhető.

Ezt a kínálkozó lehetőséget kár lenne veszni hagyni nem?

A Facebook mindennapjaink részévé vált. A felhasználók közül 1,13 milliárdan napi szinten jelentkeznek be. Egy friss tanulmány szerint a 35 év alattiak 40 százaléka, méghozzá a férfiak a nőknél, a fiatalkorúak pedig a felnőtteknél nagyobb számban mennek fel Facebookra, amennyiben magányosnak vagy stresszesnek érzik magukat, vagy éppen csak unatkoznak. Mark Zuckerberg tervei szerint 2030-ra 5 milliárd facebookozót könyvelhetünk majd el. Ez azt jelentené, hogy 10-ből 6 ember venné igénybe a szolgáltatást.

KINEK ÉRDEMES FACEBOOK OLDALT ÜZEMELTETNI?

A Facebook fejlesztői időről-időre újításokat vezetnek be, ezáltal új lehetőségeket is kínálva. A közösségi oldal az online marketingstratégia egyik alappillére lett. Saját honlap kialakításával párhuzamosan, egyre többen alakítják ki üzleti profiljukat, ezáltal új kommunikációs csatornát nyitva, hiszen talán ez az egyik legköltséghatékonyabb reklám, mellyel jelentős tömegeket érhetünk el egészen rövid idő alatt. Adott a lehetőség, hogy hiteles, pozitív képet alakíts ki magadról, ezáltal egy saját, hűséges közösséget építhess magad köré. Mindez viszont komoly erőfeszítéseket igényelhet.

Egy Facebook oldal megteremti a kommunikáció lehetőségét, ez viszont azt jelenti, hogy akár napi szinten oda kell figyelni a látogatókra. Meg kell válaszolni az esetleges felmerülő kérdéseket. Átfogó tájékoztatást kell nyújtani. Célszerű a cégarculatot ezen a felületen is követni, ehhez viszont szükséges lehet a megosztani kívánt képek profi, egységes séma szerinti szerkesztése, hiszen ezáltal jobban épül a márka is.

KINEK ÉRDEMES FACEBOOK OLDALT ÜZEMELTETNI?

Érdemes bejegyzéseket rendszeres időközönként közzé tenni, hiszen annál több lehetőség nyílik a kapcsolatteremtésre és a bizalom építésére. Viszont egyoldalúvá válhat a kommunikáció, ha állandóan csak szolgáltatást vagy eladni kívánt terméket posztolsz. Ez mind tudatos stratégiát és időráfordítást igényel, ezért üzleti oldal létrehozásánál érdemes mérlegelni, hogy tudsz-e majd folyamatos aktivitást fenntartani. Mondok példát:

Vállalkozó vagy, sok elvégzendő feladat hárul rád, jól jönne segítség, de alkalmazottat egyelőre nem tudsz megfizetni. Állandóan azt érzed, hogy túl rövid a nap a feladataidhoz képest. Ki kell jönnöd a bevételeidből, ehhez több ügyfelet kellene megfognod. Azt akarod hogy megismerjenek ezért Facebook kampányba kezdesz, amiben nincs gyakorlatod. Nem baj, belevágsz, fizetsz is a hirdetésekért. Aggódsz, hogy ha keveset fizetsz be nem biztos hogy megéri, ha sokat fizetsz érte, akkor pedig már tényleg nem mindegy hogy az adott hirdetést hogy írod meg. Ha hatékony reklámszöveget akarsz írni akkor utána kell olvasnod mi az ami beválik. Olvasgatni, keresgélni viszont rengeteg idő. Idő eleve az adott hirdetési felületet is megismerni. Ezt az időd vagy a magánéletedből vagy a munkaidődből csíped le. Ezzel is számolj!

KINEK ÉRDEMES FACEBOOK OLDALT ÜZEMELTETNI?

Sajnos a legtöbb vállalkozás kellő szakmai rálátás, vagy épp kapacitás hiányában nem tudja kihasználni a Facebook nyújtotta lehetőségeket, pedig az igény fennáll. A jó kampány kidolgozása és menedzselése sok időt igényel, ezért fontos előre átgondolni, hogy az adott cég képviselőjének lesz-e elegendő ideje ezt a feladatot vállalni. Amennyiben nem, abban az esetben érdemes külső segítséghez, szakemberhez fordulni, hiszen egy jól felépített marketing tevékenységgel, valamint hirdetések révén a potenciális érdeklődők elérhető közelségbe kerülnek hozzád. Rendkívül költséghatékony módon a reklámod valóban ott jelenhet meg, ahol igény van rá. A kampányokat időszakokra, szezonokra lehet bontani, és az eredményesség a statisztikán keresztül mérhető. A kevésbé hatékony hirdetés újrahangolásával a csorba kiküszöbölhető, hogy a kezdeményezés hatékonyabb legyen.

Pintye Andrea - Dolgozzunk együtt!

Dolgozzunk együtt!

Szeretnéd, hogy az általad képviselt értékeket a megjelenésed is maximálisan támogassa?